برنامه یادداشت‌برداری ویندوز ۱۰ به موبایل می‌آید

به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، اپلیکیشن یادداشت‌برداری Sticky Notes ویندوز ۱۰ را برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS نیز منتشر کند.

موبنا – یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های سیستم عامل ویندوز ۱۰ که مورد استقبال بی‌نظیر کاربران رایانه قرار گرفت، برنامه یادداشت‌برداری تحت عنوان « استیکی نوت » یا Sticky Notes بود.

این برنامه به کاربران اجازه می‌داد فهرستی از وظایف و مسئولیت‌های روزانه و موردنظر خود را برروی صفحه دسکتاپ پین یا سنجاق کنند تا همواره کارهایی که باید انجام دهند، جلوی چشمانشان قرار بگیرد.

برنامه مذکور درست همانند همان کاری که کارمندان بسیاری در سراسر جهان به‌منظور جلوگیری از فراموش کردن فعالیت‌های روزانه خود، با نوشتن یادداشتی کوچک و چسباندن آن برروی مانیتور است و به کاربران ویندوز ۱۰ کارها و وظایفشان را یادآوری می‌کند.

حالا به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت، توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز، تصمیم گرفته است این برنامه را از انحصار ویندوز خارج کرده و تا اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی برای سایر پلت‌فرم‌های اندرویدی و iOS برای کاربران موبایل نیز منتشر و ارائه کند.

درصورت انتشار این نسخه به‌روزرسانی جدید، کاربران این برنامه در ویندوز ۱۰ قادرخواهند بود آن را با برنامه نصب شده در موبایل خود همگام‌سازی و یکپارچه‌سازی کنند تا همیشه و همه جا به آن دسترسی داشته باشند. البته گفته می‌شود نسخه موبایلی این برنامه به قابلیت‌های جدیدتر و رابط کاربری بهتر و راحت‌تری مجهز می‌شود تا تجربه لذت‌بخش و راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

مایکروسافت هنوز در واکنش به این گزارش‌های منتشره در فضای مجازی به طور رسمی سخنی نگفته است و هنوز معلوم نیست که این برنامه و نسخه به‌روزرسانی شده برای گوشی‌های هوشمند چه زمانی و با چه خصوصیاتی عرضه و منتشر خواهد شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا