بزرگترین هواپیمای جهان راکت‌های فضایی را به آسمان می برد

شرکت استراتولانچ که قصد دارد به زودی و برای نخستین بار محموله ای را از طریق راکت‌های خود به فضا پرتاب کند، اعلام کرد از فناوری خاصی به همین منظور بهره می گیرد.

موبنا – شرکت استراتولانچ چهار راکت با ابعاد مختلف تدارک دیده که قرار است در سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شوند و بدین منظور بزرگترین هواپیمای جهان طراحی و ساخته خواهد شد تا قابلیت حمل این راکت ها به منظور پرتاب نهایی به فضا را داشته باشد.

پهنای بال این هواپیماها ۱۱۷ متر بوده و می توانند در هر بار پرواز حجم زیادی از کالاها و محموله ها را با خود حمل کنند. برنامه ریزی برای تولید این هواپیمای غول پیکر از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و هدف از این کار کمک به گسترش پروازهای هوایی فضایی بوده تا بتوان ماهواره ها و راکت های مختلفی را در مدار زمین قرار داد.

بزرگترین هواپیمای جهان راکت‌های فضایی را به آسمان می برد

استراتورلانچ بدین منظور با شرگت پگاسوس همکاری می کند که تا به حال بیش از ۳۵ پرتاب موفق به فضا را مدیریت کرده است و حداکثر ظرفیت بارگیری راکت اندازهای آن ۳۷۰ کیلوگرم بوده است. البته این بار از راکت هایی با ظرفیت های بسیار بالای ۳۴۰۰ و ۶۰۰۰ کیلوگرم استفاده خواهد شد. انتظار می رود استفاده از این هواپیمای غول پیکر برای به فضا فرستادن راکت ها در آینده و در صورت موفقیت آن در سال ۲۰۲۰ تکرار شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا