ابتکار همراه اول در ارائه بسته‌های ارزان اینترنت و مکالمات ساعتی

روز به روز و ساعت به ساعت، استفاده از اینترنت موبایل همپای توسعه مفاهیم «شهر دیجیتال» و «شهروند دیجیتال» گسترش می‌یابد تا جاییکه امروزه به یکی از نیازهای ضروری کاربران و در قالب سبد روزانه خانوار می‌توان آن را تعریف کرد.

موبنا – با وجود اینکه همچنان بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها روی ریل «سنت و تاریخ» سوار هستند و مفاهیم جامعه هوشمند و دیجیتالی شدن بیزینس‌ها به سر حد اعلاء نرسیده است، اما مردم شخصا به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وابسته شده و اجتماعات گسترده‌ای را در این بعد به وجود آورده‌اند.
طبیعی است که این رویه در سال‌های گذشته با وجود ضعف‌های زیرساختی و ابزارهای محدود ارتباطی به این شدت و گستردگی وجود نداشت و مردم هم نسبت به چنین امکاناتی در فضای مجازی احساس نیاز نمی‌کردند اما اکنون در فضای امواج ۳G و ۴G تنفس می‌کنند و حداقل نیازشان، دسترسی سریع و یکپارچه به دیتا است.
تعریف مداوم و نفوذ روزافزون اپلیکیشن‌های تلفن همراه در جامعه نیز بر دامنه این نیاز افزوده و زمینه‌ای را چیده تا سطح توقع کاربران فزونی یابد؛ بنابراین نقش کاربران اپراتورهای ارتباطی از «منفعل» در سال‌های گذشته به «فعال» در یکی دو سال اخیر تبدیل شده یا به عبارت دیگر تعریف نیازهای آنان است که فضای رقابتی کنونی را به وجود آورده است.
یکی از رقابت‌های پرجنب و جوش کنونی با توجه به تغییر مدل درآمدزایی اپراتورهای سیار با تمرکز بر ارائه خدمات باندپهن، بر سر «بسته‌های دیتا» یا «بسته‌های ترکیبی» است که موجب شکل‌گیری و پر شاخ و برگ شدن دایره تنوع در ارائه بسته‌های اینترنتی در این شرکت‌ها شده است.
بسته‌های اینترنتی با توجه به گران بودن نرخ پایه خدمات آزاد و برای کاربران پرمصرف اینترنت موبایل تعریف شده تا صرفه اقتصادی را برای آنان به ارمغان آورد اما با توجه به ارتقای تکنولوژی و بالا رفتن سرعت پایه خدمات اینترنتی، گاها پیش آمده که حجم بسته‌های خریداری شده کاربران به یکباره پایان یافته و دقیقا بر سر انجام کاری آنها را لنگ گذاشته است.
سبک رفتاری اغلب کاربران اینترنت موبایل به این شکل است که با تنظیم میزان مصرف خود در بازه‌های زمانی مشخص، به سمت خرید بسته‌ای می‌روند که نیازشان را پاسخگو باشد اما با توجه به امور غیر ارادی که فرضا ممکن است در یک ماه رخ دهد و استفاده آنها از بسته‌های اینترنت‌شان بیشتر و نهایتا منجر به تمام شدن بسته شود، اپراتور همراه اول راهکاری را ابداع کرده که می‌تواند نه تنها حاکی از نگاه رو به جلو و احترام به حقوق مشترکان بلکه سرآغازی بر تحول بر سر ارائه خدمات ارزش افزوده به مشترکان در سایر اپراتورها نیز باشد.
قطعا تا پیش از این با مقوله «بسته‌های اینترنتی و مکالماتی ساعتی» آشنایی داشتید و بعضا در شرایط اضطراری که در ابتدای گزارش به آن اشاره کردیم مجبور به تمدید بسته‌های پیشین خود یا دریافت خدمات با نرخ آزاد بودید…
همراه اول اخیرا اقدام به حرکتی ابتکاری و خلق راهکاری خلاق برای مشترکانش کرده که عملا تمام مشترکین دائمی و اعتباری این اپراتور می‌توانند به سرعت و در لحظه وارد «مدار فیروزه‌ای» شوند و از اینترنت و مکالمه ساعتی بهره‌مند گردند.
بسته‌های مدار فیروزه‌ای، بسته‌های اینترنت و مکالمه کوتاه‌مدت (ساعتی) و به صرفه‌ای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت است.
همانطور که از عنوان این خدمت بر می‌آید، مشترکانی که نیاز ساعتی به اینترنت و مکالمه دارند می‌توانند با نرخی پایین از حجم اینترنتی و ساعات مکالماتی طولانی بهره‌مند شوند در حالیکه اگر بخواهند همین خدمات را با نرخ آزاد دریافت کنند، ممکن است هزینه‌هایشان چندین و چند برابر شود.
مشترکانی که راغب به استفاده از بسته‌های مدار فیروزه‌ای این اپراتور هستند یا به عبارتی تمایل دارند با فعالسازی این بسته‌ها از اینترنت و مکالمه درون شبکه با نرخ عالی و البته در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده کنند باید بدانند این بسته‌ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعالسازی بسته مدار فیروزه‌ای بعدی باید تا اتمام قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هر کدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کنند اما محدودیتی از نظر تعداد بسته‌های قابل فعالسازی در یک روز وجود ندارد.
با وجود اینکه قابلیت فعالسازی دو بسته مشابه به صورت هم‌زمان نیست اما مشترکان به راحتی می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری *۱۲۱# دو بسته دیتا و مکالمه درون شبکه‌ای مدار فیروزه‌ای را به صورت هم‌زمان فعال کنند.
طبیعتا با توجه به اعتبار زمانی کوتاه این بسته‌ها، اولویت مصرف بسته‌های مدار فیروزه‌ای از تمامی بسته‌های فعال روی خط مشترکان همراه اول بالاتر است.
همانطور که گفته شد قیمت بسته‌های اینترنت و مکالمه مدار فیروزه‌ای در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت است لذا قیمت این بسته‌ها با توجه به ترافیک شبکه در هر ساعت تعیین خواهد شد.
مشترکان همچنین از طریق سایت و لینک dts.mci.ir نیز می‌توانند اقدام به استعلام بسته‌ها در هر زمان از شبانه‌روز کرده و براساس لیست پیشنهادی همراه اول اقدام به خرید بسته‌های اینترنت یا مکالمه مدار فیروزه‌ای کنند.
با توجه به اینکه تعریف این بسته‌ها شرایط مقرون به صرفگی را هم برای مشترکان پرمصرف و هم مشترکان کم مصرف فراهم می‌کند، پیش‌بینی می‌شود اپراتورهای دیگر تلفن همراه نیز با الگو گرفتن از این طرح ارزش افزوده در راستای احترام به حقوق مشترکان ارتباطی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا