آقای وزیر، هم اکنون زمان اقدام انقلابی شماست

وزیر ارتباطات اخیرا به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار(۱۷مرداد ماه) در پیامی خطاب به اصحاب رسانه به جایگاه حساس و تأثیرگذار این قشر اشاره کرده است.

موبنا؛ ابوالفضل شاکری – آذری جهرمی در پیام اینستاگرامی‌اش گفته که «رسالت شما کشف حقایق، جستجوی پاسخ برای سؤالات و ابهامات افکار عمومی و نقادی منصفانه و مبتنی بر واقعیت است و با تلاش شماست که مسیر توسعه همه‌جانبه کشور هموار می‌شود.»

مواردی که وزیر ارتباطات درباره آن‌ها گفته همان نقش‌های اساسی رسانه است که با وجود تمام سختی‌ها و ناملایماتی که بر سر راه خبرنگاران واقعی و رسانه‌های بی‌طرف وجود دارد، اما باز هم اصحاب رسانه‌ به امید توسعه همه‌جانبه کشورشان می‌کوشند تا حقایق پنهان را آشکار کنند. عبور از این مسیر قطعاً بدون مشکل نخواهد بود، اما اگر هر کدام از ما نقش خود را به‌درستی ایفا کنیم، قطعاً به هدفمان که همان توسعه و آبادانی کشور است، می‌رسیم.

آقای وزیر! حال که سخن از آگاه‌سازی و شفافیت می‌زنید و قطعاً با توجه به تأکیدی که بر آن دارید، به اجرای آن‌هم معتقدید، اما چرا برخی پرونده‌های فساد سازمان‌یافته در حوزه ارتباطات کشور حتی در دوره مدیریت شما هنوز مسکوت مانده است؟ با توجه به عملکرد چند ماه اخیرتان، قطعاً کسی شما را به‌عنوان یک مدیر اهل سازش و تسامح نمی‌شناسد، اما پرسش اینجاست، پس چرا برخوردی انجام نمی‌دهید؟

بگذارید دقیق‌تر بگوییم. همین چند ماه قبل بود که پرونده تخلفات گسترده شرکت چند ملیتی ام.تی.ان را برای چندمین بار منتشر کردیم و شما هم در گفت‌و‌گوی کوتاهی که داشتیم، تأکید کردید که مطلب را کامل خوانده و به رگلاتوری دستور داده‌اید پیگیری و گزارش کنند. از آن زمان چند ماهی گذشته و هنوز هم اتفاقی نیفتاده است! در همان زمان بنا به گفته شما طی مذاکرات مکرری که با رگلاتوری داشتیم، تلاش کردیم پاسخ را از آن‌ها مطالبه کنیم، اما باز هم با همان در بسته مدیران شما در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شدیم.

آقای وزیر شما اگر واقعاً به شفاف‌سازی اعتقاد دارید، حداقل معاون خود در رگلاتوری را ملزم به پاسخگویی و یا استعفاء کنید، اگر قرار باشد ما موضوع یک تخلف گسترده و فساد بزرگ مالی را از سازمان تنظیم مقررات پیگیری کنیم،‌ اما آن‌ها هیچ الزام یا بهتر بگوییم علاقه‌ای به پاسخ‌گویی نداشته باشند، چطور می‌توان دردی از دردهای کشور را که شما در پیام‌تان بدلیل باور قلبی‌تان اشاره کردید، درمان کرد؟

دیگر همه می‌دانند اسناد تعهدآور اپراتور دوم در واگذاری ۲۱ درصد از سهامش در کدام سازمان مفقود شد(بخوانید به‌سرقت رفت) و از آن بدتر نه کسی بابت این اتفاق مواخذه شد و نه موضوع مورد  بررسی حقوقی – قضایی قرار گرفت! زمان وزیر اسبق ارتباطات با تمام حواشی که وجود داشت؛ حداقل دستور پیگیری ابعاد این تخلف صادر شد و تیمی از کارشناسان زبده‌ هم گزارش آن را تهیه کردند، پس چرا هنوز اتفاقی نیفتاده است؟ شما بهتر از هر کسی می‌دانید هر ماه که سهام اپراتور دوم از طریق بورس عرضه نشود، چه خسارت سنگینی به دولت و از آن مهمتر به بیت‌المال زده می‌شود؟ این خسارات با رقم نجومی ده‌ها هزار میلیارد تومان در بیش از یک دهه گذشته تخلف رقم خورده و متاسفانه با سکوت شما و مقاومت معاونتان هنوز هم ادامه دارد!

مردم و افکار عمومی از شما انتظار همان وزیر ارتباطاتی را دارند که به‌عنوان اولین نفر، لیست متخلفان ارزی را روی میز رسانه‌ها گذاشت و افرادی که نفس مردم را تنگ کرده بودند، رسوا کرد؛ همان شجاعت باعث شد تا برخی دیگر از مسئولان سازشگر نیز به خود آمده، و تلاش کنند تا حدی و هرچند با تاخیر جلوی فساد را قدری بگیرند. حداقل در حال حاضر مردم نسبت به اینکه چه کسی ارز دولتی دریافت می‌کند و این ارز چگونه خرج می‌شود، حساس شده و مطالبه می‌کنند. به نظر شما آیا در شرایط فعلی باز هم مفسدان اقتصادی می‌توانند همانند گذشته و در آرامش کامل جولان دهند؟ آقای وزیر، در شرایط فعلی مواضع برخی مدیران در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همانند سمی مهلک، بدنه صنعت ارتباطات و مهمتر از آن امنیت جامعه را به خطر انداخته، اگر امروز فکری برای درمان این معضلات نکنید، قطعاً فرصت‌‌ها تا ابد باقی نخواهند ماند. البته نه ما، بلکه هیچ‌کدام از کارشناسان این حوزه نیز از شما بابت آنچه در بدنه رگلاتوری می‌گذرد، خرده نمی‌گیرند، چراکه وضعیت فعلی یک میراث نامیمون است که از گذشته برای شما به ارث رسیده، اما هم‌اکنون زمان تغییر است؛ در شرایطی که کشورمان با چالش‌های متعددی رو‌بروست، چرا نباید درجایی که می‌توانیم مؤثر باشیم؟آقای وزیر فراموش نکنیم آنچه در اپراتور دوم می‌گذرد بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوانیم در صفحات یک رسانه عمومی از آن سخن بگوییم! اگر می‌خواهید نام خود را در صنعت ارتباطات ماندگار و کاری برای مردم کشورتان انجام دهید، هم‌اکنون زمان یک اقدام انقلابی و بدون هرگونه تسامح و چشم‌پوشی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا