پوشش پهنای باند پرسرعت در تمام شهرهای کشور کامل شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش پهنای باند اینترنت پرسرعت در تمام شهرها کامل و امکان ارائه خدمات باندپهن در کشور فراهم شده است.

موبنا – محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» که توسط وزارت ارتباطات برگزار شد، با تأکید بر اقدامات انجام‌شده طی سال نخست فعالیت دولت دوازدهم برای افزایش دسترسی مردم به خدمات ارتباطی گفت: طی یک سال اخیر و در ادامه مسیر توسعه ICT در کشور، موفق شدیم پوشش باندپهن را در همه شهرها کامل کنیم.
وزیر ارتباطات در آیین پایانی مسابقه عکس «همه جا در دسترس» گفت: در یک سال گذشته تلاش کردیم هر آنچه که از گذشتگان به ما رسیده است را به خوبی پیش ببریم و هم اکنون در ۱۲۴۲ شهر کشور به طور صددرصد خدمات اینترنت پهن باند ارائه می شود و در روستاها و مناطق محروم نیز با ضریب نفوذ ۵۴ درصد ارتباطات است.

پیش از این در مراسمی که در دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درمشهد مقدس، برگزار شده بود، رسماً اعلام شد که تمام شهرهای کشور به اینترنت همراه نسل سوم و چهارم همراه اول متصل شدند.

 

وزیر ارتباطات با اشاره به انجام ۲۹ سفر استانی طی یکسال اخیر برای اطلاع یافتن از وضعیت ارتباطات نقاط مختلف کشور، گفت: امروز فناوری اطلاعات زمینه‌ساز تغییرات بزرگی در دنیا شده و تحول دیجیتال ثمره آن است. به همین دلیل ما نیز مفهوم «ایران دیجیتال» را پیگیری می‌کنیم.
جهرمی ادامه داد: ترویج استفاده از فناوری اطلاعات و ظرفیت‌سازی در کشور از طریق ظرفیت‌های هنری و فرهنگی ممکن است و به همین دلیل برگزاری مسابقاتی مانند مسابقه عکس «همه جا در دسترس» می‌تواند به این هدف جامه عمل بپوشاند.
وزیر ارتباطات با اشاره به تمایز نحوه اطلاع‌رسانی در عصر تکنولوژی گفت: در راستای عمل به تذکر مقام معظم رهبری به دولت برای گزارش دادن دستاوردهای کشور، می‌توان از ظرفیت هنر برای ارائه گزارش عملکرد کشور و نیز اطلاع‌رسانی ارائه خدمات به مردم، استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا