ارسال پیامک فلش در هر شکل ممنوع است

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: ارسال پیامک فلش به هر نوع محتوا از پارسال ممنوع شده است و در صورت مشاهده با اپراتور برخورد می شود.

موبنا – مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که اخیرا پس از یک وقفه چند ماهه، ارسال پیامک فلش توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه بار دیگر دیده شده است، مقررات ارسال این نوع پیامک ناخواسته از سوی اپراتورها چیست؟ گفت: ارسال پیامک فلش ممنوع است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ارسال پیامک فلش با محتوای تبلیغاتی ممنوع است، برای سرویس‌های خاص از جمله اطلاع‌رسانی اپراتور یا پیغام‌های اضطراری چطور است، گفت: ارسال پیامک فلش به هر صورت ممنوع است و فعلا تفکیکی برای محتوای ارسالی از طریق این نوع پیغام دیده نشده است.
حقی در پاسخ به این سوال که این ممنوعیت از چه زمانی وضع شده است؟ زیرا اخیرا موارد جدیدی از ارسال پیامک فلش با محتوای اطلاع رسانی سرویس اپراتور دیده شده است، گفت: سال گذشته دیده شد که برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند که به اپراتورها تذکر داده و سرویس ممنوع اعلام شد که پس از آن نیز موردی دیده نشد. هم اکنون نیز این سرویس ممنوع است و در صورت مشاهده موارد احتمالی، با اپراتورها برخورد می‌شود.
به گزارش فارس، پیامک‌های فلش، پیامک‌هایی هستند که ناگهان دیده می شوند و تنها روی صفحه گوشی ظاهر می شوند و در بخش پیامک‌ها ذخیره نمی‌شوند.
به این ترتیب صفحه نمایش گوشی با ظاهر شدن پیامکی روشن می شود و گیرنده خواسته یا ناخواسته پیامک را می‌بیند.
این روش ارسال پیام کاربردهایی از جمله ارسال کد رمز که به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود یا ارسال پیغام اضطراری داشته است، اما در ایران برای نمایش دادن اجباری پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا