شناسایی باکتری خطرناکی که هیچ انتی بیوتیکی به آن کارگر نیست

تعدادی از باکتری هایی که بر روی پوست انسان رشد می کنند، موجب نگرانی دانشمندان شده اند، زیرا میزان مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک ها بسیار زیاد است.

موبنا – تعدادی از باکتری هایی که بر روی پوست انسان رشد می کنند، موجب نگرانی دانشمندان شده اند، زیرا میزان مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک ها بسیار زیاد است. بررسی های انجام شده نشان می دهد باکتری های یادشده تا بدان حد قدرتمند شده اند که تقریبا هیچ آنتی بیوتیکی نمی تواند آنها را از بین ببرد و در صورت ایجاد عفونت در بدن توسط آنها شانس زیادی برای مداوای سریع افراد بیمار وجود ندارد.
دانشمندان هشدار می دهند اگر در آینده نزدیک راهی برای مقابله با این باکتری های جدید خطرناک پیدا نشود، بسیاری از مردم به بیماری هایی درمان می شوند که ممکن است موجب مرگ آنها شوند.
باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها در گذر زمان و با مصرف مداوم انواع آنتی بیوتیک ها توسط بیماران به وجود آمده اند و توانسته اند خود را در برابر این داروها مقاوم کنند. بر اساس بررسی جدید دولت انگلیس شکل گیری این باکتری ها می تواند بشریت را به عصر تاریک پزشکی بازگرداند که طی آن هیچ روش درمانی برای مقابله با باکتری ها وجود نداشت.
بر اساس گزارش دولت انگلیس باکتری های مقاوم شده در برابر آنتی بیوتیک ها می توانند تا سال ۲۰۵۰ تا ۱۰ میلیون نفر را در سراسر جهان به کشتن دهند.
یکی از این باکتری های ساکن بر روی پوست دست تمامی انسان ها استافیلوکوک نام دارد که در برابر پنی سیلین قدرتمند متسییلین مقاوم شده و محققان در تلاش هستند راهی برای مهار آن بیابند. امید می رود طی سال های آینده با دستکاری ژنتیکی این باکتری راهی برای مقابله با آن یافته شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا