حمایت دولت برای پرداخت ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه حضور در جیتکس

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار اعلام کرد: امسال با حمایت سازمان توسعه تجارت برای مشارکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه غرفه به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران، پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه جیتکس دوبی در مهرماه سال جاری برگزار می شود.
محمدرضا طلایی رییس اتحادیه گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های ICT اتاق بازرگانی ایران و با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق صادرات، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فدراسیون فاوای ایران برای چهارمین سال متوالی در جیتکس برگزار می‌شود.
طلایی افزود: امسال با حمایت سازمان توسعه تجارت برای مشارکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های غرفه به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود که با توجه به جدیت اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان توسعه تجارت برای حمایت امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزان‌تر تمام شود.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران با اشاره به شرکت‌های حاضر در پاویون، گفت: ۱۰ شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۵ موسسه فرهنگی دیجیتال با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و ۴ شرکت فناورانه تحت عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد مهم فناوری منطقه حضور خواهند داشت.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران درباره حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس به صورت پاویون و اینکه چرا شرکت‌ها برای حضور مستقل حمایت نمی‌شوند؟ گفت: اگر شرکتی بتواند مستقل در نمایشگاه شرکت کند بسیار مناسب است اما حضور در قالب پاویون نشان از فعال بودن صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این حوزه است دارد و باعث کاهش هزینه‌های حضور در نمایشگاه های تخصصی می‌شود.
وی گفت: نمایشگاه های تخصصی و اختصاصی ایران که در برخی کشورها برگزار می‌شود درصورتی که بلند مدت و در یک دوره زمانی ۵ ساله انجام شود، اقدام مناسبی است اما برنامه حضور در نمایشگاه های تخصصی در بازارهای صادراتی کشورهای هدف باید بلند مدت باشد نه اینکه یک بار در کشور عراق و یک بار در افغانستان حضور پیدا کنیم.
تمرکز نمایشگاه امسال بر هوش مصنوعی و شهرسازی هوشمند است تا نشان دهد چگونه صنایع مختلف می‌توانند از صنعت ارتباطات وفناوری اطلاعات و استفاده کنند.
سى و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی در موضوعات کامپیوتر و آخرین دستاوردهای فناوری حوزه‌های اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین، سخت‌افزار، نرم‌افزار، نرم‌افزار تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، لپ‌تاپ و تبلت، گوشى تلفن همراه، زیر ساخت و شبکه‌هاى ارتباطى، تکنولوژی صوتی و سایرخدمات اینترنتی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا