Mate 10 Pro هوآوی “هوشمند منتخب” میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت موفق شد از امتیاز ۱۰ عدد ۹.۲ را به خود اختصاص دهد تا با این توضیحات بسیاری از پرچمداران رقبا را پشت سر بگذارد.

موبنا – مهم‌ترین مزایا:

  • بدنه فلزی با طراحی پشت بدنه از جنس شیشه
  • افزایش قابل ملاحظه طول عمر باتری
  • نمایشگر بسیار باکیفیت از نوع او‌ال‌ای‌دی
  • بهره‌مندی از بهترین مشخصه‌های سخت‌افزاری موجود
  • حاوی آخرین نسخه سیستم عامل اندروید
  • بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع
  • قابلیت‌های پیشرفته و هوشمندانه دوربین

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

مهم‌ترین معایب:

  • پیچیدگی‌های اندک در بخش رابط کاربری
  • کاربرد کم سیستم رابط کاربری عصبی (NPU)

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

امتیازدهی:

  • باتری ۹.۵ از ۱۰
  • نمایشگر ۹.۲ از ۱۰
  • دوربین ۹.۳ از ۱۰
  • قابلیت‌های اجرایی ۸.۸ از ۱۰
  • نرم‌افزار ۸.۶ از ۱۰
  • طراحی ۹.۵ از ۱۰

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

مجموع امتیاز Mate 10 Pro هوآوی:

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت موفق شد از امتیاز ۱۰ عدد ۹.۲ را به خود اختصاص دهد تا با این توضیحات بسیاری از پرچمداران رقبا را پشت سر بگذارد. در زمینه باتری، دوربین، قابلیت‌های اجرایی و طراحی این گوشی هوشمند موفق شد خود را به عنوان بهترین گزینه برای کاربران معرفی کند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

سری گوشی‌های Mate 10

سری گوشی‌های هوشمند Mate 10 هوآوی همه آنچه که کاربران مدرن نیاز دارند را به صورت یکجا در اختیار آنها قرار می‌دهد. این خانواده از گوشی‌های هوشمند را می‌توان یکی از بهترین محصولات جهان معرفی کرد که با قیمت مناسب به عنوان بهترین گزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شرکت هوآوی برای سالیان طولانی سامسونگ را به عنوان بزرگترین رقیب پیش روی خود می‌دید و با این وجود نتوانسته بود محصول قابل ملاحظه‌ای برای رقابت با آن عرضه کند و سهم بیشتری از بازار جهانی را در اختیار بگیرد. این در حالی بود که به دلیل بروز برخی تحریم‌ها عرضه محصولات هوآوی در بازارهای غربی به خصوص آمریکا کاهش یافت و همین مسئله باعث شد هوآوی برای جلب توجه مردم و فروش بیشتر محصولات خود تمرکز بیشتری بر نوآوری داشته باشد و فناوری‌های هوشمندانه بیشتری را در نسل جدید گوشی‌های خود به کار گیرد.

شرکت چینی هوآوی با دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro خود بزرگترین رقابت را با بزرگترین شرکت‌های موبایل‌ساز از جمله سامسونگ واپل آغاز کرد. این گوشی‌های هوشمند که از زمان ورود آنها به بازار کمتر از یک سال می‌گذرد با وجود تمام مزایا و معایب خود توانستند توجه کاربران جهانی را به میزان قابل ملاحظه جلب کنند و در اینجا یک بازبینی کلی از این دو محصول انجام می‌دهیم.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

طراحی

شرکت هوآوی با معرفی Mate 10 و Mate 10 Pro گامی جدید بر داشت تا از طراحی بدنه گوشی‌های هوشمند به صورت تمام فلزی فاصله بگیرد و خلاقیت بیشتری را در این زمینه به کار برد. دو پرچمدار این شرکت مانند بیشتر پرچمدارانی که سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شدند در چارچوب آلومینیومی را شامل می‌شدند و البته در قسمت پشت بدنه آنها شیشه به کار گرفته شد.

این تغییر در طراحی اثرات بسیار مثبتی را برجا گذاشت. شکل ظاهری این گوشی‌های هوشمند بسیار زیبا و قابل ملاحظه است و برخلاف مدل‌های قبلی که در بدنه آنها فقط از فلز استفاده شده بود، کاربران هنگام در دست گرفتن این محصولات جدید احساس بهتری دارند. البته بنا به دلایلی شرکت هوآوی تصمیم نگرفت در این محصولات از گیرنده شارژر بی‌سیم استفاده کند و این اتفاق در حالی صورت گرفت که استفاده از شیشه در قسمت پشت بدنه این امکان را فراهم کرد تا استفاده از شارژر بی‌سیم فراهم شود.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

شکل ظاهری Mate 10 و Mate 10 Pro در قسمت پشت بدنه بسیار زیبا است و این در حالی است که مدل Pro حسگر اثر انگشت را در قسمت بدنه شامل می‌شود تا فضای بیشتری از قسمت روی دستگاه به نمایشگر اختصاص یدا کند. گوشی هوشمند Mate 10 Pro بر اساس استاندارد ۱۸:۹ طراحی شده است که این نوع طراحی به خصوص را نیز در بیشتر پرچمداران سال گذشته مشاهده کردیم. با این توضیحات می‌توان گفت که این محصول نسبت به مدل Mate 10 که از استاندارد ۱۶:۹ پیروی می‌کند طول بیشتری دارد.

اگرچه از نظر اندازه و شکل ظاهری بین این دو گوشی هوشمند تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود، از نظر وزن هم با یکدیگر متفاوت هستند. گوشی هوشمند Mate 10 Pro با وزن ۱۸۶ گرم ساخته شده است و مدل دیگر ۱۷۸ گرم وزن دارد. این در حالی است که هوآوی پیش از این مدل Mate 9 را با وزن ۱۹۰ گرم عرضه کرد بود و گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ سامسونگ هم با وزن ۱۹۵ گرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تفاوت اصلی در بخش ظاهری دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro مربوط به محل قرارگیری حسگر اثر انگشت آنها می‌شود. برای گوشی هوشمند Mate 10 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است و مدل دیگر حسگر را پشت بدنه در اختیار دارد تا فضای روی دستگاه به صورت یکپارچه به نمایشگر لمسی اختصاص یابد. همچنین، گوشی هوشمند Mate 10 Pro در قسمت روی دستگاه آرم شرکت هوآوی را شامل نمی شود.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

نمایشگر

نمایشگر از جمله بخش‌هایی است که تفاوت میان Mate 10 و Mate 10 Pro نمایان‌تر می‌ّود. شرکت هوآوی برای طراحی این دو محصول برخی تصمیمات جالب را اتخاذ کرده است. گوشی هوشمند Mate 10 Pro نمایشگر OLED را بر اساس استاندارد ۱۸:۹ در خود جا داده است و در بخش دیگر گوشی هوشمند Mate 10 بر اساس استاندارد ۱۶:۹ نمایشگر از نوع IPS LCD را در اختیار کاربران می‌گذارد. پنل نمایشگر هیچ یک از این دو محصول در قسمت‌های کناری خمیده نشده‌اند و کاربران تصاویر را به صورت تخت مشاهده می‌کنند.

هوآوی همچنین سعی کرد در سری گوشی‌های مذکور کیفیت QHD را برای کاربران لحاظ کند. البته نکته جالب اینجاست که تراکم پیکسل‌ها در نمایشگر گوشی هوشمند Mate 10 Pro نسبت به Mate 10 کمتر است؛ که به عبارت دیگر می‌توان گفت در حالی که مدل Pro تصاویر را با تراکم ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ مربع به نمایش می‌گذارد، مدل دیگر قادر است تصاویر را با تراکم ۴۹۸ پیکسل در هر اینچ مربع نمایش دهد. اگرچه این دو تغییر روی کیفیت نهایی تصویر تاثیر قابل ملاحظه برجا می‌گذارد، ولی بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند گوشی هوشمند مورد نظر خود را بر اساس فناوری OLED و LCD در نمایشگر انتخاب کنند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

گوشی هوشمند Mate 10 Pro با نماشگر OLED قابلیت نمایش همیشه-روی-صفحه را در اختیار کاربران می‌گذارد که این فناوری می‌تواند هنگام پخش موسیقی یا نمایش پیام‌های اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار گیرد و البته انرژی ذخیره شده در باتری را هم کاهش می‌دهد.

در مجموع می‌توان گفت کیفیت تصویر در نمایشگر Mate 10 Pro قابل قبول است و گوشه‌های نمایشگر تصاویر را با جزییات و کیفیت بالا نمایش می‌دهند. نمایشگر OLED در گوشی هوشمند Mate 10 Pro رنگ مشکی را با کیفیت بهتر به نمایش می‌گذارد و بر این اساس دیگر رنگ‌ها هم شفاف‌تر و بهتر نمایان می‌شود.

هر دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro استاندارد HDR10 را شامل می‌شوند که این استاندارد نشان می‌دهد آنها کیفیت تصویری قابل قبول دارند و تصاویر ویدیویی باکیفیت را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

سخت‌افزار

هوآوی طبق روال سال‌های گذشته برای پرچمداران خود یعنی Mate 10 و Mate 10 Pro بهترین سیستم‌های سخت‌افزاری را در نظر گرفته است و از بهترین کیفیت مواد استفاده کرده است.

هر دو گوشی هوشمند کلیدهای مربوط به کم/زیاد کردن صدا را در قسمت راست بدنه شامل می‌شوند و کلید خاموش/روشن کردن دستگاه هم در همین بخش تعبیه شده است. با این وجود گوشی هوشمند Mate 10 Pro این کلیدها را با طراحی زیباتر در اختیار دارد. دو گوشی پرچمدار هوآوی یک اسپیکر واحد در قسمت پایین دستگاه را شامل می‌شوند و دومین اسپیکر آنها در قسمت فوقانی برای گوش دادن به صدای مخاطب در هنگام تماس صوتی، امکان پخش صدا به صورت استریو را فراهم می‌کند. در قسمت پایین هر دو دستگاه ورودی USB-C هم دیده می‌شود.

در قسمت سمت چپ بدنه ورودی سیم کارت تعبیه شده است که این بخش در گوشی هوشمند Mate 10 Pro امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را فراهم می‌کند. گوشی هوشمند Mate 10 در قسمت ورودی سیم کارت خود قابلیت دوگانه را در اختیار شما می‌گذارد تا در صورت تمایل به جای استفاده از دو سیم کارت،‌ یک سیم کارت را به همراه یک کارت حافظه میکرواس‌دی مورد استفاده قرار دهید.

گوشی هوشمند Mate 10 همراه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و مدل Mate 10 Pro نیز در دو مدل ساخته شده است که یک مدل حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی دارد و مدل دیگر با حافظه داخلی حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد. نکته قابل ملاحظه این است که گوشی هوشمند مذکور از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

برای گوشی هوشمند Mate 10 هوآوی امکان پشتیبانی از جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون در نظر گرفته شده است و گوشی دیگر فاقد این قابلیت است. با توجه به اینکه دو محصول یاد شده همراه با سیستم عامل اندروید اوریو به دست کاربران می‌رسند، کاربران می‌توانند امکانات صوتی نرم‌افزاری را به صورت ویژه در این پرچمداران مورد استفاده قرار دهند. گوشی هوشمند Mate 10 از فناوری ارتباطی بلوتوث ۴.۲ پشتیبانی می‌کند و محصول دیگر فناوری ارتباطی بلوتوث ۵ دارد.

از بین این دو گوشی هوشمند فقط مدل Pro سیستم استاندارد ضدآب و ضدگرد و غبار IP67 را شامل می‌شود و مدل دیگر استاندارد ضدآب ضعیف‌تر IP53 دارد. حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی هوشمند بسیار سریع و قابل اعتماد عمل می‌کند و فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. این حسگر اثر انگشت در کمتر از ۰.۳۳ ثانیه نسبت به انگشتی که آن را لمس می‌کند عکس‌العمل نشان می‌دهد که این قابلیت یک رکورد باورنکردنی است.

شرکت هوآوی در این دو گوشی هوشمند برای حسگرهای چندگانه راهیابی خود گیرنده GPS را به صورت کاربردی در اختیار گرفته است تا کاربران بتوانند از آن در زمینه‌های مختلف از جمله ردیابی در فضاهای بسته یا مسیریابی آفلاین هم استفاده کنند و از این طریق بتوانند اطلاعات جغرافیایی را به بهترین شکل در اختیار بگیرند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

قابلیت‌های اجرایی

دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro به تراشه ۱۰ نانومتری ساخت شرکت هوآوی موسوم به Kirin 970 مجهز شده‌اند که این تراشه به صورت اختصاصی سیستم واحد پردازش عصبی (NPU) را در خود جا داده است تا با سرعت بالا مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی عمل کند. از جمله قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که این واحد پردازش داده مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص همه جزییات محیط پیرامون در اپلیکیشن دوربین
  • ترجمه از روی عکس با دقت بالا
  • اختصاص دادن قابلیت‌های داخلی دستگاه به صورت هوشمندانه به فعالیت‌های صورت گرفته توسط کاربر
  • اعلام توصیه‌های هوشمندانه مبتنی بر فعالیت‌های کاربر، از جمله پیشنهاد برای استفاده از فیلتر نور آبی هنگام مطالعه در فضای تاریک
  • حذف صداهای اضافه محیط و امکان تشخیص صدا هنگام برقراری تماس صوتی

شرکت هوآوی اعلام کرد که همچنان در حال کار کردن روی سیستم هوشمند NPU است و در آینده قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری را به آن اضافه می‌کند. شرکت هوآوی در اصل پردازنده Kirin 970 را با سیستم هوش مصنوعی ادغام کرده است تا کاربران به صورت کاملا متفاوت تجربه استفاده از گوشی هوشمند را پیش روی خود ببینند.

پردازنده Kirin 970 هشت هسته پردازشگر را در خود جا داده است که چهار هسته از نوع Cortex A73 با توان ۲.۳۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و چهار هسته دیگر از نوع Cortex A53 توان ۱.۸ گیگاهرتزی دارند و بسته به فعالیت‌هایی که کاربر انجام می‌دهد، این هسته‌ها به صورت مجزا یا در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

باتری

هر دو گوشی هوشمند جدید و پیشرفته هوآوی باتری پرتوان ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارند که فناوری Supercharge هوآوی برای شارژ سریع باتری را هم شامل می‌شوند. بر این اساس کاربر می‌تواند حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد باتری دستگاه را در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ کند و همچنین گفته می‌شود که ۵۵ تا ۶۰ درصد باتری آن حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا شارژ شود و علاوه بر این حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد باتری این گوشی هوشمند در کمتر از یک ساعت شارژ شده است.

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری این دستگاه به شما کمک می‌کند که حدود ۴ تا ۵ ساعت متوالی تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید و حتی اگر نور نمایشگر اندکی کاهش یابد، با هر بار شارژ می‌توانید به مدت ۶ ساعت به این شکل ویدیو ببینید.

برای دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی سیستم هوش مصنوعی برای مدیریت انرژی ذخیره شده در باتری به کار گرفته شده است و بنابراین شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌هایی که در بخش تنظیمات ارایه شده است، به بهترین شکل از انرژی موجود در باتری بهره ببرید.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

نرم‌افزار

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار برده شده در این گوشی هوشمند استفاده از آخرین نسخه رابط کاربری EMUI هوآوی است که در کنار سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو کار را برای کاربران آسان می‌کند. هوآوی با این رابط کاربری سعی کرده است به بهترین شکل قابلیت‌های اندروید ارویو را در اختیار کاربران بگذارد.

منوی اصلی گوشی بسیار ساده و کاربردی تهیه شده است و می‌توان به صورت فشرده همه امکانات دستگاه را در آن مشاهده کرد. با این وجود برخی کاربران انتقاد کرده‌اند که در بخش‌های مختلف تنظیمات دستگاه اندکی پیچیدگی وجود دارد که به راحتی نمی‌توانند از آنها سر در بیاورند.

Mate 10 Pro هوآوی "هوشمند منتخب" میان پرچمداران ۲۰۱۷ (+عکس)

دوربین

قابلیت‌هایی که برای دوربین دیجیتالی هر دو محصول در خانواده Mate 10 ارایه شده است آن را از تمام مدل‌های مشابه مجزا می‌کند. دوربین دیجیتالی این دو گوشی هوشمند به واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده است و بر این اساس دوربین مجهز به سیستم هوش مصنوعی است.

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند می‌تواند ۱۳ سناریوی مختلف در صحنه را تشخیص دهد و به صورت خودکار مبتنی بر جزییات تشخیص داده شده در تصویر، رنگ و نور و … را تنظیم کند. البته هوآوی اعلام کرده است که به زودی سناریوهای قابل تشخیص بیشتری را برای این دوربین‌ها ارایه می‌کند و در به‌روزرسانی‌های بعدی امکان تشخیص همه اجزای تصویر را فراهم می‌آورد تا بهترین عکس‌ها گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا