برای رونق کسب و کارهای نوپا، پست‌بانک را به عنوان نهاد مالی این بازار معرفی کرده ایم

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح دستاوردهای این وزارتخانه با اشاره به اینکه مشکلات کسب و کارهای نوپا در حوزه زیست بوم و رشد داشته است تصریح کرد: برای اینکه زیست بوم را فراهم کنیم گام‌های بزرگی برداشتیم.

موبنا – بخش اول این بود که ساختار دولت را در سه ضلع نظام آموزشی، یک سازمان توسعه‌ای و ایجاد نهاد مالی برای حمایت از این کسب و کارها عوض کنیم. دانشکده پست و مخابرات را به‌عنوان نهاد آموزشی به حوزه آوردیم، پست بانک را به عنوان نهاد مالی و سازمان فناوری اطلاعات به عنوان نهاد توسعه ای این بازار معرفی کردیم.
آذری جهرمی با تأکید به ارتقا ۲۰ رتبه ای ایران در استقرار دولت الکترونیک بر طبق گزارش سازمان ملل گفت: دولت الکترونیک به معنای تحول است و ما گام های بزرگی را در دولت الکترونیک برداشته ایم. زمانی که سازمان ملل گزارش می کند که ایران ۲۰ رتبه ارتقا پیدا کرده، معنایش این است که اتفاقاتی افتاده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پوشش همه شهرهای و ‌۵۸هزار کیلومتر از راه های کشور با خدمات نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه گفت: در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم ضمن رساندن بازار ۲ میلیارد دلاری قاچاق گوشی همراه به صفر، شاهد ارتقای ۲۰ رتبه ای ایران در شاخص های بین المللی دولت الکترونیک بودیم.
وی اظهار کرد: در سال جاری به بیش از یک هزار و ۲۵۰ روستا از مجموع ۴۲ هزار روستای که هدف گذاری شده خدمات الکترونیکی پست بانک ارایه شد.
آذری جهرمی با تاکید به ارتقا ۲۰ رتبه ای ایران در استقرار دولت الکترونیک بر طبق گزارش سازمان ملل گفت: دولت الکترونیک به معنای تحول است و ما گام های بزرگی را در دولت الکترونیک برداشته ایم. زمانی که سازمان ملل گزارش می کند که ایران ۲۰ رتبه ارتقا پیدا کرده، معنایش این است که اتفاقاتی افتاده است.
وی با اعلام اینکه در دی‌ماه ۹۶ حجم ظرفیت پذیرش کاربر پیام رسان های داخلی ۱.۵ میلیون نفر بوده کو امروز به ۱۵ میلیون مشترک رسیده است خاطر نشان کرد: ظرفیت فعال استفاده کننده از پیام رسان های داخلی مجموعا ۱۰ میلیون نفر است که به نسبت فعالیت خودشان رشد قابل توجهی داشته‌اند، سرویس های جدیدی را فعال می کرده اند و زیر ساخت هایشان را ارتقا داده و خدماتشان بهتر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا