بازدید نماینده مردم اردکان و عضو ناظر شورای عالی پول و اعتبار از مدیریت شعب بانک کشاورزی استان یزد

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو ناظر شورای عالی پول و اعتبار از مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان یزد بازدید کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان یزد ، تابش در این دیدار با بیان اینکه بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی و موثر در رشد اقتصادی کشور است عنوان داشت: برای بهبود شرایط فعلی و تحقق اقتصاد مقاومتی، پرداختن به مساله کشاورزی و انجام اصلاحات ضروری در فرآیندها، از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا فعالیت در این بخش به رشد اقتصادی و تامین امنیت غذایی مردم بیانجامد؛ در عین حال از منابع طبیعی، محیط زیست، آب و خاک کشور، برای بهره برداری طولانی مدت نیز صیانت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به عنوان بانکی تخصصی با بنیه کارشناسی بالا، مطرح است اظهار داشت: حمایت بانک کشاورزی باید جهت دار باشد و فعالیت هایی مورد حمایت بیشتر قرار گیرد که به تخریب کمتر محیط زیست، بهره وری و بازدهی بالاتر تولیدات و اصلاح رویه های سنتی با جایگزینی روش های نوین منجر شود.
وی با تاکید بر اهمیت کارکرد صحیح بانک کشاورزی در تامین زیرساخت ها و منابع مالی بخش کشاورزی گفت: در سال ۹۶ حدود ۲۹۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی تخصیص یافت که ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل بود.
عضو ناظر شورای پول و اعتبار اضافه کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و به همین میزان نیز از منابع بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است که نظارت بر هزینه کرد صحیح این تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ضرورت دارد.
“تابش” ادامه داد: خوشبختانه بانک کشاورزی استان یزد در پرداخت این تسهیلات جایگاه خوبی در کشور دارد که امیدوارم این روند پرداخت با کمترین تاخیر ادامه یابد.
در این دیدار مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد ضمن خیرمقدم به نماینده مردم اردکان به ارائه گزارشی از اقدامات این بانک در خصوص خدمت رسانی به تولیدکنند گان بخش کشاورزی و رتبه اول استان یزد در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کشور پرداخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا