برقراری پوشش ارتباطی در تمام جاده‌های سیستان و بلوچستان تا پایان سال

موبنا – آذری جهرمی در سفر به چابهار با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه ارتباطات و زیر ساخت در سیستان و بلوچستان طی سال گذشته سرمایه گذاری شده است، افزود: از این میزان سرمایه گذاری، ۴۵۰ میلیارد تومان آن سهم دولت و ۱۳۲ میلیارد تومان آن سهم بخش خصوصی بوده که نشان از توجه ویژه دولت به این استان دارد.
آذری جهرمی افزود: رییس جمهور از ابتدای دولت دوازدهم تاکید کردند که تمامی وزارتخانه ها برای سیستان و بلوچستان برنامه ویژه داشته باشند. بر این اساس، اجرای بیش از ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری، توسعه ۳۳۰ سایت جدید و نوسازی شده پهن باند و بهره مندی ۲۲۱۵ روستا از تلفن ثابت در سال گذشته از جمله اقدامات وزارت ارتباطات در این استان بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در استانهای دیگر سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از دولت است، افزود: از امسال با توجه به آماده شدن زیرساختها در سیستان و بلوچستان، روند توسعه ارتباطات رشد شتابنده‌ای می‌گیرد.
آذری جهرمی گفت: با نهایی شدن برنامه‌ای مدون با همکاری استاندار سیستان و بلوچستان، متعهد می شویم تا پایان امسال ظرفیت زیرساختها را به سمتی ببریم که برچسب محرومیت از این استان برداشته شود.
جهرمی خاطرنشان کرد: توسعه ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری جدید، بهره مندی ۵۰۰ روستای دیگر از تلفن ثابت و ایجاد ۱۷۰ سایت جدید روستایی از جمله اقداماتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 
خروج از نسخه موبایل