مرکز تحقیقات مخابرات، مرکز مدیریت تحقیق می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: در فرآیند تحولات وزارت ارتباطات، نقش مرکز تحقیقات مخابرات باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر پیدا کند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کنترل پروژه های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، گفت: این پژوهشگاه همواره پایه منظم و ثابت موضوعات کاری وزارت ارتباطات است که این مساله حاکی از پویایی، انگیزه و ظرفیت مناسب علمی است که در درون پژوهشگاه وجود دارد و وزارت ارتباطات باید به بهترین نحو از آن استفاده کند.
وزیر ارتباطات و فناوری درباره نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام تلاش مان این است که اعتبارات پژوهشگاه دچار مشکل نشود، تصریح کرد: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیتهای علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.
در این جلسه نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در تمامی فعالیتهایش رویکرد اقتصادی داشته باشد، گفت: علاوه بر آن آزمایشگاه های پژوهشگاه باید بتوانند به بازار خدمات دهند و نقش پژوهشگاه در رصد فناوری باید کاملا تعریف شده و مشخص باشد.
سیروس موثقی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیز با بیان اینکه ما از تحقیقات و پژوهش انتظار داریم که مشکلات حال و آینده کشورمان را حل کند، گفت: انتظار داریم که این پژوهشگاه در تمامی عناوین ICT، سرآمد کشور باشد.
همچنین محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) نیز، ایفای نقش مشاوره ای و پژوهشی در تحقق و به بار نشاندن طرحها و پروژ ها، رصد فناوری، آینده نگری و کمک به تدوین برنامه های بخشی و ملی، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان حوزه فاوا با بهره گیری از مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک و توسعه فناوری های بومی و بومی سازی فناوری های پیشرفته را مهمترین ماموریتهای این پژوهشگاه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا