آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

چقدر تلاش می کنید تا وزن خود را کاهش دهید؟ آیا به نتایج دلخواه خود دست می یابید؟ آیا فکر می کنید به میزان کافی آب می نوشید؟ آیا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند؟

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – نوشیدن آب نه تنها بدن را هیدارته نگه می دارد و امکان فعالیت متعادل اندام ها را فراهم می کند، بلکه می تواند در کاهش وزن نیز نقش داشته و نتایج تلاش های شما را بهبود ببخشد. اگر تمایل چندانی به نوشیدن آب ندارید شاید سرانجام انگیزه ای برای انجام این کار یافته باشید.

افرادی بسیاری که بیش از حد نیاز روزانه خود کالری مصرف می کنند، این گونه استدلال می کنند که بعدا کالری های اضافی را می سوزانند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، باید بدانید که آب به کاهش وزن کمک می کند و در از بین بردن هرچه سریع‌تر کالری های اضافه نقش دارد.

آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

به نظر می رسد این شرایط بیشتر برای جوانان و افراد میانسال صادق است و تمام کاری که باید انجام دهید نوشیدن نیم لیتر آب پیش از غذا خوردن است.

البته، افرودن یک برنامه ورزشی کوچک و سبک برای بهبود روند کاهش وزن نیز توصیه می شود. به عنوان نخستین تغییراتی که باید مد نظر قرار دهید، نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب پیش از غذا و ۳۰ دقیقه ورزش روزانه را مد نظر قرار دهید.

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی می تواند به کاهش اشتها و پیرو آن کاهش وزن کمک کند. البته برخی موارد را نیز باید مد نظر قرار دهید.

این مساله ثابت شده است که نوشیدن آب ۳۰ دقیقه پیش از غذا خوردن از جذب بیش از اندازه انرژی توسط بدن پیشگیری می کند. به خاطر داشته باشید که این انرژی در صورت عدم مصرف می تواند به صورت چربی در بدن ذخیره شود.

اما این شرایط برای همه صدق نمی کند و برخی مطالعات نشان داده اند که بیشتر بزرگسالان مسن‌تر از آن سود می برند. پس اگر فردی مسن هستید و قصد دارید وزن اضافه‌ی خود را کاهش دهید، نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی را فراموش نکنید.

اگر فردی هستید که همواره در تلاش برای دستیابی به وزن ایده آل است، احتمالا از این نکته آگاه هستید که سوخت و ساز نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می کند. برای تقویت کاهش وزن باید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و آب می تواند کمک حال شما در این مسیر باشد.

نوشیدن آب یکی از بهترین روش ها برای بهبود شرایط سوخت و ساز بدن است. نتایج یک مطالعه نشان داد که ۱.۵ لیتر آب می تواند سوخت و ساز بدن انسان را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. در این مطالعه از آبی با دمای ۲۲ تا ۳۷ درجه سانتیگراد استفاده شده بود که نشان دهنده آب گرم تا مقداری داغ است. توجه به این نکته اهمیت دارد زیرا این دماها بدن را وادار می کنند تا برای بازگشت به دمای عادی خود سخت‌تر کار کند.

آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

همچنین، افراد حاضر در این مطالعه به این نکته اشاره داشتند که از سطوح انرژی بیشتری برخوردار شده اند. اگر برای آغاز برنامه ورزشی خود به واسطه احساس خستگی دائمی با دشواری مواجه شده اید، این نکته ای بسیار مثبت است.

برای کسب بهترین نتایج مصرف دو لیتر آب در روز که گرم یا مقداری داغ است، توصیه می شود. شاید ابتدا انجام این کار دشوار باشد، اما طی چند هفته به آن عادت خواهید کرد.

اشتباه گرفتن احساس تشنگی با احساس گرسنگی می تواند بسیار راحت باشد. در حقیقت، بهتر است هنگام احساس گرسنگی ابتدا یک لیوان آب بنوشید و شرایط را بررسی کنید که آیا احساس موجود از بین می رود یا خیر. اما آیا این شرایط به کاهش وزن کمک می کند؟

بدن ممکن است احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرد و زمانی که این سردرگمی را نادیده بگیرید ممکن است در نهایت مصرف کالری های اضافه که نیازی به آنها ندارید را تجربه کنید.

آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟

دفعه بعد که احساس گرسنگی به سراغ شما آمد ابتدا یک لیوان آب بنوشید. بهتر است آب ولرم باشد تا سوخت و ساز را بهبود ببخشد. سپس به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و ببینید چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد. اگر احساس گرسنگی از بین رفت در واقع تنها با احساس تشنگی مواجه بوده اید. در غیر این صورت، یک خوراکی سالم و مغذی مصرف کنید.

به خاطر داشه باشید که برای هیدارته نگه داشتن بدن روزانه حداقل دو لیتر آب مصرف کنید.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا