معرفی یک گوشی تاشوی جدید تا اواخر سال ۲۰۱۸

شرکت سامسونگ رسما اعلام کرده که می‌خواهد تا اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود را به بازار روانه کند.

موبنا – حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعظاف‌پذیر خبر داده‌اند.
از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی‌تلاطم را رونق بخشد و تحولات قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورند.
تاکنون هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بود، به صورت رسمی و از سوی خود سامسونگ نبود اما حالا این شرکت کره‌ای با انتشار پیامی به تمامی شایعات پایان داده و رسما اعلام کرده است که گوشی هوشمند منعطف و تاشوی سامسونگ در اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد.
پیشتر بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که این گوشی تاشو در سال آینده ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی می‌آید اما حالا به نظر می‌رسد که علاقمندان به زودی شاهد رونمایی و عرضه از این محصول جدید خواهند بود.
دی‌جی کو – مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ – تایید کرده است که این شرکت تصمیم گرفته است تا پیش از پایان سال جاری میلادی، گوشی هوشمند تاشو و منعطف خود را عرضه کند. وی پیش‌تر عنوان کرده بود سامسونگ شدیدا در تلاش است تا نخستین شرکتی باشد که چنین محصولی را وارد بازارهای جهانی موبایل می‌کند.
وی در ادامه سخنانش گفته است که احتمالا این محصول در جریان رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸ سان فرانسیسکو در تاریخ ۷ و ۸ نوامبر سال جاری ( ۱۶ و ۱۷ آبان) رونمایی و معرفی خواهد شد.
او در تشریح مشخصات این گوشی خاطرنشان کرده است که کاربران حتی بدون خم کردن گوشی نیز قادر خواهند بود از تمامی قابلیت‌های موردنظر خود استفاده کنند اما درصورت تمایل بویژه هنگام تماشای فیلم، ویدیو و ومحتوای آنلاین می‌توانند آن را تا کرده و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای خود به ارمغان بیاورند.
البته تاکنون اطلاعات و جزئیات دقیق‌تری از مشخصات فنی و ظاهری این گوشی هوشمند جدید بیان نشده است و علاقمندان باید تا زمان معرفی و عرضه نهایی آن به انتظار بنشینند.
به جرات می‌توان گفت هم اکنون بزرگترین رقیب قدرتمند سامسونگ برای عرضه گوشی‌های تاشو، شرکت چینی هواوی است که به تازگی اعلام کرده می‌خواهد نخستین گوشی تاشوی هوشمند را همین امسال معرفی و عرضه کند.
به نظر می‌رسد که هواوی به شدت قصد رقابت با این غول‌های تکنولوژی را دارد و می‌خواهد لقب معرفی نخستین گوشی هوشمند تاشو را به خود اختصاص دهد. بنابراین تصمیم گرفته که از سایر رقبای قدرتمند خود یعنی سامسونگ و اپل سبقت بگیرد.
هواوی برای طراحی و ساخت صفحه هوشمند منعطف مورد نیاز این گوشی جدید، سراغ شرکت کره‌ای ال جی که در تامین صفحه نمایش در جهان شهرت و آوازه خوبی دارد، رفته و برای تولید انبوه محصول ذکرشده در ماه نوامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.
البته شرکت ZTE نیز که یکی از بزرگترین رقیبان چینی هواوی است، سال گذشته از یک گوشی هوشمند تاشوی جدید به نام آکسون ام (Axon M) رونمایی کرد و گفت که قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی عرضه شود. حالا باید منتظر بود که کدامیک از این غول‌های تکنولوژی زودتر از بقیه نخستین گوشی هوشمند تاشو را به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا