آیا وب سایت شما آمادگی ترافیک سیستم همکاری در فروش را دارد؟

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که طی چند سال اخیر، به کسب درآمد از طریق بازاریابی همکاری در فروش رو آورده اید، در حال حاضر باید نتایج مثبت حاصل از تلاش های خود را مشاهده نموده باشید.

موبنا – شما یک تیم متخصص شامل ناشران حامی برند خود دارید که آنها مشتریان بالقوه را پیدا کرده و اطلاعاتی راجع به محصول شما به مشتریان می دهند و نهایتاً آنها را به سوی خرده فروشان و یا ثبت نام در وی سایت شما هدایت می کنند. علاقه به وجود می آید و ترافیک به سمت شما روانه می شود. اکنون سوال اصلی این است که آیا وب سایت یا صفحه ی فرود شما برای استفاده هرچه بهتر از ترافیک سیستم همکاری در فروش ایجاد شده، بهینه سازی شده است؟

زمان بارگیری را بررسی کنید

زمان بررسی وب سایت خود به چه عواملی باید توجه کنید؟ مشخص است، به همه چیز. زمانی که مصرف کننده روی لینک همکاری در فروش کلیک می کند، چیزی که در چند ثانیه بعد اتفاق می افتد تاثیر فوق العاده ای در خط پایان شما دارد. آیا زمان بارگذاری صفحه شما بیش از ۴ ثانیه است ؟ شما هزاران بازدید کننده و فروش بالقوه را از دست خواهید داد. صفحه ی اول رنگی متفاوت با وی سایت شما دارد؟ شما به صورت بالقوه باعث ایجاد ظن و بی اعتمادی در بازدید کنندگان می شوید. مصرف کنندگان زرنگ به سرعت اطلاعات زیادی را دریافت می کنند و رقیبان زیادی منتظر استفاده از اشتباهات شما هستند.

 

ممیزی محتوا و تن صدا

در مرحله بعد محتوا و تن صدای تیم بازاریابانی که از آنها برای معرفی برند خود به مردم استفاده می کنید را ممیزی نمایید. لینک ها برای دیدن و کلیک کردن در دسترس هستند؟ آیا محتوا آموزشی و به اندازه ی کافی جذاب است؟ در حالی که شما دوباره این اطلاعات را بررسی می کنید، سایت های مربوط به بازاریابی پورسانتی رقیبان خود را نیز پیگیری نمایید.

شما در تلاش برای انجام چه کاری هستید؟

حالا آنچه که می خواهید با تیم بازاریابی خود انجام دهید را مشخص کنید. آیا شما به دنبال فروش هستید یا به دنبال تولید مشتریان راغب؟ هر دو این اهداف با استفاده از بازاریابی پورسانتی قابل دسترسی هستند اما به رویکردهای متفاوت نیاز دارند.

فروش:

۱- ارائه یک کد تخفیف یا کوپن؟ با هر وسیله ای آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که عمل می کند … سپس دوباره آن را امتحان نمایید. هیچ چیز مثل عمل نکردن قسمتی از وب سایت در زمان خرید باعث نا امیدی مشتریان بالقوه نخواهد شد.

۲- داشتن محتوای مختصر و مفید مثل نظرات و بررسی های مثبت، توصیفات مشتریان و تعداد محصولات فروش رفته می تواند باعث اثبات اعتبار اجتماعی و اعتماد مشتریان شود.

۳- داشتن تمام ابزار تجزیه و تحلیل، استخراج اطلاعات مربوط به تمام بازدیدهای وب سایت بسیار ارزشمند است.

تولید مشتریان راغب:

۱- اگر شما به دنبال ساخت یک لیست از ایمیل ها هستید، یا می خواهید کتاب الکترونیکی شما دانلود شود یا اینکه اطلاعاتی برای تیم فروش خود می خواهید، احتیاج به یک صفحه قبل از صفحه ی فرود خود دارید. این صفحه باید فقط شامل یک فعالیت (مثلا یک آدرس ایمیل) و یک پیام صریح و به راحتی قابل درک باشد.

۲- اطمینان حاصل کنید که عکس و پیام به طور مستقیم به وب سایت شما متصل می شود. عکس ها، فونت ها و رنگ ها در هر مرحله باید مطابقت داشته باشند، مطمئن شوید قیمت های، تبلیغات و تحویلی ها در طول فرایند یکسان باشند.

۳- شاخص ها و معیارهای مورد نظر خود را اولویت بندی کنید. سه تای اولی آنهایی هستند که باید مطمئن شوید که قادر به اندازه گیری آنها هستید

کدام معیارها مهم هستند؟

بدیهی است چه در فروش و چه در تولید مشتریان راغب، نرخ موفقیت وابسته به نرخ های تبدیل و شاخص های کلیدی عملکردی (key Performance Indicator) است. اما اگر می خواهید وب سایت خود را به صورتی تنظیم کنید که از تمام نرخ های تبدیل استفاده نمایید، شما باید کمی عمیق تر تلاش کنید. برای استفاده از این داده ها، ابزارهای رایگان متعددی وجود دارد که ما به آنها می پردازیم.

اولین و محبوب ترین ابزاری که باید استفاده کنید، گوگل آنالیتیک است. ما در مورد بعضی از بهترین ابزارها برای ممیزی موثر سایت شما بحث خواهیم کرد.

اگر شما از داشبورد گوگل آنالیتیک یا یکی از داشبوردهای قابل تنظیم استفاده می کنید، در ادامه چند معیاری که لازم است از آنها استفاده نمایید توضیح داده شده است. در هر مورد نکاتی وجود دارد بنابراین با دقت مطالعه کنید.

۱- مدت زمان حضور در صفحه: یک ابزار اساسی برای ارزیابی اینکه تا چه حد صفحه ی فرود شما مورد بازدید قرار گرفته است. اگر شما یک صفحه فرود غیر جذاب دارید یا صفحه ی فرود به هر نحوی فاقد رابط کاربری است، احتمالاً مدت زمان حضور در صفحه کم خواهد بود. با این حال اگر محتوا درگیرکننده باشد و ترافیک را به سمت صفحه بعدی وب سایت شما هدایت کند، مقدار این شاخص بیشتر خواهد شد. در هر صورت توجه داشته باشید اگر کاربر مدت زمان زیادی را در صفحه فرود شما صرف کند ولی حرکتی روی آن انجام ندهد، کد گوگل زمان ۰۰:۰۰ را برای آن کاربر در نظر می گیرد. که می تواند به صورت قابل توجهی عدد شاخص را کاهش دهد (دقیقا مانند حالتی که هیچ کاربری وارد صفحه شما نشده است)، بنابراین سعی کنید ابزارهای پیشرفته تری برای اندازه گیری دقیق تر شاخص مدت زمان حضور در نظر بگیرید.

۲- ضریب بازگشت: نرخ بازگشت به شما درصد کاربرانی که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه ی دیگری از آن خارج می شوند را نشان می دهد این شاخص می تواند کاملا متمایز باشید، این ابزار می تواند مرورگر و دستگاه مورد استفاده ی بازدید کننده را شناسایی نماید، بنابراین به عنوان مثال نرخ بازگشت بالا برای کاربران موبایل، احتمالا نشان دهنده این است که صفحه ی شما در موبایل کاربرپسند نیست. اگر نرخ بازگشت کلی شما بالا است، احتمالاً یک مشکل عملکردی بزرگتری دارید و ممکن است نیاز به ارزیابی بزرگتری وجود داشته باشد. فایل ها و عکس های بزرگتر می تواند سرعت بارگیری را کاهش دهد، پس مطمئن شوید که آنها را فشرده کرده اید تا سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما افت نکند. با این حال، درست مانند شاخص مدت زمان حضور، شاخص ضریب بازگشت هم ممکن است فریب دهند باشد. اگر کاربری وارد صفحه شما شود و اطلاعات مورد نظر را بدست آورد و از صفحه خارج شود، مانند حالتی است که در همان ابتدا از صفحه برگشته است. بهینه سازی زمان صرف شده از صفحه فرود وب سایت کمک شایانی در تعریف بازگشت به شما می کند و علاوه بر آن اطلاعات دقیق تری ارائه خواهد داد.

۳- شبکه های اجتماعی/بازدید وبلاگ: تعیین محلی که ترافیک همکاری از فروش شما از آنجا به وجود می آید به شما کمک می کند تا بتوانید تیم بازاریابان خود را برای اولویت بندی لینک ها راهنمایی کنید. برخی شبکه ها مخاطبان هدف مختلفی را جذب می کنند (مثل صنایع غذایی در اینستاگرام) و تحقق این موضوع می تواند تفاوت بزرگی ایجاد نماید. وبلاگ ها نباید نادیده گرفته شوند علاوه بر آن به بازدید کنندگان منحصر به فرد و زمان های او بازدید نیز توجه نمایید. پست نمودن محتوا در زمان مطلوب و مناسب می تواند تمام تغییرات مورد نیاز را در نرخ پاسخ ایجاد نماید.

ببینید آنها چه فکری می کنند

حالا که شما فکر می کنید همه چیز را بهینه کرده اید، وقت آن است که شکار واقعی را بدست آورید. پرسیدن از خانواده، دوستان و همکاران جهت مطمئن شدن، ارزشمند است ولی ممکن است به راحتی قابل سنجش نباشد. تعدادی روش برای ارزیابی نظر عموم مردم در مورد سایت شما وجود دارد، عاقلانه ترین راه استفاده از تعدادی از این روش هاست.

یک سایت ساده، Five Second Test صفحه ی شما را به نمونه ای وسیع از بازدیدکنندگان نشان می دهد و به طور خاص از آنها می پرسد چه چیزی در ۵ ثانیه بازدید آنها جلب توجه کرده است. این یک بازخورد عملکردی واقعی است، دقیقا در حدود متوسط زمانی که خریدار اولین تاثیر را از وب سایت ثبت می کند. علاوه بر آن می توانید داده ها را تجزیه و تحلیل نمایید و متوجه شوید هرکدام چه تاثیری از وب سایت گرفته اند. این تست را با تست های عملکردی اساسی دیگر ترکیب نمایید، شما می توانید بعضی از تست های A-B  را پیاده سازی نمایید تا متوه شوید کدام محصول نهایی واقعا برجسته است.

نتیجه:

مثل یک نجار متخصص، استفاده از بهترین ابزار برای کار، بهترین روش برای انجام آن کار است، بنابراین تحقیق کنید و بهترین ابزار و معیار را برای سایت خود پیدا کنید. همیشه پیشرفت هایی برای ایجاد وجود دارد و اگر صفحه فرود شما به درستی بهینه شده باشد، شما به دنبال اعدادی برای اثبات این موضوع خواهید بود. همیشه رقابت را تماشا کنید، نگاهی دقیق به تیم بازاریابی خود داشته باشید و همیشه به دنبال ارتقا طراحی وب سایت خود باشید. همه ی این تلاش های سخت، نتیجه ی خود را نشان خواهند داد.

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا