از جشن ۲۴سالگی موبایل تا چند پرسش از وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات اخیرا به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در پیامی خطاب به اصحاب رسانه به جایگاه حساس و تأثیرگذار این قشر اشاره کرده است.

موبنا – آذری جهرمی در پیام اینستاگرامی‌اش گفته که «رسالت شما کشف حقایق، جستجوی پاسخ برای سؤالات و ابهامات افکار عمومی و نقادی منصفانه و مبتنی بر واقعیت است و با تلاش شماست که مسیر توسعه همه‌جانبه کشور هموار می‌شود.» مواردی که وزیر ارتباطات درباره آن‌ها گفته همان نقش‌های اساسی رسانه است که با وجود تمام سختی‌ها و ناملایماتی که بر سر راه خبرنگاران واقعی و رسانه‌های بی‌طرف وجود دارد، اما باز هم اصحاب رسانه‌ به امید توسعه همه‌جانبه کشورشان می‌کوشند تا حقایق پنهان را آشکار کنند. عبور از این مسیر قطعاً بدون مشکل نخواهد بود، اما اگر هر کدام از ما نقش خود را به‌درستی ایفا کنیم، قطعاً به هدفمان که همان توسعه و آبادانی کشور است، می‌رسیم. در سرمقاله این شماره به پرونده‌های ناتمام صنعت ارتباطات اشاره شده و طی پرسش‌هایی که نگارنده مطرح کرده، دلایل عدم رسیدگی به ابهامات اصلی در پرونده کمپانی چند ملیتی ام.تی.ان بررسی شده است. جزئیات بیشتر در این باره را می‌توانید در مجله تلفن‌همراه شماره ۱۵۹ بخوانید.
** جشن ۲۴سالگی موبایل در ایران، یکی دیگر از پرونده‌های اصلی مجله این شماره است که در آن به تاریخچه جذاب ورود فناوری موبایل به ایران پرداخته شده است.
** برای آن‌هایی که اخبار کمپانی چند ملیتی ام.تی.ان را دنبال می‌کنند؛‌ کلید واژه‌های شنود اطلاعات، نقض حقوق شهروندی، تخلفات مالی و… موضوعاتی هستند که در سکوت نهادهای نظارتی، مکررا شاهدشان بوده‌ایم. امروز بعد از گذشت بیش از یک دهه حضور این شرکت در ایران، نام ام.تی.ان با پرونده‌های لاینحل متعددی گره‌خورده است. پرسش اینجاست این پرونده‌های لاینحل تا چه زمانی قرار است در بایگانی نهادهای نظارتی باقی بمانند؟ آیا زمان رسیدگی به فجایع آشکار و پنهان ام.تی.ان فرا نرسیده است؟ سیگنال‌های دریافت شده از تحولات اخیر پیرامون کمپانی چند ملیتی ام‌.تی.ان گویای بروز تحولات تأمل‌برانگیزی است؛ تحولاتی که خبر از تغییرات جدیدی می‌دهند. جزئیات بیشتر را در مجله شهریور ماه تلفن‌همراه بخوانید.
** بلاک‌چین فناوری محبوب این روزهاست که با وجود قابلیت‌های مفید فراوان، در انجام برخی وظایف خصوصا در حوزه کسب‌وکار عاجز است. فناوری بلاک چین توانایی‌های بسیار جذابی دارد. این فناوری می‌تواند یک‌روند بازرسی و تأیید اعتبار دیجیتال برای تراکنش‌ها ارائه دهد. کارایی دیگر، تأیید کردن یکپارچگی داده‌ها با هزینه‌ پایین است. اطلاعات بیشتر در این باره در بخش بانکداری مجله آورده شده است.
** اگر می‌خواهید هوشمندانه پس‌انداز کنید مطالعه مطلب «پس‌انداز هوشمند، رمز موفقیت مالی» را از دست ندهید.
** در بخش حوادث این شماره، هم مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوادثی یک ماه اخیر را که در فضای مجازی کشور اتفاق افتاده را می‌توانید بخوانید.
ماهنامه تلفن‌همراه را می‌توانید از دکه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین درصورتی‌که تمایل دارید مشترک دیجیتال مجله تلفن‌‌همراه شوید عدد ۵۰۰ را به شماره ۳۰۷۰۷۵۷ ارسال نمایید.
از جشن ۲۴سالگی موبایل تا چند پرسش از وزیر ارتباطات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا