استفاده از سوخت دوستدار محیط زیست در پروازهای هوایی

شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در امریکا از آزمایش سوخت جدید موتور جت خبر داده که سازگاری قابل توجهی با محیط زیست دارد و آن را آلوده نمی کند.

موبنا – شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در امریکا از آزمایش سوخت جدید موتور جت خبر داده که سازگاری قابل توجهی با محیط زیست دارد و آن را آلوده نمی کند. این سوخت پایدار و سازگار با محیط زیست که توسط شرکت لانزا تک تهیه شده برای اولین بار از ماه اکتبر در پروازهای شرکت هواپیمایی مذکور به کار گرفته می شود.
یک بوئینگ ۷۴۷ قرار است در سفری از اورلاندو به لندن از این سوخت خاص بهره بگیرد و در نهایت در فرودگاه گتویک پایتخت انگلیس فرود آید. این کار اطلاعات موجود در مورد سوخت های دوست دار محیط زیست را افزایش می دهد و امکان استفاده گسترده تر از آن را ایجاد می کند.
سوخت یادشده از گازهای زباله های کارخانجات فولاد تهیه شده که به اتانول تبدیل می شود و در نتیجه تا ۶۵ درصد کربن کمتری را در جو زمین منتشر می کند. در نتیجه آلودگی زیست محیطی کمتری را شاهد خواهیم بود.
هنوز مشخص نیست دیگر خطوط هواپیمایی دنیا تا چه حد به استفاده از چنین سوختی تمایل نشان خواهند داد. البته تولید هواپیماهای برقی نیز گزینه دیگری برای کاهش آلودگی های زیست محیطی است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا