اعلام ویژگی‌های تراشه‌های نسل چهارم ساعت‌های اپل

اگر چه این روزها نام اپل بیشتر به خاطر عرضه گوشی های هوشمند جدیدش بر سر زبان ها افتاده، اما این شرکت سخت افزارهای قدرتمند تازه ای را هم تولید کرده است.

موبنا – از جمله این سخت افزارها می توان به تراشه های ساعت جدید این شرکت اشاره کرد. اپل وقتی اولین بار ساعت هوشمند نسل اول خود را در سه سال قبل عرضه کرد در آن از تراشه ای موسوم به اس ۱ استفاده کرده بود. اما حالا این شرکت تراشه اس ۴ را همراه با ساعت سری ۴ خود تولید کرده است.
در حالی که تراشه اس ۲ که همراه با ساعت های سری ۲ عرضه شده بود، دارای پردازنده دو هسته ای بود و عملکرد آن نسبت به اس ۱ پنجاه درصد بهتر شده بود، تراشه اس ۳ که یک سال بعد عرضه شد، یک پردازنده دو هسته ای با سرعتی در حدود ۷۰ درصد بیشتر بود.
اما تراشه اس ۴ نسبت به همه تراشه های قبلی به شدت قدرتمندتر است. این تراشه دو هسته ای و برای اولین بار ۶۴ بیتی است و یک پردازنده گرافیکی تازه هم در آن گنجانده شده است. اپل می گوید عملکرد اس ۴ تا دو برابر بهتر از اس ۳ است.
تولید تراشه های تازه به معنای خداحافظی کامل اپل با فناوری و معماری ۳۲ بیتی نیز هست. این شرکت در سال ۲۰۱۳ و با عرضه آیفون ۵ اس اولین گوشی ۶۴ بیتی خود را عرضه کرده بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا