این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

این اتومبیل در قسمت آیینه‌های خود دوربین‌های کوچکی را در اختیار گرفته است که جایگزین آیینه‌های قدیمی می‌شوند و تصاویر مربوطه را در یک نمایشگر ۵ اینچی به نمایش می‌گذارد.

موبنا – اتومبیل «لکسوس ۲۰۱۹ ای‌اِس» به گونه‌ای طراحی شده است که شکل ظاهری آن با خودروهای معمول و امروزی تفاوتی ندارد و در عوض، شما با سوار شدن بر این محصول رانندگی با یک اتومبیل کاملا منحصر به‌فرد را تجربه می‌کنید که نمونه آن در هیچ کجای دیگر مشاهده نمی‌شود. شرکت ژاپنی لکسوس ادعا می‌کند برای نخستین بار در جهان سیستم «آیینه‌های خارجی دیجیتالی» را به تولید انبوه رسانده است تا راننده به جای آنکه در دو طرف اتومبیل دو آیینه معمولی و همیشگی در اختیار داشته باشد، از دو سیستم دیجیتالی و هوشمند استفاده کند. البته این خودرو فعلا فقط اجازه رانندگی در ژاپن را دارد و کشور آمریکا هم هنوز قانونی را برای حرکت چنین خودرویی در خیابان‌ها وضع نکرده است.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

البته باید توجه داشت استفاده از این سیستم هوشمند یک ایده جدید محسوب نمی‌شود. شرکت آلمانی آئودی پیش از این در مدل مفهومی اتومبیل شاسی‌بلند «ای-ترون» و شرکت فولکس‌واگن نیز در اتومبیل «ایکس‌ال۱» این محصول را در اختیار گرفته بودند. ولی این فناوری که هم اکنون لکسوس مورد استفاده قرار داده است برای نخستین بار در جهان به تولید انبوه رسیده تا مردم بتوانند آن را در یک اتومبیل واقعی تجربه کنند.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

این اتومبیل در قسمت آیینه‌های خود دوربین‌های کوچکی را در اختیار گرفته است که جایگزین آیینه‌های قدیمی می‌شوند و تصاویر مربوطه را در یک نمایشگر ۵ اینچی به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر تمام تصاویر اطراف و پشت اتومبیل را به صورت گسترده به نمایش می‌گذارد و شما حتی می توانید زاویه دوربین را هم تغییر دهید.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

شرکت لکسوس توضیح داد یکی از مهم ترین مزایای این سیستم دیجیتالی این است که دوربین‌ها به صورت هوشمند و ویژه طراحی شده‌اند تا شدیدترین باران‌ها و برف‌ها هم نتواند لنز آن را مخدوش کند و زاویه دید راننده با مشکل مواجه شود.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

این سیستم می‌تواند به صورت کاملا خودکار محوطه مربوط به سمت چپ یا سرمت راست خود و همچنین قسمت پشت بدنه را زیر نظر بگیرد. هنگامی که سیگنال‌های چرخ لنز دوبین فعال می‌شوند یا هنگامی که سیستم انتقال قدرت در حالت حرکت اتومبیل به عقب قرار دارد، آیینه‌ها می‌توانند به صورت دستی توسط راننده تنظیم شوند تا او از محیط پشت سر بیشترین اطلاعات و آگاهی را در اختیار داشته باشد.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

طراحی این سیستم دیجیتالی به گونه‌ای است که اندازه آیینه‌ها بسیار کوچک شده‌اند و در عوض زاویه دید راننده در شیشه جلو بسیار گسترده‌تر شده است. این طراحی متفاوت همچنین باعث شده است صدای اضافی محیط پیرامون در هنگام حرکت با سرعت بالا به حداقل برسد و صدای اضافی وارد کابین نشود.

لازم به ذکر است شرکت آمریکایی کادیلاک نیز سیستم هوشمند دوربین عقب را در اتومبیل‌های جدید خود به کار گرفته است که عملکرد نسبتا مشابهی را ارایه می‌دهند. ولی لکسوس ادعا می‌کند که سیستم هوشمندتر و کاربردی‌تری را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

این لکسوس آیینه ندارد! (+عکس)

دکمه بازگشت به بالا