فرزند جدید فورد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد ماستنگ (+عکس)

این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در کمتر از ۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

موبنا – همان طور که شرکت فورد از قبل قول داده بود، پایان هفته گذشته جدیدترین خودروی خود را به نمایش گذاشت تا خانواده ماستنگ به‌روز شود.

امسال پنجاهمین مراسم سالگرد تولد «ماستنگ کبرا» به عنوان اتومبیل مسابقه برگزار می‌شود. نخستین مدل این خودرو سال ۱۹۶۸ میلادی با نام «NHRA وینترنشنالز» وارد بازار شد و هم اکنون به صورت محدود مدل پیشرفته‌ آن با نام «فورد پرفورمنس ۵۰ انیورسری ماستنگ کبرا جت» عرضه می‌شود.

این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در کمتر از ۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ماستنگ جدید در جریان مراسم «وودوارد دریم کروز» به صورت عمومی رونمایی می‌شود که قرار این مراسم طی هفته جاری برگزار شد. این بزرگترین گردهمایی تاریخ حضور «کبرا جت» محسوب می‌شود و پیش‌بینی شده است طی آن ۱۵۰ دستگاه خودروی دست‌ساز قدیمی مربوط به سال‌های ۱۹۶۸ تا امروز در معرض دید عموم قرار گیرند.

فرزند جدید فورد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد ماستنگ (+عکس)

گروه «فورد پرفورمنس پارتس» اتومبیل مخصوص پنجاهمین سالگرد تولد ماستنگ را به صورت ویژه طراحی کرده و طی آن یک هدف اصلی داشته است: ساخت قدرتمندترین «ماستنگ کبرا جت» که تاکنون از این کارخانه بیرون آمده است. طراحی، قابلیت‌های اجرایی و توان این اتومبیل تا حداکثر ممکن ارتقا یافته است و شرکت فورد سعی کرده است طی آن با بهره‌گیری از موتور اسپورت، طراحی سنتی خود را نیز در نظر بگیرد.

«اریک سین» مدیر جهانی «فورد پرفورمنس پارتس» در این خصوص گفت: «از زمانی که نخستین ماستنگ کبرا جت در سال ۱۹۶۸ میلادی وارد خیابان شد، NHRA وینترنشنالز توانست حاکمیت بازار را در دست بگیرد و گروه فورد پرفورمنس پارتس در این سال‌ها به طراحی و تقویت کبرا جت ادامه داد تا در نهایت برای دوره زمانی پنج دهه از کیفیت و محبوبیت این خودرو کاهش نیابد».

این اتفاق باعث شده است تا شرکت فورد از محصول جدید خود به عنوان قدرتمندترین ماستنگ ساخته شده در این پنج دهه یاد کند.

فرزند جدید فورد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد ماستنگ (+عکس)

موتور این خودرو ۵.۲ لیتری با توان ۳۳۵ اسب بخار است که در اصل مدل اصلاح شده موتور ۵.۰ لیتری V8 فورد محسوب می‌شود و در آن از قابلیت‌های موتور ۳.۰ لیتری وایپِل سوپرشارژ هم استفاده شده است. توان این موتور به قدری زیاد است که می‌تواند محور عقب را در ۲۰ حالت مختلف بچرخاند و به همین خاطر محور اصلی کبرا جت با فولاد ۹ اینچی ساخته شده است.

از دیگر قابلیت‌های به کار برده شده در این محصول می‌توان به دو کمک‌فنر ضدشوک اشاره کرد که قابلیت تنظیم ارتفاع را برای راننده فراهم می‌کند و همچنین سیستم ترمز دیسکی مبتنی بر فناوری «استرنج اینجنیرینگ» به همراه سیستم تعلیق چهار جانبه با میله‌های ضدچرخش هم برای آن در نظر گرفته شده است.

فرزند جدید فورد به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد ماستنگ (+عکس)

از دیگر بخش‌هایی که در کبرا جت جدید مورد توجه قرار گرفته قابلیت‌های ایمنی آن است و گفته می‌شود این خودرو استانداد و مجوز ایمنی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) را نیز در اختیار گرفته است.

این اتومبیل در دو رنگ قرمز مسابقه‌ای و سفید آکسفوردی ساخته شده است که با حداقل قیمت ۱۳۰ هزار دلار وارد بازار می‌شود. همچنین یک گزینه ویژه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد این خانواده ارایه شده است تا کاربران بتوانند آن را با امکانات ویژه و بر اساس سلیقه شخصی در اختیار بگیرند.

از این خودرو تنها ۶۸ دستگاه ساخته می‌شود و تمامی آنها با شکل ظاهری مبتنی بر مدل ۱۹۶۸ در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا