بازاریابی پورسانتی؛ موفق‌تر از همیشه

اصطلاح “همکاری در فروش” یا همان “افیلیت مارکتینگ” را حتما شنده اید؛ که امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های فروش از آن یاد می کنند؛ اما این روش بازاریابی در کشور ما هنوز با ابهاماتی روبرو می باشد.

موبنا – تیم کارشناسی آکادمی فروش با همکاری تیم ترجمه اقدام به جمع آوری مطالبی از سرتاسر وب کرده که در مقاله ی پایین شاهد آن خواهید بود. در پایان مقاله اگر ابهامات شما هم پیرامون بازاریابی پورسانتی برطرف شده بود، این مقاله را به دوستان خود معرفی کنید. با ما همراه باشید:

در سال ۲۰۱۶ خرده فروشان در ایالت متحده آمریکا ۴.۷ میلیارد دلار صرف بازاریابی پورسانتی نمودند. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاری در حوزه افیلیت مارکتینگ در ایالت متحده آمریکا ، تا ۶.۸ میلیارد دلار افزایش یابد. امروزه افیلیت مارکتینگ در طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی انجام می شود. به عنوان مثال کاربران یوتیوب اغلب یک لینک به صورت پورسانتی در توضیحات ویدیو خود جهت برجسته کردن به محصولی که به آن اشاره نمودند یا لباسی که پوشیده اند، قرار می دهند. استفاده از استراتژی های بازاریابی پورسانتی به طور فزاینده ای اهمیت یافته است به دلیل اینکه مصرف کنندان تمایل به خریدهای آنلاین پیدا کرده اند و تولید کنندگان محتوا به دنبال راه های جدید برای کسب درآمد هستند.

 

رشد و اهمیت افیلیت مارکتینگ غیر قابل انکار است. در این مقاله سعی کردیم به صورت تیتروار مهمترین آماری که مرتبط با بازاریابی پورسانتی است و تمام بازاریابان باید در مورد آنها اطلاع داشته باشند را در اختیار شما قرار دهیم.

  1. در سال ۲۰۲۰، ۶.۸ میلیارد دلار صرف بازاریابی پورسانتی در ایالات متحده آمریکا خواهد شد

مطالعه ای که توسط  Forrester (به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تحقیقاتی) بر روی هزینه های بازاریابی پورسانتی ایالات متحده آمریکا انجام شد، پیش بینی نمود هزینه بازاریابی پورسانتی تا سال ۲۰۲۰، هر سال ۱۰.۱ درصد افزایش خواهد داشت.سرمایه گذاری کلی در سال ۲۰۱۷، ۵.۳ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰، ۶.۸ میلیارد دلار تخمین زده شد.

  1. ۸۱ درصد برندها از برنامه های بازاریابی پورسانتی استفاده می کنند.

همکاری در فورش به دلیل ماهیت عملکردی خود، همچنان به افزایش محبوبیت خود در میان تبلیغ کنندگان ادامه می دهد. حتی بیشتر از تبلیغ کنندگان، ناشران از این استراتژی بازاریابی برای کسب درآمد استفاده می نمایند. از سال ۲۰۱۶، ۸۱ درصد برندها و ۸۴ درصد ناشران از این شیوه فروش استفاده می کنند.

استفاده از استراتژی های بازاریابی پورسانتی به طور فزاینده ای اهمیت یافته است به دلیل اینکه مصرف کنندان تمایل به خریدهای آنلاین پیدا کرده اند و تولید کنندگان محتوا به دنبال راه های جدید برای کسب درآمد هستند.

  1. افزایش ۳۰ درصدی علاقه به جستجو در مورد “بازاریابی پورسانتی” در ۱ سال

بر اساس آمار Google Trends، بین ماه های سپتامر ۲۰۱۶ و سپتامر ۲۰۱۷ علاقه مندی به جستجوی کلمه “بازاریابی پورسانتی”  تا ۳۰ درصد افزایش یافت. همانطور که خرید آنلاین محبوب تر می شود، بازاریابی پورسانتی هم روز به روز مفیدتر می شود.

  1. ۲۰ درصد درآمد سالیانه ناشران ناشی از بازاریابی پورسانتی است.

ناشران استراتژی های آنلاین خود برای کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی مثل Snapchat تنظیم کرده اند. بازاریابی پورسانتی در قالب نمایشگاه ها و بررسی های محصول، ۲۰ درصد درآمد سالیانه ناشران را تامین می کند.

  1. ۱۶ درصد تمام سفارشات آنلاین از طریق افیلیت مارکتینگ ایجاد می شود.

بازاریابی پورسانتی در حال حاضر همان مقدار از سفارشات آنلاینی بازاریابی ایمیلی به دنبال دارد را ایجاد می نماید. به طور مقایسه ای، بازاریابی پورسانتی ۲۰ درصد سفارشات آنلاین و جستجو از طریق موتورهای جستجو، ۲۱ درصد سفارشات آنلاین را تامین می کنند.

  1. ۷ میلیون دلار درآمد همکاری در فروش توسط یک فروشنده در طول یک سال ایجاد شده است.

Jason Stone، که در اینستاگرام با عنوان مربی میلیونر شناخته می شود، در طی ماه های ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷، ۷ میلیون دلار از طریق فروش خرده فروشی و با استفاده از افیلیت مارکتینگ بدست آورد. به اعتقاد او، بازاریابی پورسانتی زمانی موثر است که تاثیرگذاران محصول را با برند شخصی و خاص خود تبلیغ نمایند.

  1. صنعت مد، محصولات ورزشی و سلامتی معروف ترین زمینه ها در بازاریابی پورسانتی هستند.

مطالعه ای ۵۵۰ برنامه بازاریابی پورسانتی را مورد آنالیز قرار داد و نتیجه به این صورت بود که ۱۸.۷ درصد کمپین های بازاریابی همکاری در فروش به تبلیغ محصولات مد پرداخته اند. ۱۴.۶ درصد از ۵۵۰ برنامه در مورد مد ورزشی و ۱۱.۱ درصد مربوط به سلامتی و زیبایی بود.

  1. فروشندگان ۱ الی ۱۰ درصد پورسانت در آمازون دریافت می کنند.

در مارس ۲۰۱۷، آمازون نرخ پورسانت خود را تغییر داد. قبلاً، همکاران در فروش در همه جا ۴ الی ۸.۵ درصد درآمد محصول که توسط فروش با استفاده از بازاریابی پورسانتی ایجاد شده بود را دریافت می کردند. در حال حاضر همکاران در فروش برای تبلیغ و ترویج محصولات لوکس تا ۱۰ درصد و در طرف دیگر ۱ درصد پورسانت برای بازی های ویدیویی دریافت می نمایند.

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. کارشناس آکادمی فروش همواره آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات شما هستند. فراموش نکنید اگر این مقاله برای شما مفید واقع شده است، ما را به دوستان خود نیز معرفی کنید.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا