فیس‌بوک هنوز هم فوق‌العاده است؛ البته برای پیرها

Bo Burnham یک کمدین آمریکایی است که در حال پخش اولین فیلم خود به نام “کلاس هشتم” می باشد.

موبنا – داستان فیلم در مورد یک دختر کلاس هشتمی به نام Kayla است که پیش از شروع دبیرستان کلاس های خود را تمام کرده است. نوشتن دیالوگ های باورپذیر آن هم برای شخصیتی بسیار جوان تر از Burnham شاید چندان کار آسانی نباشد، که او به خوبی از پس این کار برآمد. البته به جز یک مورد:
Elsie Fisher بازیگر نقش Kayla در یکی از مصاحبه های خود این گونه می گوید: «تنها چیزی که من به Bo گفتم تغییر دهد، در اصل این بود که تمام پیغام ها و ارتباطات Kayla در رسانه های اجتماعی از طریق Facebook انجام می گرفت. پس من رفتم و به Bo گفتم که “”هیچ کس دیگراز Facebook استفاده نمی کند. این کارها برای چیه؟” بعد از آن، او در متن Facebook را به Instagram تغییر داد. این تنها چیزی بود که من به او گفتم اصلاح کند.» (Elsie Fisher در مصاحبه با Refinery 29)
در حقیقت فیسبوک برای افراد جوان نیست.

فیس‌بوک هنوز هم فوق‌العاده است؛ البته برای پیرها

در یک بررسی دوساله از حدود ۶۰۰۰ نوجوان آمریکایی، مشخص شد که وقتی پای رسانه اجتماعی مورد علاقه شان وسط باشد، گرایش آنها مشخصا به Snapchat و Instagram تغییر کرده است. دلیلش ساده است، هر دو محیط لحظات آنی و زنده را از طریق عکس ها، ویدئو ها و استوری ها پوشش می دهند. هرچند از لحاظ ایجاد محتوی هم، کاربران می توانند ساعت ها زمانشان را در Snapchat و Instagram بگذرانند، عکس هایشان را از طریق اضافه کردن متن و گذاشتن فیلتر، تکمیل کرده و بی نقص کنند. برندها می توانند از طریق ایجاد فیلترهای موضوعی برای مناسبت های خاص وارد عمل شوند. چند نمونه اخیر، جام جهانی فوتبال و نمایشگاه الکامپ بوده است.
به هیچ وجه این تحقیق نشانه غرق شدن کشتی فیسبوک نیست. این رسانه اجتماعی به عنوان یکی از قدرتمندترین برندها در جهان باقی می ماند و دارای بیش از ۲/۱۹ میلیارد نفر کاربر فعال می باشد. فیسبوک به تازگی فرصت های PR و تبلیغات را عرضه کرده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۲، Instagram را به مبلغی معادل ۱ میلیارد دلار خریداری نمود تا نشان دهد نسبت به گرایش در حال تغییر جوانتر ها بی تفاوت نیست.
چیزی که در حقیقت این تحقیق نشان می دهد این است: نسلی که در زمان ظهور فیسبوک به عنوان یک برند جهانی در حال رشد بود، اکنون بالغ شده، بچه دار شده و تا حدود زیادی در صحنه باقی مانده است. هر چند افراد جوان ممکن است از فیسبوک استفاده کنند تا با خانواده خود یا کسانی که دیگر با آنها در ارتباط نیستند، در تماس باشند، اما رسانه های اجتماعی مبتنی بر تصویر توجه این گروه را بیشتر جلب کرده و از این رو می توانند وسیله اثرگذارتری برای ارائه پیام کمپانی شما به افراد جوان تر باشند.

 منبع: آکادمی فروش 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا