پرداخت ۳۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در هفته اول شهریور ۹۷

بانک مسکن از پرداخت بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان انواع تسهیلات به متقاضیان در هفته اول شهریور ماه سال جاری خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از هیبنا، بانک عامل بخش مسکن با انتشار گزارش عملکرد هفتگی بانک، تعداد و ریز جزییات مربوط به مبالغ پرداخت شده به مشتریان و سپرده گذاران این بانک در قالب انواع تسهیلات اعم از تسهیلات خرید و ساخت مسکن و سایر تسهیلات،را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در هفته اول شهریور ماه سال جاری بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان انواع تسهیلات شامل انواع تسهیلات مشارکت مدنی، تسهیلات خرید مسکن و سایر تسهیلات از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به هفته قبل از بازه زمانی اعلام شده -هفته آخر مرداد ماه- معادل ۰.۲ درصد رشد داشته است.

به این ترتیب، مانده تسهیلات جاری بانک مسکن از بیش از ۱۴۱ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان در ابتدای شهریور ماه به بیش از ۱۴۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان در پایان هفته اول شهریور، افزایش یافته است. همچنین جداول مربوط به عملکرد هفتگی بانک مسکن در حوزه جذب سپرده وپرداخت تسهیلات نشان می دهد مانده کل سپرده های بانک مسکن در پایان هفته اول شهریور ماه سال جاری به بیش از ۷۱ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

تسهیلات پرداخت شده در هفته اول شهریور ماه سال جاری عمدتا مربوط به تسهیلات خرید و ساخت (تسهیلات مشارکت مدنی)مسکن بوده است؛همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان تاریخ ۸ شهریور ماه سال ۹۷،مجموعا بیش از ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به متقاضیان و مشتریان بانک مسکن پرداخت شده است.در این بازه زمانی در مجموع ۲۱۴ هزار و ۱۷۴ فقره انواع تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که عمده این تسهیلات در قالب انواع تسهیلات خرید و ساخت واحدهای مسکونی بوده است. بر این اساس،در زیرمجموعه تسهیلات مشارکت مدنی در بازه زمانی اعلام شده-ابتدای سال جاری تا هشتم شهریور ماه امسال-مجموعا ۱۱۳ فقره تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی با سپرده(جوانان-صندوق ساخت مسکن)،به مبلغ بیش از ۳ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان پرداخت شده است.همچنین در این مدت تعداد ۱۳ فقره تسهیلات مجتمع با سپرده از محل تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم،صندوق پس انداز جوانان،صندوق ساخت مسکن به مبلغ بیش از ۹۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ۱۰۲۸ فقره تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی بدون سپرده به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان،انفرادی بدون سپرده در بافت فرسوده شهری به میزان ۵۰۸۷ فقره و به مبلغ بیش از ۱۷۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان،انفرادی بدون سپرده از محل اوراق گواهی حق تقدم به میزان ۳۹۰ فقره معادل بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان،پرداخت شده است.

در همین بازه زمانی در زیرمجموعه تسهیلات پرداخت شده در قالب تسهیلات مشارکت مدنی، همچنین ۸۹۶ فقره تسهیلات مجتمع سازی بافت فرسوده معادل بیش از ۱۷۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان،۱۴۳ فقره تسهیلات مجتمع سازی بدون سپرده به مبلغ حدود ۴۸ میلیارد تومان، ۷۸۰ فقره تسهیلات غیرتبصره ای، غیردولتی، توام و مجتمع به مبلغ بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان، یک فقره تسهیلات انبوه سازان، بدون سپرده، بخش غیردولتی معادل ۳۵۰ میلیون تومان، ۲ فقره تسهیلات مجتمع، احداث با فناوری های نوین و تولید صنعتی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

سایر تسهیلات این بخش در حوزه های مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی، تعاونی، بافت فرسوده شهری، مشارکت مدنی، حساب صندوق پس انداز مسکن یکم برابر با ۱۰۸۶ فقره تسهیلات معادل بیش از ۷۸ میلیارد تومان و همچنین ۸۷ فقره تسهیلات طرح مهر پرداخت شده است. ارزش ریالی این تسهیلات معادل بیش از ۷۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن،از ابتدای سال جاری تا پایان ۸ شهریور سال جاری،۵۳۴۷ فقره تسهیلات خرید خانه تمامی اقشار خود دریافت با سپرده به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان پرداخت شده است. در همین حوزه ۴۲۸۸ فقره تسهیلات خرید خانه جوانان به مبلغ حدود ۱۴۴ میلیارد تومان،۲۱ هزار و ۴۳۲ فقره تسهیلات خرید خانه بدون سپرده خود دریافت بدون سپرده و تسهیلات قدیم به مبلغ بیش از ۴۲۲ میلیارد تومان،۳۰۷ فقره تسهیلات خرید ساده و ترکیبی بافت فرسوده به مبلغ حدود ۸ میلیارد تومان و ۴۵ هزار و ۷۹۶ فقره تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به مبلغ بیش از ۲ هزار و۲۹۶ میلیارد تومان از سوی بانک مسکن به متقاضیان و مشتریان این بانک پرداخت شده است.

همچنین ۲۱ هزار و ۸۴ فقره تسهیلات خرید مسکن در قالب فروش اقساطی و حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به ارزش ریالی بیش از یک هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان و همچنین ۴۸ فقره تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق رهنی به مبلغ یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا