پارک های ملی ارمنستان و تایلند

با خواندن ادامه مطلب می توانید اطلاعات مناسبی در مورد پارگهای ملی دو کشور تایلند و ارمنستان بدست آورید.

پارک های  ملی معروف تایلند، زیباترین نقاط طبیعی تایلند

پارک ملی پا هینگ نام Park  Pa Hin Ngam

پارک ملی پا هینگ نام  تایلند که   حدود ۲۵درصد از مساحت تایلند را پوشانده از زیبا ترین پارکهای  تایلند است که پیشنهاد می شود در سفر با تور تایلند از آن دیدن کنید. در سر تا سر پارک ملی پا هینگ نام تایلند شاهد سنگ هایی با اشکال مختلف و غیر عادی شبیه به قلعه باستانی خواهید بود. این پارک در یک دوره از فصل ( در اوایل فصل بارانی در ماه July – اواخر خرداد و اوایل تیر) پر از شکوفه های صورتی رنگ می شود که این پوشش این پارک را به پارکی رویایی بدیل کرده است. و اما این تنها زیبایی نفس گیر این پارک نیست، با شروع زمستان، گل های ارکیده سر از سنگ زده جلوه ای تازه به این پارک بسیار دیدنی می بخشد.

در این پارک ملی، Sut Phanendin، صخره ای شیب دار وجود دارد  که شمال شرقی را به منطقه مرکزی تایلند متصل کرده و منظره ای نایاب از تایلند را به رخ می کشد. توریستان تور تایلند میتوانند از تماشای مناظر اطراف در بالای این صخره لذت ببرند.

از دیگر جاذبه های این پارک،  وجود دو آبشار نامتوک تپ پراتان –  Namtok Thep Prathan و نامتوک تپ فانوم –  Namtok Thep Phanom است که می تواند دلیل خوبی برای گشت و گذار در پارک ملی پا هینگ نام باشد.

پارک ملی سیا تنگ  Sai Thong National Park

پارک ملی سیا تنگ که از دیگر پارک های ملی زیبای تایلند می باشد ۳۴۰۰ هکتار از رشته کوه های Phang Hoei  را در بر دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تایلند شناخته شده است. وجود  آبشار Sai Thong از جاذبه های فوق العاده این پارک است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و در فاصله یک کیلومتری دفتر این پارک قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار چیزی حدود ۱۰۰ متر است. برای مشاهده جزئیات تور تایلند به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

اما اگر علاقه مند به گل و گیاه هستید در مسیر خود به حتما از سمت آبشار به باغ گل دوک کراچیاو- Dok Krachiao بروید تا از تماشای این آبشار نیز لذت ببرید. گشت و گذار در باغ گل این پارک از باید های تور تایلند است که به همه شدیدا توصیه می کنیم یک شب را در آن سپری کنند.

پارک ملی تات تون Tat Ton National Park

پارک ملی تات تون تایلند که در محدوده کوه های Phu Laen Kha قرار گرفته است و دارای چندین آبشیار دیدنی می باشد. از زیبا ترین ابشار های موجود در این پارک می توان به آبشار نامتوک تات تون – Namtok Tat Ton اشاره کرد. در فصل بارانی، زمانی که این آبشار از همیشه پر آب تر است، می توانید شاهد زیبایی دوچندان این آبشار باشید.  از دیگر ابشار های موجود در پارک، تات تون، آبشار Pha Lang  و Tat Fa  است. علاه بر این، این پارک محل حرم Chaopho Tat Ton، مرد مقدس تایلندی ها، نیز می باشد که ۴ بار در سال مورد زیارت و احترام اهالی محلی تایلند قرار می گیرد.

از میان مطالب پبشین سایت:  بهترین فصل سفر به ارمنستان و تایلند

 

پارک ملی خائو یای  Park  Khao Yai

پارک ملی خائو یای تایلند در ۴ استان تایلند به نام های : سارا بوری، ناخون راچاسما، پراچین بوری و ناخون ناک قرار دارد.  این پارک بی نظیر، اولین پارک مل تایلند است که تلفیقی از جنگل جنگل های انبوه و جنگل های بارانی بوده و در ارتباع ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.تماشای مناظر پارک ملی خائو یای یکی از جاذبه های اصلی و مهم شهر ناخون راچاسما تایلند محسوب می شود.  در این پارک رویایی بیش از ۳۰۰۰ نوع گل، ۲۵۰ نوع پرنده و ۶۷ گونه از پستانداران مانند فیل ها، ببر ها، گیبون ها، گوزن ها و گربه ها وجود دارد.

 

پارک ملی Doi Inthanon

Doi Inthanon نام یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های تایلند است و پارک ملی Doi Inthanon، این کوهستان را احاطه کرده است. این پارک بزرگ دارای تمامی جاذبه‌های ممکنی است که در تور تایلند و در بازدید از یک پارک ملی انتظار آن را دارید. جاذبه‌هایی نظیر مسیرهای کوهستانی، رودخانه و معابد بودایی و یکی از بهترین مناطق تور تایلند برای کشف زیبایی‌های طبیعی شمال این کشور به شمار می‌آید. بر طبق اعلام سازمان حفاظت از حیات وحش و گیاهان، پارک ملی Doi Inthanon در مقایسه با دیگر پارک‌های تایلند، دارای وسیع‌ترین تنوع زیستی پرندگان است (بیش از ۳۵۰ گونه). این پارک دارای خانه‌های ییلاقی و اقامتگاه‌هایی در دو مکان مختلف است.

پارک ملی Kaeng Krachan

بزرگترین پارک ملی تایلند در استان پتچابوری (Petchaburi) قرار دارد و تنها چند ساعت تا شهر بانکوک فاصله دارد. پارک ملی Kaeng Krachan دارای یک دریاچه مصنوعی بزرگ، جنگل‌های دست نخورده، رشته کوه، رودخانه و آبشار می‌باشد. همچنین این پارک صدها گونه پرنده، فیل، گیبون، بوزینه دم کوتاه، گوزن و دیگر پستانداران را در خود جای داده است. خانه‌های ییلاقی و اقامتگاه‌هایی با امکانات ابتدایی در سه نقطه مختلف از پارک وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید خستگی یک روز گردش در تور تایلند را از تن به در کنید.

پارک های ارمنستان

 

پارک ملی دلیجان ارمنستان

 

پارک ملی دلیجان یک مکان منحصربه‌فرد از حیات‌وحش کشور ارمنستان است که با غنای بالای تنوع زیستی اصلی، جنگل‌های مازوفیل، اکوسیستم‌های جداگانه از لحاظ علم، آموزشی و اقتصادی، و همچنین دارایی‌های زراعی، زیست‌محیطی، شناختی، درمانی و تفریحی شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری به خود جذب می‌کند. با کوله‌پشتی همراه باشید تا با این مکان خاص آشنا شوید.

 

پارک ملی دلیجان در سمت شمالی کشور جمهوری ارمنستان، در دامنه‌های کوهستان پمباک و میپور، در استان تاووش و در نزدیکی رودخانه گتیک واقع شده است و ارتفاع برخی از نقاط آن به ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد. در ضمن مساحت این پارک ملی ۲۴۰ کیلومترمربع می‌باشد.بیشتر بخوانید: آفر تور های ارزان و لحظه آخری سایت سفر باتو

 

تعیین پارک ملی دلیجان در سال ۱۹۵۸ و در طی وضع قانون ضرورت حفاظت از جنگل‌های شمال ارمنستان صورت گرفت. برای این منظور، جنگلداری دولتی دلیجان در منطقه‌ای متعلق به جنگلداری دلیجان و حومه‌های جنگلی عمومی تأسیس شد. بااین‌وجود، برخی قوانین سخت‌گیرانه، مانند چشم‌اندازهای تاریخی، وجود گیاهان دارویی و همچنین امکانات کشاورزی باعث می‌شد که انجام این پروژه با سختی صورت گیرد

جاذبه های پارک ملی دیلیجان

  • دریاچه پارز | Lake Parz

در این پارک زیبا و هیجان انگیز ملی در کشور ارمنستان، چند دریاچه وجود دارد که یکی از آنها دریاچه پارز است. با نگاهی به عکس های این دریاچه خودتان متوجه می شوید که این دریاچه به چه اندازه دلبرانه می تواند شما مسخ خودش کند. این دریاچه که بر اثر تغییرات جغرافیایی پدید آمده است، وسعتی برابر با ۳ هکتار دارد. طول و عرض دریاچه پارز را نیز به ترتیب در حدود ۳۵۰ و ۱۰۰ متر ارزیابی می کنند. در این دریاچه می توانید قایق سواری و ماهیگیری را تجربه و یا اطراف آن را برای کمپ و پیک نیک راه بیندازید.

  • صومعه هاگارتسین | Haghartsin Monastery

صومعه های زیادی در پارک ملی دیلیجان وجود دارد که در دل جنگل های انبوه این پارک قرار گرفته اند. صومعه هارگارتسین از قرن دهم تا سیزدهم در این پارک قرار دارد که یکی از مهمترین مراکز معنوی و فرهنگی این منطقه به شمار می رفته است. این صومعه که فاصله‌ای ۱۵ کیلومتری از شهر دیلیجان ارمنستان دارد در داخل صومعه هاگارتسین ۳ کلیسای مختلف با نام های کلیسای سنت گریگوری، سنت آستواتساتین و سنت استپانوس وجود دارد.در مورد تور ارمنستان در سایت بیشتر بخوانید.

  • دریاچه گش | Gosh lake

بعد از دریاچه پارز، در محدوده ی کوهستانی پارک دیلیجان به دریاچه گُش می رسید. این دریاچه در بخش جنوب شرقی پارک قرار گرفته و با شهر دیلیجان تنها ۲۴ کیلومتر فاصله دارد. طول و عرض دریاچه گش را در حدود ۱۰۰ و ۸۰ متر ارزیابی کرده و حداکثر عمق آن را برابر با ۸ متر می دانند. بنابر گزارش های موجود، آب دریاچه در روزهای تابستانی تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش می یابد و برای دریاچه ای کوهستانی این دما، قابل توجه است. برای اینکه به دریاچه گش برسید باید به سمت روستای گش بروید و سپس با ۴٫۲ کیلومتر پیاده روی خودتان را به این دریاچه دلچسب برسانید. اگر اهل ماهی گیری هستید در این منطقه چوب ماهی گیری همراه خودتان ببرید.

 

پارک ملی شیکاهو ارمنستان

هنگام پرسه در خیابان‌های ایروان وجود خیابان‌های عریض با درختان بلندقامت، کافه‌های کنار پیاده‌روها، ساختمان‌های گران‌قیمت و بسیاری از بناها با سبک نئوکلاسیک در نگاه اول تصویری از پاریس را در ذهن تداعی می‌کند. ولی با دقت بیشتر می‌توان جلوه‌های معماری تامانیان (معمار معروف ارمنستان) را در جای‌جای شهر مشاهده کرد.

یکی از جنگل های محافظت شده بسیار بزرگ در ارمنستان است که بسیاری از قسمت های آن هنوز نیز کشف نشده است.تصور میشود گونه های جانوری نظیر : پلنگ، خرس، مار و بزکوهی و چیزی نزدیک به حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی در این جنگل وجود داشته باشد.در سال ۲۰۰۵ طرح احداث بزرگراه در این جنگل مطرح شد که حافظان محیط زیست مانع آن شدند. همچنین این جنگل دارای چند آبشار زیبا نیز می باشد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا