بهره‌گیری از اصول حاکمیت شرکتی منجر به ثبات و بهبود عملکرد سیستم بانکی می‌شود

علیرضا بلگوری پیاده‌سازی اصول حاکمیت شرکتی را از عوامل ثبات سیستم بانکی و بهبود عملکرد آن دانست.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، علیرضا بلگوری در بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه حاکمیت شرکتی در نظام بانکی گفت: بررسی علل و آسیب شناسی فروپاشی برخی از بانک‌های بزرگ که زیان‌های کلانی برای جامعه در پی داشته، نشان می‌دهد، این خسارات عمدتاً ناشی از ضعف سیستم‌های حاکمیت شرکتی در این بانک‌ها بوده است.
وی با تشریح اثرات بهره‌گیری از اصول حاکمیت شرکتی در ثبات نظام بانکی افزود: یک سیستم بانکی باثبات، واسط مالی کارا ایجاد می‌کند و آن را قادر می‌سازد که در تخصیص منابع به سرمایه‌گذاری‌ها موفق‌تر عمل نماید.
بلگوری حاکمیت شرکتی را مجموعه‌ای از نظا‌ ها، فآایندها و ساختارهایی دانست که پیاده‌سازی آن مستلزم برخورداری از بسترهای مناسب و موثر درون سازمانی و برون سازمانی است. وی با بر شمردن متغیرهای حاکمیت شرکتی موثر بر عملکرد بانک‌ها، رقابت پذیری، قوانین و مقررات بانکداری اسلامی، الزامات اخلاق فردی، شرایط محیطی جامعه و ساختار درون سازمانی و اداری بانک‌ها را از عوامل ایجاد حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری کشور دانست.
گفتنی است بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی دهم و یازدهم شهریور ماه جاری با محوریت موضوع “چالش‌های حاکمیت شرکتی و مدیریت منابع و مصارف در شبکه بانکی کشور” در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا