کمپین های بازاریابی ویروسی؛ کمپین will it blend

در سال ۲۰۰۶، جرج رایت مدیر جدید بازاریابی Blendtec چیز جالبی را کشف کرد. مدیر اجرایی آن ها، تام دیکسون به همراه تیم تحقیق و توسعه آن ها، از طریق خرد کردن تخته های چوبی در داخل مخلوط کن های تولیدی، کیفیت تیغه های مخلوط کن ها را آزمایش می کردند.

موبنا – او دریافت که این کار تصویر بصری جذابی خواهد داشت. رایت فیلم های ارزان قیمتی از خرد شدن تصادفی چوب ها در مخلوط کن تهیه کرد. سرمایه گذاری کل برای چند قسمت اول، کمتر از ۱۰۰ دلار شد، که بیشتر هزینه مربوط به تهیه چوب برای تغذیه مخلوط کن بود. فیلم های آن ها بیش از ۲۸۵ میلیون بازدید داشت و منجر به افزایش فروش تا ۷۰۰٪ شد. این کار منجر به یک تبلیغ عمومی گسترده شد. کمپین will it blend در برنامه های تلویزیونی ایالات متحده مانند نمایش امروز، نمایش امشب، و برنامه های بسیاری نمایش داده شد.
این شرکت برنده جایزه برنز کلیو در سال ۲۰۰۸ برای تبلیغات شد. از همه مهم تر، فیلم ها نام تجاری شرکت را به یک نام عمومی برای مخلوط کن تبدیل کردند.
کمپین will it blend به معنای واقعی کلمه یک کمپین بازاریابی ویدئویی ویروسی فوق العاده بود.
در اینجا یکی از ویدیوهای اولیه از کمپین بازاریابی ویروسی Blendtec را می بینید:

چه چیزی کمپین will it blend را به یک کمپین ویروسی تبدیل کرد؟

– نمایش + تعامل: مخلوط کن هایی که بر طیف وسیعی از اشیا بی جان غلبه می کنند؟ چه نمایشی! این کار باعث می شود بینندگان همچنان به پیشنهادات خود برای پرتاب اشیا درون مخلوط کن ادامه دهند. یک تعامل لحظه ای.
– تولید با هزینه کم: رایت کمپین بازاریابی ویروسی خود را با هزینه کم ایجاد کرد. به طوری که نرخ بازگشت سرمایه سریعا افزایش پیدا کرد. این ایده بسیار شاهکار بود. اجرا و تولید تقریبا این مفهوم جذاب را به انجام رساندند.
– مخاطبان جذب شده: این کمپین تقریبا بلافاصله مخاطبان هدف را به خود جذب کرد. به همین دلیل، Blendtec توانست آگاهی مخاطبان از نام تجاری خود را افزایش دهد که منجر به افزایش ۷۰۰ درصدی فروش شد.

 منبع: آکادمی فروش 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا