فروش دستگاه درمان وسواس در آمریکا! (+فیلم و عکس)

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) دستگاهی موسوم به “Brainsway” را برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی تایید کرد که از تحریک مغناطیسی عمیق مغز برای بهبود وسواس افراد استفاده می‌کند.

موبنا – سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی فروش یک دستگاه غیرتهاجمی را مجاز اعلام کرده است که می‌تواند به افرادی که از اختلال وسواس فکری-عملی(OCD) رنج می‌برند، کمک کند.

اکنون بیمارانی که به درمان‌های رایج پاسخ نداده‌اند، امید تازه‌ای یافته‌اند.

اختلال وسواس فکری یا عملی، یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط درمورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال‌طلبی، تا حدی که به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی می‌انجامد، همراه است.

در اختلال وسواسی فکری-عملی، افکار وسواس‌گونه و اضطراب‌آور و ترس با وسواس‌های عملی همراه می‌شود. این وسواس‌های عملی کارهایی وسواس‌گونه هستند که شخص برای کوشش در راه کاهش وسواس‌های فکری خود انجام می‌دهد. این کردارها تکراری و کلیشه‌ای و تا اندازه‌ای غیرارادی هستند.

طبق راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، اختلال وسواسی(جبری و اختلالات مرتبط شامل اختلال وسواسی) اختلال بدریخت انگاری بدن، اختلال ذخیره‌سازی، اختلال کندن مو، اختلال خراشیدن پوست، اختلال وسواسی-جبری و اختلالات ناشی از مواد مخدر یا دارو، اختلالات مرتبط ناشی از بیماری طبی، اختلالات مرتبط معین دیگر و اختلالات مرتبط نامعین می‌باشد.

طبق ملاک‌های راهنمای تشخیصی و آماری، اختلال‌های روانی برای اختلال وسواسی به دو گونه فکری و عملی تعریف می‌شوند.

فروش دستگاه درمان وسواس در آمریکا! (+فیلم و عکس)

تحریک مغناطیسی مغز

سامان غذا و داروی آمریکا در تاریخ ۱۷ اوت، تاییدیه خود را برای فروش سیستم تحریک مغناطیسی عمیق مغز(TMS) در قالب دستگاه “Brainsway” به طور ویژه برای درمان افراد مبتلا به OCD صادر کرد.

مطالعات علمی حکایت از توان بالقوه روش TMS در درمان افسردگی و سردرد دارد و اکنون درمان تازه‌ای را برای بیماران مبتلا به OCD که به درمان‌های موجود پاسخ نداده‌اند، به ارمغان آورده است.

این روش با استفاده از میدان مغناطیسی برای تحریک سلول‌های عصبی در مغز کار می‌کند. پیش از این نیز از این روش در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک گزینه درمانی برای افسردگی شدید و در سال ۲۰۱۳ برای درمان درد ناشی از میگرن استفاده شده بود.

برای آزمایش این دستگاه، ۱۰۰ بیمار در یک مطالعه شرکت کردند. ۴۹ نفر از آنها با دستگاه “Brainsway” تحت درمان قرار گرفتند، در حالی که ۵۱ نفر از آنها با استفاده از دستگاهی که کار نمی‌کرد، مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از بررسی نمره شرکت کنندگان پس از شش هفته درمان، مشخص شد که ۳۸ درصد از بیماران به دستگاه Brainsway پاسخ دادند و میزان وسواس آنها بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته بود.

فروش دستگاه درمان وسواس در آمریکا! (+فیلم و عکس)

آنها همچنین هیچ گونه عوارض جانبی جدی ناشی از استفاده از این دستگاه را گزارش نکردند، اما ۳۷.۵ درصد از بیماران تحت درمان با دستگاه واقعی و ۳۵.۳ درصد از بیمارانی که از دستگاه غیر کارآمد استفاده می‌کردند، ابتلا به سردرد را گزارش کردند.

دیگر عوارض جانبی مانند درد فک و کشش عضلانی خفیف یا متوسط ​​بود که به سرعت پس از قطع درمان رفع شده بودند.

اختلال وسواس فکری یا عملی(OCD) یک اختلال رایج و دراز مدت است که با اجبار به تکرار افکار غیرقابل کنترل به صورت مکرر همراه است. این بیماری بسیار ناهنجار است و حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از بیماران تنها تا حد کمی به درمان‌ها پاسخ می‌دهند و یا به طور کلی پاسخ نمی‌دهند.

به طور معمول، OCD با استفاده از دارو، روان‌درمانی یا ترکیبی از دو مورد تحت درمان قرار می‌گیرد. در بعضی موارد، برخی از بیماران برای درمان به جراحی نواحی خاصی از مغز متوسل می‌شوند.

اما “Brainsway” یک روش درمانی امن ارائه می‌دهد که دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌های درمان متداول است، زیرا این روش غیرتهاجمی است که به طور کلی به خوبی انجام می‌شود و عوارض جانبی کمتری دارد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا