۳۱هزار شغل جدید در بستر فضای مجازی شکل گرفت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، ارتقای فضای مجازی را منتج به افزایش مشاغل نوپا تا ۳۱ هزار شغل دانست و افزود: بیمه و تامین اجتماعی از مشکلات پیش روی این استارت‌آپ‌هاست.

موبنا – رسول سرائیان گفت: در یک سال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل شده است.
وی با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط بطور مساوی برای کلیه مردم ایجاد شده است، افزود: بخش قابل توجه جاده‌ها و روستاهای کشور نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
سرائیان همچنین از ارتقای سهم صفحات فارسی وب در دنیا تا سقف دو درصدی خبر داد و افزود: این عدد در سال گذشته ۱,۲ درصد بوده و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین‌الملل زبان فارسی بالاتر از زبان‌های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.
وی این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و نیز ارتقای استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و در ادامه گفت: شاه‌بیت اصلی فضای مجازی خدمت‌رسانی است که مردم پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها را لمس می‌کنند.
سرائیان این ارتقای کمی را منجر به ایجاد بیش از ۳۱ هزار شغل عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه‌دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه‌ها یا حتی زیرپله‌ها کسب و کار را توسعه داده‌اند. دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل‌گری را دنبال کند.
سرائیان همچنین بیمه و تامین اجتماعی را از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا دانست و ادامه داد: مالیات و ثبت شرکت‌ها و انحلال آن از دیگر معضلات استارت‌آپ‌هاست.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا