نصب و راه‌اندازی ۶ دستگاه خودپرداز پست بانک در روستاهای آذربایجان غربی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات پنج پروژه بزرگ ارتباطی از جمله نصب و راه اندازی ۶دستگاه خودپرداز (ATM) پست بانک ایران در استان آذربایجان غربی را با سرمایه گذاری بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و‌اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات پنج پروژه بزرگ ارتباطی آذربایجان غربی را با سرمایه گذاری بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.
دو پروژه نخست، احداث ۳۶۰ سایت نسل سوم و ۲۸۰ سایت نسل چهارم تلفن همراه بود تا تمام شهرهای استان آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه پهن باند قرار گیرند.
همچنین در پروژه دیگری بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری میان شهرهای این استان احداث ‌شد تا شهرهای این استان با پیوستن به شبکه فیبرنوری کشور از پایداری ارتباطی برخوردار شوند.
دو پروژه دیگر نیز مجهز کردن ۶۱۵ روستای این استان به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و همچنین توسعه خدمات دولت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی از طریق نصب و راه اندازی شش دستگاه خودپرداز (ATM) در روستاهای آذربایجان غربی بود.
همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته اجرای سه پروژه ارتباطی در این استان شروع بکار کرد تا در پایان سال وضعیت شاخص های فناوری اطلاعات بهبود چشمگیری پیدا کند.
این پروژه ها شامل امکان ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومانی است که عملیات اجرایی آنها با حضور وزیر ارتباطات آغاز بکار کرد.
گفتنی است: مهندس آذری جهرمی در جلسه شورای اداری مهاباد، از عباس آبنوس مدیر شعب پست بانک استان آذربایجان غربی در راستای اجرای طرح نصب و راه اندازی دستگاه های خودپرداز(ATM) در سطح روستاهای این استان تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا