والدین و نگرانی آنها نسبت به ارتباط کودکان با دنیای مجازی

محققان میزان نگرانی والدین نسبت به ارتباط کودکان با دنیای مجازی را بررسی کردند.

موبنا – نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اکثر والدین احساس می‌کنند که بهترین راه برای دور کردن کودکان از دنیای فناوری‌های مدرن و مجازی، خارج شدن از منزل است. همچنین ممنوعیت استفاده از وسایل الکترونیکی در مدارس را هم مورد حمایت قرار می‌دهند.
در این بررسی، بیش از ۴۳۰۰ بزرگسال بریتانیایی شرکت داشتند. دو سوم پدر و مادرها تصور می‌کردند که کودکان مدت زمان زیادی را در دنیای فناوری مدرن صرف می‌کنند و این در حالی است که ۱۱ درصد کودکان طی یک هفته، هیچ‌گاه در فضای باز فعالیت نداشته‌اند.
نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که ۵۸ درصد کودکان انگلیسی به طور میانگین به مدت ۲.۲۶ ساعت در روز، به جز مدت زمان استفاده در مدرسه، به اینترنت دسترسی دارند.
نظرسنجی دیگری در این بررسی نشان داد که ۷۰ درصد از بزرگسالان ایتالیایی از ایده ممنوعیت تلفن همراه در مدارس حمایت می‌کنند.
این نظرسنجی در واکنش به تصمیم دولت فرانسه درباره ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند و نگرانی‌های مرتبط با آن انجام شده است.
یافته‌های این بررسی نشان داد که حدود یک چهارم والدین احساس می‌کنند که فرزندشان در زمان حضور در مدرسه در ارتباط با تهدیدات آنلاین ایمن نیست، همچنین والدین اظهار کردند اگر فرزندشان از دسترسی به تلفن همراه در مدرسه محروم باشد، احساس نگرانی و اضطراب می‌کنند.
شاید مهمترین نتیجه بعد از ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس این باشد که کودکان در خانه بیشتر به فضای مجازی پناه ببرند و کمتر از خانه خارج شوند.
محققان عنوان کردند شکی نیست که اگر کودکان از منزل خارج شوند، دنیای واقعی را کشف می‌کنند و سلامتی آنها در درازمدت بهبود پیدا می‌کند و در خلق‌وخو، توانایی تمرکز و یادگیری آنها نیز تاثیر بسیاری دارد.
نتایج این مطالعه نشان داد که افزایش قرارگیری در معرض فضای سبز با کاهش افسردگی و اضطراب همراه است.
یکی دیگر از نتایج این مطالعه آن است که کودکان نسبت به بزرگسالان به فضای مجازی بیشتر حساس هستند و این موضوع در آینده آنها تاثیر بسیاری دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا