مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

این سیستم به صورت ویژه به راننده امکان می‌دهد تا کمک فنرها، سیستم جریان هوا و سیستم کنترل ارتفاع خودرو به صورت کاملا مستقل مبتنی بر شرایط محیطی عمل کنند.

موبنا – روز گذشته مدل ۲۰۱۹ سری خودروهای GLE مرسدس-بنز معرفی شد و اگرچه مدل‌های قبلی این اتومبیل شاسی‌بلند با جثه متوسط چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، این بار شرکت آلمانی توانست با تغییرات قابل توجه و ارایه امکانات پیشرفته آن را به خوبی مطرح کند.

.namasha-embed{position:relative;display:block;height:0;padding:0;overflow:hidden;padding-bottom:56.25%;} .namasha-embed-iframe{position:absolute;top:0;bottom:0;left:0;width:100%;height:100%;border:0;}

مدل جدید سری خودروهای GLE بنز که نسل جدید سری خودروهای ML در دهه ۱۹۹۰ میلادی محسوب می‌شود، به سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق هیدروپروماتیک مرسدس موسوم به «ای-اکتیو بادی» مجهز شده است. این سیستم با همه آنچه که تاکنون مشاهده کرده‌اید کاملا متفاوت است.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

سیستم «ای-اکتیو بادی کنترل» به نوارهای ضد-رول معمول مجهز شده است که به هر یک از چرخ‌ها امکان می‌دهد به صورت کاملا مستقل از چرخ دیگر حرکت کند و در شرایط متفاوت، عکس‌العمل کاملا مجزا نشان دهد. البته باید توجه داشته باشیم که شرکت مرسدس در این زمینه تنها نیست و اتومبیل منحصر به‌فرد «مک‌لارن ۷۲۰اِس» تنها خودروی دیگری محسوب می‌شود که نوارهای ضد-رول را در چرخ‌های خود جا داده است.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

سیستم منحصر به فرد مرسدس از با استفاده از تعدیل کننده های قابل تنظیم الکترونیکی مخصوص هوا، کنترل حرکت بدنه را در دست می‌گیرد. این سیستم به صورت ویژه به راننده امکان می‌دهد تا کمک فنرها، سیستم جریان هوا و سیستم کنترل ارتفاع خودرو به صورت کاملا مستقل مبتنی بر شرایط محیطی عمل کنند تا هر یک از لاستیک‌ها در آن واحد بتوانند یک عکس‌العمل متفاوت و مجزا را در چهار گوشه اتومبیل نشان دهند.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

«ای-اکتیو بادی کنترل» این امکان را برای مرسدس فراهم کرده است تا کلیه حرکات مربوط به سیستم تعلیق در هر یک از چرخ‌ها ایزوله شوند و کاملا مستقل عمل کنند. نتیجه اتفاق مذکور به این صورت خواهد بود که چرخش اتومبیل حتی در هنگام بالا رفتن از کوهستان یا حرکت روی زمین‌های لیز به حداقل می‌رسد و به گفته شرکت سازنده، شرایط جاده هیچ تاثیری را در نحوه حرکت خودرو برجا نمی‌گذارد. این اتفاق همچنین به مرسدس امکان داده است تا خودروی GLE بتواند برای حرکت در جاده‌های معمول و هنگام آفرود قابلیت‌های بیشتری را به نمایش بگذارد.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

زمانی که مدل ۲۰۱۹ سری خودروهای GLE مرسدس در مسیر آفرود قرار می‌گیرد، یک صفحه روی نمایشگر اصلی باز می شود که به راننده امکان می‌دهد ارتفاع هر چرخ را به صورت کاملا مجزا تنظیم کند. این اتفاق به چرخ‌ها امکان می‌دهد در دشوارترین شرایط هم به راحتی حرکت کنند تا راننده از سخت‌ترین مسیرها هم بالا رود. خودروی شاسی‌بلند «رولز-رویس کولینان» با قرار گرفتن در حالت آفرود می تواند قابلیت مشابهی را در اختیار داشته باشد تا در این شرایط سیستم تعلیق هوا با تعلیق فشار به چرخ‌ها امکان دهد که کاملا مستقل عمل کنند.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

این اتومبیل به یک دوربین واید در شیشه جلو مجهز شده است که به طور مداوم سطح جاده را بررسی می‌کند و دوربین‌های دیگر که در اطراف خودرو نصب شده‌اند همه جزییات محیط پیرامون را زیر نظر می‌گیرند. داده‌های به دست آماده از این دوربین‌ها به سیستم کنترل شاسی ارسال می‌شود تا تنظیمات کمک فنر و سیستم تعلیق هوا به صورت خودکار در بهترین حالت قرار بگیرد و اتومبیل بر اساس موقعیت خود ارتفاع مناسب را مشخص کند. لازم به ذکر است دیگر محصولات مرسدس هم عملکرد مشابهی را در اختیار راننده قرار می‌دهند، ولی این نخستین باری است که یک سیستم الکترونیکی تعلیق هوا می‌تواند به صورت خودکار در آن واحد تغییرات لازم را روی هر چرخ اعمال کند.

مدل جدید GLE مرسدس با قابلیت تنظیم هر چرخ به صورت مجزا (+عکس و فیلم)

سیستم «ای-اکتیو بادی کترل» به موتور الکتریکی ۴۸ ولتی مرسدس مجهز شده است. با این توضیح خودروی GLE 450 همراه با موتور جدید ۳.۰ لیتری توربو مجهز به شش سیلندر خطی با قابلیت هیبرید در اختیار راننده قرار می‌گیرد. خریدار همچنین می‌تواند این اتومبیل را با کمک فنرهای فولادی یا کمک فنر مجهز به سیستم تعلیق هوا خریداری کند.

این اتومبیل با توان ۳۶۲ اسب بخار و با قدرت گشتاور ۳۶۹ پوند-فوت حرکت می‌کند که البته ۲۲ اسب بخار دیگر هم از طریق سیستم الکتریکی بین موتور و سیستم انتقال قدرت به کار گرفته می‌شود. این خودرو همچنین به سیستم چهار چرخ متحرک هم مجهز شده است.

شرکت مرسدس همچنین درنظر دارد مدل چهار سیلند این خودرو مجهز به سیستم الکترونیکی ۱۲ ولتی را هم با نام GLE 350 روانه بازار کند. این خودرو موتور ۲.۰ لیتری با توان ۲۵۵ اسب بخار را در اختیار گرفته است. مدل دیگر این خودرو با نام GLE 350 4Matic‌ نیز با قابلیت چهار چرخ متحرک به سیستم ویژه مجهز شده است که ۵۰ درصد قدرت اسب بخار آن در جلو و ۵۰ درصد دیگر در عقب اتومبیل به کار گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. مدل جدید سری خودروهای GLE بنز که از آن به عنوان نسل جدید سری خودروهای ML یاد می‌کنند که در دهه ۱۹۹۰ میلادی روانه بازار می‌شود

    لطفا متن بالا را مطالعه بفرمایید ۱۹۹۰ ؟

دکمه بازگشت به بالا