در مالزی و باکو چه بخوریم؟؟

گشت و گذار، خرید کردن و بسی کارهای دیگر هست که باید در سفر انجام داد.

در مالزی چی بخوریم؟

تعداد غذاهای متنوعی که در کوالالامپور برای توریست ها موجود است، حقیقتا بی شمار است. هرچند قیمت های مناسبی هم دارند. از غذاهای مالزیایی و هندی گرفته تا غذاهای کره ای و غذاهای غربی را می توانید در رستوران های این شهر تجربه کنید.

گشت و گذار، خرید کردن و بسی کارهای دیگر هست که باید در سفر انجام داد.

خوردن را به لیست برنامه های خود اضافه کنید؛ چرا که تجربه غذاهای یک کشور از قسمت های فراموش نشدنی، هیجان انگیز و لذت بخش یک سفر است. بسیاری از ترس خراب شدن یک هفته سفر، از لذت کشف مزه های جدید صرف نظر می کنند. اما این بخش راهنمای نسبتا مناسبی است برای غذاهایی که با طبع و ذائقه ایرانی سازگارند و می توانید با خیال راحت در طول مدت اقامت خود در مالزغذای امتحان کنید و لذت ببرید. پیش اط سفر با تور مالزی به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

ضمنا برای کسانی که نگران حرام بودن غذاهای خارجی هستند باید بگوییم که غذاهای این مجموعه همگی حلال هستند. اگر غذاهای دیگری دیدید و خواستید امتحان کنید، دقت داشته باشید که بیشتر رستوران ها در مالزی گواهی نامه غذای حلال دارند و اگر آرم حلال را ندیدید می توانید از گارسون سوال کنید.

تعداد غذاهای متنوعی که در کوالالامپور برای توریست ها موجود است، حقیقتا بی شمار است. هرچند قیمت های مناسبی هم دارند. از غذاهای مالزیایی، هندی و چینی گرفته تا غذاهای تایلندی، کره ای و  غذاهای غربی را می توانید در رستوران های بی شمار این شهر تجربه کنید. با در نظر گرفتن تمام اینها، اکثر مراکز غذاخوری مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و هر نوع غذایی را برای اهالی مالزی و توریست ها به طور یکسان تهیه می کنند. اما دستفروش های خیابانی در کوالالامپور همان غذاهای رستوران را با مدت زمان کم تر اما با قیمتی ارزان تر به شما ارائه می دهند.

اما کسانی که غذای آماده را ترجیح می دهند، می توانند رستوران های فست فود بسیاری را در کوالالامپور بیابند. مردم مالزی معمولا زود غذا می خورند و اکثر رستوران ها بعد از ساعت ۱۰ شب تعطیل می شوند. اما دکه های دوره گردان که در خیابان های اصلی فراوان هستند، در هر زمانی غذای آماده دارند. مردم مالزی هم چنین بسیار سحرخیزند و صبحانه را معمولا خیلی زود میل می کنند. غذاخوری های خانگی معمولا تمام روز از صبحانه تا ناهار و شام باز و حتی کافی شاپ های مرکز شهر هم در طول روز و شب مشغول به کار هستند.

 

فست فود

فست فودها، شامل برگر کینگ، مک دونالد، ساب وی و کی اف سی و غذاهایی هستند که با قیمت پایین و کیفیتی متناسب با همان قیمت عرضه می شوند. از آنجا که تمام فست فودیهای معتبر از استانداردی مشخص و متعارف پیروی می کنند، نسبتا قابل اعتماد هستند و اگر بین راه گیر کردید می توانید به عنوان یک گزینه خوب و دم دست روی آنها حساب کنید. برای آنکه بتوانید تور های مالزی را با قیمت مناسب تهیه کنید و از آفرهای ارازن و لحظه آخری مالزی خبر دار شوید از سایت دیدن کنید.

اما برگرکینگ که عمده ساندویچ های منوی آن را انواع مختلف همبرگر تشکیل می دهد، به خاطر استفاده از مواد تازه تر و گوشت مرغوب در بین ایرانی ها طرفدار بیشتری دارد. فیش برگر را حتما امتحان کنید.

اگر دکتر خوردن غذاهای چرب را برای تان قدغن کرده، از مرغ کنتاکی های کی اف سی پرهیز کنید.

ساب وی را به هیچ وجه از دست ندهید. ساندویچ های کالباس ساب وی با نان تازه از پرطرفدارترین فست فودها بین ایرانیان هستند. درضمن محتویات ساندویچ تان را هم خودتان می توانید انتخاب کنید.

نکته دیگر اینکه فست فودها آن قدر زیادند که برای پیدا کردن آنها نیازی به نقشه ندارید. قیمت تقریبا همه غذاهای فست فودهای ذکر شده در بالا به همراه یک نوشابه کمتر از ۲۰ دقیقه رینگت (حدود ۲۰ هزار تومان) است.

 

تپان یاکی

غذایی ساده و مقوی حاوی اسفناج، سیر و جوانه گندم بخارپز همراه با ادویه هایی که برای ما ناآشناست. تپان یاکی که در اصل یک غذایی ژاپنی است معمولا با گوشت، مرغ یا میگوی سرخ شده در روغن زیتون یا کره درست می شود. بسته به انتخاب، شما معمولا یک کاسه برنج کته و گاه یک کاسه سوپ سبزیجات نیز کنار غذای شما سرو می شود.

در فود کورت پاویلیون طبقه زیرزمین یک آشپزخانه ژاپنی است که غذا را روی بار رو به روی شما می پزد و همان جا سرو می کند. قیمت هر پرس حدود ۱۵ (حدود ۱۵ هزارتومان) رینگت است. حتما با سس سیر مخصوص که خودتان باید از میز سس بردارید. میل کنید ارزش امتحان کردن دارد. بیف تپان یاکی فود کورت klcc را هم از دست ندهید.

از میان مطالب پیشین سایت: مراکز خرید مقاصد محبوب گردشگری

 

 

همبرگر و استیک

همبرگر غذایی نیست که فقط در فست فودها پیدا شود. همبرگر واقعی وقتی با گوشت تازه و شیوه طبخ خاص چیز دیگری است. با پرداخت حدود ۴۰ رینگت (کمتر از ۳۰ هزار تومان) می توانید همبرگری واقعی به همراه یک سبد سیب زمینی و یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید. من از چند آشپز حرفه ای شنیده ام بهترین همبرگر کوالالامپور را هاردراک کافه دارد؛ اما به نظر من در کنار هاردراک کافه، کیفیت رستوران های t.g.i Friday’s و chili’s نیز عالی است.

÷اگر chili’s می روید حتما بیف چیلی سس همراه با چیپس هم سفارش دهید. نکته دیگر اینکه نوشیدنی در چیلیز free refill است. همین رستوران ها استیک و  غذاهای وسترن دیگر هم سرو می کنند. اما گل سرسبد رستوران های کوالالامپور در طبخ استیک رستوران delicious است. یک برش گوشت تازه ۳۰۰ گرمی به همراه چند تکه سیب زمینی و سیر و مارچوبه تمام آن چیزی است که delicious را جزء سه انتخاب برتبر طرفداران استیک قرار می دهد.

اگر مایلید استیک تان در حالی که در یک ظرف چدنی جلز و ولز می کند برای تان سرو شود، به گارسون بگویید سفارش تان sizzling باشد. در این رستوران ها وقتی سفارش همبرگر یا استیک می دهید، گارسون حتما از شما میزان پخت را می پرسد.

اگر دوست دارید گوشت تان آب دار باشد، بگویید medium و چنانچه مایلید گوشت کاملا پخته شده باشد، بگویید medium well done. well done هم حالتی ست بین این دو. بسته به رستوران و نیز گوشتی که برای طبخ استیک استفاده می شود، قیمت تمام شده یک پرس استیک با مخلفات و نوشیدنی چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ رینگت خواهد بود.

غذاهایی که در باکو آذربایجان باید خورد

هیچ چیزی نمی تواند زیبایی های خیره کننده ی شهر آذربایجان را انکار کند. یک شهر پر از زیبایی و ماجراجویی. اما از کجا باید شروع کرد؟ شاید کمی تعجب آور باشد اما ما می خواهیم از غذاهای خوشمزه ی آذربایجان شروع کنیم. در این مقاله ۵ مورد از غذاهای فوق العاده ی آذربایجان را معرفی خواهیم کرد.در مورد تور باکو بیشتر بخوانید.

 

  1. سوپ PITI

ممکن است جزء بهترین غذاهای جمهوری آذربایجان باشد. این غذا در ظرفهای سفالی تهیه می شود. ابتدا یک کاسه را با نان های تکه تکه شده پر کنید. سپس ظرف سفالی را خم کرده تا ابتدا آب غذا و سپس محتویات آن کاسه ی شما را پر کند. این غذا شامل: گوشت گوسفند، نخود، شاه بلوط، و سیب زمینی است. اما نتیجه نهایی یک سوپ دلچسب و خوش طعم است.

  1. شیرینی Badambura

Badambura (تلفظ boddum-boora) یک شیرینی رایج در آذربایجان که در اشکال مختلف و با شکر، دارچین، و آجیل ریز خرد شده پر می شود. Badambura به عنوان خوشمزه ترین شیرینی در آذربایجان شناخته شده است.

  1. چای سیاه و مربای آلبالو

یک چای فوق العاده که بخش عظیمی از زندگی آذری ها را تشکیل می دهد. این چای سیاه اغلب در استکانهای کوچک انحنا دار سرو می شود اما خوردن آن با مربا، لذتی دیگر دارد. با خواندن این مطلب پیش از سفر به باکو می توانید در مورد انتخاب غذا هنگام سفر اطلاعات مفیدی بدست آورید.

  1. حلوا

حلوا یکی دیگر از شیرینی های محبوب و پر طرفدار در آذربایجان است.این حلوا به عنوان یک دسر سرو می شود. حلوا و آجیل خرد شده را درون خمیرهای نازکی قرار داده و سرخ می کنند. بر روی آن شهدی از عسل می ریزند که آنرا بسیار خوش طعم می کند

 

  1. ماهی خزر و پنیر دودی

در طبخ این غذا از پنیری شور، خاص و خوشمزه استفاده می شود. در کنار آن ماهی های کوچک دریای خزر را نیز سرخ کرده و قرار می دهند. حاصل ترکیب این دو طعمی بسیار خاص و لذیذ را خلق می کند که نباید از دست بدهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا