هوش مصنوعی «فیس‌بوک»، به فرآیند ام‌.آر.آی سرعت می‌بخشد

“فیس‌بوک” قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، تحولی در اسکن‌های ام‌.آر.آی ایجاد کند.

موبنا – فیس‌بوک به تازگی از پروژه جدید خود مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی در اسکن‌های ام‌.آر.آی خبر داده است که از طریق آن، اسکن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شوند.
معمولا اسکن ام‌.آر.آی، به زمان زیادی نیاز دارد و اغلب، نیم ساعت یا بیشتر زمان می‌برد. فیس‌بوک قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، این فرآیند را سرعت بخشد و در فرآیند تصویربرداری، بر موارد مهم تمرکز کند.
این شرکت برای پروژه خود، به حدود سه میلیون تصویر ام‌.آر.آی بدون نام، از ۱۰ هزار مورد بالینی دست یافته است. در بیانیه فیس‌بوک آمده است: در این پروژه که براساس مقررات محرمانه‌سازی “هیپا”(HIPAA) صورت می‌گیرد، نام و دیگر اطلاعات شخصی بیماران، از داده‌های در دسترس فیس‌بوک، حذف شده است.
این پروژه، با همکاری میان آزمایشگاه هوش مصنوعی “فیر”(FAIR) فیس‌بوک و بخش رادیولوژی دانشکده پزشکی “دانشگاه نیویورک” (NYU) انجام می‌شود.
فیس‌بوک، این تلاش‌ها را برای ورود به فضای پزشکی و به کارگیری پژوهش‌های هوش مصنوعی در حل مشکلات جهان حقیقی انجام می‌دهد. اگرچه امکانات لازم برای این کار فراهم است اما نمی‌توان از مشکلات احتمالی و نگرانی‌ در مورد حریم خصوصی غافل شد.
تصویربرداری با این روش، به پردازش اطلاعات حسی توسط انسان شباهت دارد. هنگامی که انسان، جهان را تجربه می‌کند، معمولا مغز، یک تصویر ناقص دریافت می‌کند و باید آن را به اطلاعات عملی تبدیل کرد.
این روش با وجود مشکلات احتمالی، مزایای قابل‌توجهی نیز دارد از جمله این که فرآیند ام‌.آر.آی، به شکل ساده‌تری صورت می‌گیرد و هزینه‌های کمتری برای بیمار دارد.

هوش مصنوعی «فیس‌بوک»، به فرآیند ام‌.آر.آی سرعت می‌بخشد

هوش مصنوعی «فیس‌بوک»، به فرآیند ام‌.آر.آی سرعت می‌بخشد

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا