بازارسازی محصولات دانش‌بنیانICT هدف اصلی حضور پاویون ایران در جیتکس است

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در رویداد دوبی علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان و خدمات حوزه فناوری اطلاعات است.

موبنا – مهدی فقیهی با اشاره به اینکه رویداد جیتکس محل رویارویی بزرگان ICT جهان است، گفت: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس دوبی علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان و خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و صرفا شناسایی فناوری‌های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حضور پاویون ایران در این نمایشگاه، عنوان کرد: در این نمایشگاه، پاویون ایران متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، فدراسیون فاوای ایران و وزارت ارشاد برگزار می‌شود.
وی گفت: پیش‌تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه اعلام شده و شرکت‌های متعددی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.
فقیهی با اشاره به اینکه رویداد مذکور پل ارتباطی ایران با فعالان فاوای جهان است که از ۱۴۰ کشور جهان در قالب غرفه‌دار و بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، خاطر نشان کرد: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و صرفا شناسایی فناوری‌های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست؛ همچنان که در چند سال گذشته رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی، فراهم کردن فرصت توسعه بازار و صادرات محصولات دانش‌بنیان بوده است.
او با اشاره به فراهم شدن فرصت تعامل و ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در این نمایشگاه، گفت: برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی، وعده برگزاری ملاقاتهای تجاری در قالب تعاملات B2B و برگزاری نشستی با حضور شرکت‌های ایرانی و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ایران را داده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای عراق، افغانستان، عمان و ترکیه روابط خوبی برقرار است و به برگزار کننده پاویون ایران در این رویداد نیز توصیه شده که تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اعلام شده را در اولویت قرار دهد.
فقیهی تأکید کرد: در شرایط فعلی رسالت اصلی، حمایت دولت از حضور شرکت‌های ایرانی در تمامی نمایشگاه‌های خارجی باید بر بازارسازی محصولات دانش‌بنیان متمرکز باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، مزیت‌های صادرات افزایش یافته و افزایش صادرات غیرنفتی نیز اثرات مثبت برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر حضور، شناسایی و تحلیل بازار هدف در این نمایشگاه‌ها هدفمند باشد نباید این فرآیندها در انتهای نمایشگاه پایان یابند بلکه باید به صورت دائمی در قالب توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات ادامه‌دار شوند و این شرکت‌ها به صورت دائمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بازارسازی کنند.
بنابر اعلام قبلی برگزارکننده پاویون ایران در این نمایشگاه، با حمایت سازمان توسعه تجارت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه اجاره غرفه به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا