آموزش کارگاهی، توسعه و رشد صنعت را به دنبال دارد

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته آموزش همزمان تئوری و عملی منجر به یادگیری موثر می‌گردد، لذا این روش الگوی مناسب آموزشی تلقی می‌شود و این روش بسیاری از مشکلات موجود در بخش صنعت را رفع می‌کند و توسعه و رشد این حوزه را به دنبال دارد.

موبنا – امینی در مراسم افتتاح مرکز جوارکارگاهی آموزش سایپایدک که با حضور قبادیان معاون آموزشی و پژوهشی وزارت صمت و جهرودی مدیرعامل گروه سایپا، مسؤولان سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ورود آموزش به داخل مجموعه‌های صنعتی بوده و به طور مکرر این موضوع مورد تاکید معظم له قرار گرفته به این معنا که اقتصاد خود محور را منوط به نزدیکی کامل صنعت و آموزش اعلام فرموده‌اند. بنابراین با افتتاح مرکز جوار کارگاهی در سایپایدک، امیدواریم در جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر ضعف حضور آموزش در صنعت گام برداریم.
وی تاکید کرد: آموزش در کنار صنعت موجب خواهد شد تا تمام پروژه‌های صنعتی در داخل کشور از طریق آموزش، بی نیاز از استفاده اطلاعات خارج از کشور شود. لذا آموزش می‌تواند دغدغه‌های صنعت را برطرف نماید و ما پایه‌های این مهم را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده‌ایم و معتقدیم توسعه آن به بهبود صنعت خودروسازی و حوزه کسب و کار منجر خواهد شد. همچنین در شرایط تحریم موجب تغییر فرهنگ صرفا تعویض با فرهنگ تعمیر با کمترین خطای انسانی خواهد شد و با این روش از دارایی‌های موجود بطور بهینه استفاده می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: سایپایدک به عنوان اولین شرکت خدمات پس از فروش خودرو با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای پایه‌های این امر مهم را با راه‌اندازی و دریافت مجوز مرکز آموزش جوارکارگاهی (آموزش توأم تئوری و عملی) بنیان گذاشته و امیدواریم سایر شرکت‌های خدمات پس از فروش نیز با الگوبرداری از دستاوردها و موفقیت‌های سایپایدک در زمینه آموزش، در مسیر توسعه دانش در صنعت گام بردارند.
امینی افزود: توجه همزمان به آموزش عملی و تئوری همواره مورد توجه سایپایدک بوده و این شرکت به عنوان آخرین زنجیره تولید و خدمات پس از فروش خودرو، اهمیت ویژه‌ای برای آموزش قائل است. بنابراین سعی می‌کنیم برای مشتریانی که به ما اعتماد کرده‌اند خاطری آسوده فراهم کنیم.
وی گفت:‌ با راه‌اندازی این مرکز، امکان تبادل دانش و امکانات بین سازمان فنی حرفه‌ای و گروه سایپا بیشتر فراهم می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا با تاکید بر اینکه ترویج آموزش می‌تواند موجب توسعه منابع انسانی شود، ادامه داد: مراکز فنی حرفه‌ای اطلاعات آموزشی خوبی در اختیار دارند و شرکت‌های خودروسازی نیز از مهارت‌های کافی و به روز در تولید بهره می‌برند؛ تلفیق این دو مقوله مهم با یکدیگر قطعا به رشد و اعتلای صنعت خودرو منجر خواهد شد.
مدیرعامل سایپایدک در تشریح مزایای این اقدام تصریح کرد: آموزش جوار کارگاهی در افزایش کیفیت خدمات، کاهش خطای انسانی و هم افزایی امکانات سایپا و سازمان فنی حرفه‌ای تاثیرگذار خواهد بود. ضمن اینکه احتمال برخورداری از معافیت مالیاتی، ارتقاء اعتبار گواهینامه‌ها فراتر از مجموعه سایپا برای تمام دنیا، توانمندسازی نیروهای آماده به کار و سیستم دو آل (دوگانه آموزشی) از دیگر مزایای این اقدام به شمار می‌رود.
امینی با بیان اینکه موضوع دانستن و توانستن و خواستن با کاهش هزینه‌ها و ارتقاء کیفیت را مد نظر داریم، گفت: سایپا با استفاده از مجوز دانشگاه علمی کاربردی ۸ رشته مرتبط با خدمات پس از فروش و صنعت خودرو را دایر نموده است و هم اکنون ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و دانشجویان از امکانات کارگاههای آموزشی عملی به عنوان یکی از دانشگاههای جذاب علمی و کاربردی استفاده می‌کنند. ضمن اینکه تاکنون ۱۴ هنرستان را به امکانات فنی مجهز نموده‌ایم که گامی مؤثر در جهت هم افزایی بوده است.
بنابراین گزارش، در این مراسم دکتر قبادیان معاون آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با بیان اینکه مشکل اساسی صنعت در آموزش است، گفت: مراکز آموزشی باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنند و مراکز فنی و صنعتی نیز باید آموزش را زیربنای کار خود بدانند.
وی با تاکید بر استانداردسازی آموزش‌های صنعتی و فنی، افزود: استانداردسازی آموزش‌ها موفقیت مراکز جوارکارگاهی را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا