۶۰۰ روستای آذربایجان غربی به نسل ۳ و ۴ اینترنت متصل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی تا پایان سال جاری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه متصل می شود و این امر نقش بسیار زیادی در توسعه مناطق روستایی دارد.

موبنا – محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تلویزیونی اولدوز سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاهاست و آذربایجان غربی در این خصوص جایگاه ویژه ای دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه اینترنت نسل های سوم و چهارم در روستاها، در ۱۷۰ روستای آذربایجان غربی نیز عملیات اجرایی توسعه اینترنت خانگی و تلفن ثابت انجام می‌شود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه ۲۰۰ کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی فاقد پوشش مناسب ارتباطی است، بیان کرد: احداث ۸۰ سایت برای بهبود پوشش در این مناطق تا پایان امسال برنامه ریزی شده که با توجه به اعتبار مناسب در نظر گرفته شده، محقق می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در یک سال گذشته همه شهرهای آذربایجان غربی همراه با شهرهای کشور به اینترنت نسل سوم و چهارم همراه متصل و ۶۵۰ روستای این استان به تلفن ثابت و اینترنت مجهز شد که این امر نقش بسزایی در کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی و افزایش پایداری شبکه ارتباطی استان دارد.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه آذربایجان ‌غربی رتبه بیست و هشتم کشوری در شاخص فناوری اطلاعات را داراست، گفت: رقم پایین شاخص سواد از جمله عوامل این امر به شمار می رود.
وی افزود: در سفر ۲ روزه به آذربایجان غربی از پنج طرح مهم با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز آغاز می شود.
آذری جهرمی اضافه کرد: ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری برای پایداری ارتباطات، ایجاد امکان ارتباطی برای ۶۱۵ روستای فاقد امکان ارتباطی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک در ۵۶ روستا از جمله این طرح هاست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریالی در این سفر آغاز می شود و امیدواریم این طرح ها زمینه توسعه روز افزون زیرساخت های ارتباطی را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در آغاز سفری ۲ روزه، عصر دوشنبه وارد شهر خوی شد و در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت.
وی امروز، سه شنبه نیز پس از سفر به اشنویه و میاندوآب و حضور در جلسه شورای اداری این ۲ شهرستان، در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی حاضر شده و پروژه های حوزه فناوری اطلاعات را افتتاح می کند.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا