آیا سن “قلب” خود را می دانید؟!

۸۰ درصد حملات قبلی یا سکته‌های مغزی در افراد زیر ۷۵ سال، در صورت ارتقا سلامت قلب افراد می‌تواند پیشگیری شود.

موبنا – سازمان «سلامت عمومی انگلستان» همه ساکنان این کشور که بیشتر از ۳۰ سال دارند را موظف کرده است تا در آزمون‌های آنلاین شرکت کنند و از این طریق سن واقعی قلب آنها مشخص شود. با انجام این بررسی اینترنتی مشخص می‌شود که اگر خطرات ابتلا به حمله قلبی یا مغزی در آنها افزایش یافته است، هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته گفته می‌شود که ۸۰ درصد حملات قبلی یا سکته‌های مغزی در افراد زیر ۷۵ سال، در صورت ارتقا سلامت قلب افراد می‌تواند پیشگیری شود. شیوه زندگی ناسالم باعث شده است از هر ۵ بزرگسال ۴ نفر در معرض مرگ و میر زودهنگام قرار بگیرند که این آمار و ارقام محققان را نگران کرده است. بر این اساس گفته شده است که افراد می‌بایست استعمال دخانیات را کنار بگذارند، رژیم غذایی سالم را دنبال کنند و به میزان کافی ورزش کنند.

آزمون آنلاینی که دولت انگلستان برگزار می‌کند امکان تشخیص بیماری از راه دور را فراهم نمی‌آورد و باید توجه داشت که زمان احتمالی بروز حمله قلبی در افراد را هم مشخص نمی‌کند. در عوض این آزمون سن واقعی قلب هر فرد را نشان می‌دهد و برای چنین شرایطی بیماری‌های محتمل را مشخص می‌کند.

به عنوان مثال یکی از شهروندان بریتانیایی به نام «دیوید گرین» که ۵۹ سال دارد، این آزمون را انجام داده است و نتایج حاصل از آن جالب به نظر می‌رسد. او در این خصوص توضیح داد: «بدترین لحظه زمانی بود که نتایج حاصل از این بررسی به من اعلام کرد سن قلب من ۱۰ سال بیشتر از سن واقعی من است و پیش‌بینی می شود طول عمر من کوتاه‌تر شود».

آیا سن "قلب" خود را می دانید؟!

سازمان «سلامت عمومی انگلستان» هم اکنون به شهروندان خود توصیه کرده است که اگر می‌خواهند سن قلب خود را کاهش دهند، بهتر است اعمال زیر را انجام دهند:

  • ترک دخانیات
  • انجام فعالیت‌های ورزشی
  • مدیریت وزن بدن
  • مصرف بیشتر فیبر
  • کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده
  • مصرف بیشتر ماهی
  • کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکی
  • خواندن دقیق برچسب‌های روی غذاها و نوشیدنی‌ها برای اطلاع از میزان مصرف کالری

حدود دو میلیون نفر از مردم انگلستان تاکنون در آموزن سنجش سن قلب شرکت کردند و ۷۸ درصد آنها سن قلبی بالاتر از سن واقعی خود داشتند که این مسئله همه آنها را در معرض خطر جدی به خصوص مرگ زودهنگام قرار می‌دهد. البته ۳۴ درصد این افراد سنی قلبی بیش از ۵ سال نسبت به سن واقعی خود داشتند و برای ۱۴ درصد آنها هم سن قلبی ۱۰ سال بیشتر از سن واقعی بود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده مشخص شده است که سالانه بیش از ۸۴ هزار نفر از مردم انگلیس به دلیل ابتلا به حمله قلبی یا مغزی جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر «مَت کارنی» از مرکز سلامت انگلیستان توضیح داد که این آزمون توانایی آن را دارد که جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد. این آزمون توسط «بنیاد قلب بریتانیا» پشتیبانی می‌شود و به همین خاطر می‌توان به آن اطمینان کامل داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا