ربات پرستار کودکان و سالمندان (+فیلم و عکس)

چینی‌ها امسال در “کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸” (۲۰۱۸ World Robot Conference) از یک ربات جالب و بسیار کارآمد رونمایی کردند.

موبنا – امسال در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۸ پکن، چینی‌ها از یک ربات که برای خدمت به سالمندان توسعه داده شده، رونمایی کردند.

ربات پرستار کودکان و سالمندان (+فیلم و عکس)

“فنگ فنگ”(Fang Fang) یکی از بازدیدکنندگان این کنفرانس گفت: این ربات واقعا بامزه بود و به طرز جالبی آواز اپرا می‌خواند. من قصد دارم تا یکی از این ربات‌ها را برای والدینم خریداری کنم.
نام این ربات‌ها iPal است. ربات مذکور به لمس کردن واکنش نشان می‌دهد و هنگامیکه کاربران آن را صدا می‌زنند، سر خود را به سمت کاربران تکان داده و مکالمات ساده‌ای را با آنها انجام می‌دهد.

علاوه بر آواز اُپرا خواندن، ربات یاد شده می‌تواند وضعیت آب و هوایی را به کاربران بگوید و به کاربران یاد آوری کند تا داروهایشان را مصرف کنند.

ربات مذکور توسط شرکت “AvatarMind” که یک کمپانی ساخت ربات در شهر نانجینگ چین است، توسعه یافته است.

“ونگ ونپینگ”(Wang Wenping) مدیر فروش این ربات‌ها گفت: این ربات‌ها به منظور کمک به سالمندان در انجام کارهای روزانه و داشتن یک دوست در زمان تنهایی توسعه داده شده است. جمعیت سالمندان چینی رو به افزایش است و از آنجایی که اکثر فرزندان آنها به دلیل مشغله کاری کنار آنها نیستند، این ربات می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

ربات پرستار کودکان و سالمندان (+فیلم و عکس)

این ربات با تشخیص حرکات و چهره فرد می‌تواند هشدارهایی را که از نظر آن ممکن است علایم یک بیماری مشکوک باشد را شناسایی کرده و برای فرزندان آن فرد ارسال کند.

در این کنفرانس همچنین کمپانی”Zhongrui Funing Robotics” از ربات خود به نام “P-Care” که قد آن ۱.۵ متر است رونمایی کرد.

ربات “P-Care” بر اساس یک شخصیت کارتونی مشهور چینی به نام “the Monkey King” ساخته شده است.

ربات پرستار کودکان و سالمندان (+فیلم و عکس)

این ربات می‌تواند حرف بزند، آواز بخواند، برقصد و به سالمندان یادآوری کند که ورزش کنند. هم چنین این ربات می‌تواند در خوردن غذا و نوشیدنی نیز به افراد سالخورده کمک کند.

P-Care با اندازه‌گیری فشار خون، درجه حرارت بدن و ضربان قلب سالمندان قادر به نظارت بر شرایط سلامت آنها نیز است.

ونگ در انتها افزود: حتی هوشمندترین ربات‌ها هم نمی‌توانند به طور کامل جایگزین انسان‌ها در مراقبت از سالمندان شوند. ربات‌ها می‌توانند سالمندان را سرگرم کرده و از آنها مراقبت کنند، اما باز هم تمام سالمندان نیاز دارند تا در کنار خانواده خود باشند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا