پسر بچه‌ ۱۶ ساله محرمانگی اطلاعات کاربران اپل را زیر سوال برد

پسر بچه ۱۶ ساله با ورود غیرمجاز به سرورهای اپل، ناایمن بودن بسترهای ارتباطی و شبکه‌ای این کمپانی را لو داد اما هدفش تنها استخدام در اپل بوده است.

موبنا – شرکت اپل اعلام کرده است که یک نوجوان ۱۶ ساله اهل استرالیا توانسته است در مدت یک سال به سرورهای حساس و محرمانه این کمپانی دسترسی پیدا و حدود ۹۰ گیگابایت اطلاعات خصوصی کاربران را روی هارد خود ذخیره‌سازی کند.

حال این پسر بچه که توانسته است بارها از رایانه شخصی خود وارد شبکه رایانه‌ای اپل شود، مورد شناسایی قرار گرفته و با شکایت اپل نزد FBI در معرض محاکمه قرار دارد.

البته در بخش دیگری از گزارش سایت اِیج آمده است که این پسر بچه در سال گذشته نیز از سوی پلیس فدرال استرالیا دستگیر شده اما برای کشف شواهد و بررسی‌های بیشتر، تا امروز مخفی مانده است.

با این حال دو لپ‌تاپ مک‌بوک از خانه این او پیدا شده که سریال آن با شماره سریال دستگاه‌هایی که در این یک سال وارد سرورهای اپل شده تطابق دارد.

این بچه استرالیایی پس از بازداشت گفته است که بزرگترین هدفش از انجام این کار، تحقق بخشیدن به رویای کار در اپل بوده است؛ با توجه به تمامی این موارد، دادگاه رسمی او ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا