رجیستری گوشی‌های قاچاق با سیمکارت ایرانسل!

در طرح رجیستری با هر سیمکارت امکان رجیستر کردن ۱۰۰۰ گوشی تلفن همراه وجود داشت که به دلیل سواستفاده قاچاقچیان، تعداد گوشی‌هایی که با هر سیمکارت رجیستر می‌شوند، از ابتدای مرداد به ۱۰ عدد کاهش پیدا کرد.

موبنا – این موضوع سبب شده است تا قاچاقچیان موبایل، با همکاری برخی فروشندگان سیمکارت، روش جدیدی را برای دور زدن واردات رسمی پیدا کنند.
شیوه کار به این ترتیب است که فروشندگان، سیمکارت ۴۷۰۰ تومانی ایرانسل را به مشتریان خود به رایگان هدیه می‌دهند و برای فعال‌سازی سیمکارت، از آنها می‌خواهند کپی کارت ملی خود را تحویل دهند. پس از دریافت کارت ملی، فروشنده سیمکارت به مشتری اعلام می‌کند که سیمکارت وی ظرف چند روز کاری آینده آماده می‌شود، این درحالی است که پیشتر سیمکارت فروخته شده در لحظه در اختیار مشتری قرار می‌گرفت.
پس از فعال‌سازی، فروشنده سیمکارت را به واردکننده موبایل تحویل می‌دهد و او گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کرده را به اسم گوشی مسافری رجیستر می‌کند و دیگر گرفتار تعزیرات و گمرک و توقیف گوشی و قیمت‌گذاری نمی‌شود. فروشنده سیمکارت هم از قاچاقچی ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند و پس از دو سه روز، سیمکارت هدیه را به مشتری تحویل می‌دهد.

 منبع: فناوران اطلاعات 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا