ردگیری امواج مغزی برای مقابله با افسردگی توسط محقق ایرانی

دانشمندان به روش جدیدی برای رمزگشایی از امواج مغزی انسان دست یافته اند و می گویند از این طریق می توان حالات روحی و روانی افراد را بهتر درک کرد.

موبنا – دانشمندان به روش جدیدی برای رمزگشایی از امواج مغزی انسان دست یافته اند و می گویند از این طریق می توان حالات روحی و روانی افراد را بهتر درک کرد.
مهم ترین مزیت این روش پی بردن به حالت های روحی و روانی نامطلوب افراد است تا بدین شیوه با بیماری های روحی خطرناکی مانند افسردگی مقابله شود.
پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می گویند روش یادشده درک سیگنال ها و علائم مغزی را ممکن می کند و معالجه افسردگی و اضطراب را ساده تر می کند.
پژوهشگران می گویند مغز یکی از پیچیده ترین اجزای بدن انسان است و لذا درک فعل و انفعالات آن کار ساده ای نیست. اما روش جدید رمزگشایی از امواج مغزی که تا به حال نظیری برای آن وجود نداشته، می تواند درک احساسات در جریان در مغز را ممکن کند.
مریم شانه چی یکی از همکاران این طرح در دانشگاه مذکور می گوید تا به حال روشی مطمئن برای درک نحوه ارتباط بخش های مختلف مغز و راهی برای رمزگشایی از احساسات انسانی وجود نداشته است و برای غلبه بر این چالش روش منحصر به فردی برای رمزگشایی از سیگنال های عصبی با مطالعه مغز هفت بیمار به کار گرفته شده است. در این روش الکترودهایی در مغز کاشته می شود تا سیگنال های رد و بدل شده بررسی شوند و بر همین اساس مدلی برای رمزگشایی از سیگنال های مغزی طراحی شده است.
این سیستم علاوه بر رمزگشایی از احساسات انسانی می تواند به کنترل آنها نیز کمک کند و درمان اختلالات احساسی مانند اضطراب و افسردگی را از طریق شبیه سازی سیگنال های الکترونیکی مغز ممکن کند. البته بدین منظور تولید برخی تجهیزات جانبی تازه نیز ضروری است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا