بوئینگ هواپیماهای رباتیک سوخت‌رسان می‌سازد (+عکس)

شرکت بوئینگ قراردادی را با ارتش آمریکا منعقد کرده که به موجب آن هواپیماهای سوخت رسان رباتیک و بدون سرنشین برای استفاده نظامیان تولید خواهد شد.

موبنا – بر اساس قرارداد یادشده به ارزش ۸۰۵ میلیون دلار هواپیماهای سوخت رسان پیشرفته ای به نام MQ-۲۵ Stingray برای استفاده نیروی دریایی آمریکا تولید می شوند.
این هواپیماها در سنت لوئیس میسوری تولید می شوند و به نیروی هوایی امکان می دهند تا عملیات سوختگیری هواپیماهای مختلف خود مانند F/A-۱۸ Super Hornet، EA-۱۸G Growlerو F-۳۵C Lightning IIرا در هوا و در حین پرواز انجام دهد. این امر موجب می شود تا مدت زمان پرواز این هواپیماها بیشتر شود و آنها قادر به انجام ماموریت های در فواصل دورتر باشند.

بوئینگ هواپیماهای رباتیک سوخت‌رسان می‌سازد (+عکس)

بوئینگ تولید نمونه های اولیه MQ-۲۵ Stingray را در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد و وظیفه اصلی این هواپیماها انجام ماموریت های گشت زنی و شناسایی مخفیانه و نفوذ به خطوط دشمن بود. اما از سال ۲۰۱۶ امکانات بیشتری به هواپیماهای مذکور اضافه شد تا بتوان از آنها برای پرتاب موشک و بمب هم استفاده کرد.
بر طبق قرارداد تازه بوئینگ باید تغییراتی در این هواپیماها با تمرکز بر سوخت رسانی خودکار انجام دهد. چهار نمونه اولیه از MQ-۲۵ Stingray های به روز شده تا آگوست سال ۲۰۲۴ تولید می شوند و در نهایت ۷۲ هواپیما از این نوع به ارزش ۱۳ میلیارد دلار عرضه می گردند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا