نمایشگری که قیچی می شود! (+فیلم و عکس)

موسسه ملی علوم مواد در ژاپن نمایشگر جدیدی را معرفی کرده است که می توان را آن با یک قیچی برید بدون این که خراب شده و یا اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور نمایشگرها نسبت به گذشته بسیار متنوع‌تر شده اند و حتی امروزه شاهد معرفی نمایشگرهای انعطاف پذیر یا تاشو نیز هستیم. با این وجود، نمایشگرها حداقل بر اساس فناوری امروز همچنان دارای برخی محدودیت ها هستند. اما با محصولی جدید شاید این محدودیت ها هرچه بیشتر کمتر شوند.

 

 

موسسه ملی علوم مواد در ژاپن نمایشگر جدیدی را معرفی کرده است که می توان را آن با یک قیچی برید بدون این که خراب شده و یا اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود. در حقیقت، این نمایشگر تنها به چند ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را بر اساس شکل جدید تنظیم کند و هنگامی که خاموش می شود قابلیت نگهداری اطلاعات را در خود دارد.

البته همانند هر فناوری تجربی جدید دیگری، این نمایشگر جدید نیز با محدودیت هایی مواجه است. به عنوان مثال، نمونه مورد استفاده فعلی تنها یک رنگ را نمایش می دهد و دارای ناحیه نمایش محدود است.

نمایشگری که قیچی می شود! (+فیلم و عکس)

نمایشگرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می دهیم قابل بریدن نیستند زیرا اجزا داخلی آنها باید مهر و موم شده باقی بمانند. به عنوان مثال، نمایشگرهای LCD دارای مایعی درون خود هستند و به منبع نیروی متوالی برای ارائه عملکرد درست نیاز دارند. از سوی دیگر، نمایشگرهای OEL نسبت به اکسیژن و آب حساس هستند.

نمایشگر جدید معرفی شده توسط پژوهشگران ژاپنی از پلیمر هیبریدی فلز/ارگانیک ساخته شده که روی ماده ای انعطاف پذیر اسپری می شود تا پوششی که توانایی سر و کار داشتن با اکسیژن و رطوبت را دارد، شکل بگیرد. آشکار است که توسعه چنین فناوری حداقل به چند سال زمان دیگر نیاز دارد و پژوهشگران همچنان مسیری طولانی پیش از ارائه کیفیتی نزدیک به آن چه ما در گوشی های هوشمند و رایانه های خود شاهد هستیم، پیش رو دارند.

نمایشگری که قیچی می شود! (+فیلم و عکس)

البته پتانسیل چنین فناوری بسیار گسترده است. استفاده از یک نمایشگر با قابلیت برش می تواند این امکان را برای کاربر فراهم کند تا فناوری های پوشیدنی مورد علاقه خود را با نمایشگرهای یکپارچه شده شکل دهد و یا ساعت هوشمندی که کاملا مناسب مچ دست کاربر است به صورت سفارشی ساخته شود. در حقیقت، شاید نمایشگرها در نهایت به بخشی از هنر و کارهای دستی در مهد کودک ها تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا