کشف نخستین پنیر تاریخ مربوط به ۷۲۰۰ سال قبل (+عکس)

محققان احتمال دادند که انسان باستانی در حدود ۷۲۰۰ سال قبل پنیر تولید می‌کرده است و توضیحات کامل مربوط به این کشف در آخرین شماره از نشریه «پلاس وان» منتشر شده است.

موبنا – انسان‌ها از قرن‌ها پیش علاقه زیادی به مصرف خوراکی‌های پنیری داشت و همواره در رژیم غذایی روزانه خود از آنها استفاده می‌کرد. اگرچه این روزها ایتالیا و فرانسه را مهد پنیر جهان می‌دانند، ولی تاکنون این راز برای دانشمندان باقی مانده بود که نخستین پنیر در چه نقطه‌ای از کره خاکی اختراع شده است و کدام انسان‌ها برای اولین بار توانسته‌اند پنیر تولید کنند.

کشف نخستین پنیر تاریخ مربوط به ۷۲۰۰ سال قبل (+عکس)

هم اکنون یک گروه بین‌المللی از دانشمندان ادعا کردند که شواهدی از نخستین پنیر تاریخ را به دست آورده‌اند. این گروه با بررسی برخی از چربی‌های موجود در گلدان‌های سفالی که در دو سایت باستانی مختلف در کشور کرواسی کشف کردند، ادعا می‌کنند نخستین پنیر تاریخ در این نقطه تولید می‌شده است.

نشریه بین‌المللی «نشنال جئوگرافیک» در آخرین شماره خود گزارش داد که این کشف جدید می‌تواند نشان دهنده نخستین پنیر تاریخ باشد که در کرواسی کنونی تولید می‌شده است.

کشف نخستین پنیر تاریخ مربوط به ۷۲۰۰ سال قبل (+عکس)

در این بررسی محققان محتوای کربن موجود در باقیمانده ماده غذایی در ظروف سفالی را مورد تحلیل‌های دقیق قرار دهند تا مشخص شود که این ماده گوشت، شیر یا پنیر بوده است. در پایان این بررسی محققان احتمال دادند که انسان باستانی در حدود ۷۲۰۰ سال قبل پنیر تولید می‌کرده است و توضیحات کامل مربوط به این کشف در آخرین شماره از نشریه «پلاس وان» منتشر شده است.

البته گروه دیگری از محققان با شک و تردید در مورد این کشفیات نظر می‌دهند. آنها بر این باورند که این مطالعه نمی‌تواند نشان دهده که بقایای ماده غذایی در این ظروف سفالی پنیر بوده است. زیرا گوشت چرب و شیر مایع هم می‌توانند همین خاصیت را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا