فروشگاه ویندوز ۸ تعطیل می شود

اگر چه مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ را از اوایل سال جاری میلادی محدود کرده و وارد دوره پشتیبانی محدود ۵ ساله شده، اما قرائن حاکیست این ویندوز به زودی باز هم محدودتر خواهد شد.

موبنا – مایکروسافت تا به امروز عرضه برنامه های قابل استفاده در فروشگاه ویندوز ۸ را ممکن کرده بود و فعلا نیز به علاقمندان امکان می دهد تا برنامه های جدید ویندوز فون ۸ را دریافت و نصب کنند.

اما این شرکت امروز اعلام کرد که اگر چه از برنامه های موجود در فروشگاه اینترنتی خود پشتیبانی می کند، اما از اول جولای سال ۲۰۲۳ عرضه هرگونه به روزرسانی برای برنامه ها و نرم افزارهای موجود در فروشگاه ویندوز ۸.۱ متوقف می شود.

ضرب الاجل تعیین شده برای ویندوز فون ۸ زودتر است و قرار است عرضه به روزرسانی برای برنامه های سازگار با این نسخه همراه از ویندوز در اول جولای سال ۲۰۱۹ متوقف گردد.

مایکروسافت همیشه برای افزایش تعداد کاربران و توسعه دهندگان فروشگاه ویندوز ۱۰ در تلاش بوده و به نظر می رسد تعیین این ضرب الاجل ها با تلاش برای افزایش محبوبیت و تعداد کاربران ویندوز مذکور نیز مرتبط است.

علاوه بر این از تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی هیچ برنامه یا نرم افزار جدیدی در فروشگاه های ویندوزهای ۸ و ۸.۱ پذیرش نمی شود. البته عرضه کنندگان برنامه های فعلی می توانند برای آنها نسخه های به روزسان طراحی و عرضه کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا