بهترین فصل سفر به ارمنستان و تایلند

در ادامه می توانید زمان مناسب سفر به ارمنستان،تایلند و دبی را ببینید.

بهترین فصل سفر به ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای خوش آب و هوا در منطقه قفقاز جنوبی است که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بیشماری از نقاط مختلف دنیا می باشد.پیش از خرید تور ارمنستان ، تورهای سایت سفر باتو را مشاهده کنید.

مقصدی ایده آل برای گردشگرانی که قصد دارد به کشورهایی سفر کنند که هزینه های پایین با کیفیت و فرهنگ بالا داشته باشند.

برای اینکه سفری خوش و خاطره انگیز داشته باشید بهتر است در فصلی مناسب به ارمنستان سفر کنید .ارمنستان دارای آب و هوایی معتدل کوهستانی (قاره ای) می باشد.

به این معنی که دارای تابستان های گرم و بسیار خوب و دلپذیر به همراه میوه های تابستانی ارگانیک و بی نظیر با قیمتی بسیار مناسب و زمستان بسیار سرد می باشد . شما در تابستان شاهد هوای آفتابی بسیار مطبوع هستید اما در زمستان هوا بخاطر سردی زیاد برفی می باشد.

و پاییزی طولانی دارد.

بهترین فصل سفر به ارمنستان در فصل پاییز ، اواسط شهریور تا اواسط آذر و فصل بهار می باشد. اگر سفر در هوای سرد برای شما لذت بخش نیست. هر زمانی بین اردیبهشت ماه تا آذر ماه زمان خوبی برای سفر به ارمنستان می باشد.

اما اگر شما جزء علاقه مندان و دوستداران به ورزشهای زمستانی (اسکی و …) هستید.

پیست اسکی تساخکادزور، بهترین انتخاب برای شما در فصل سرما می باشد که این پیست تا ایروان فاصله کمی دارد که در حدود ۴۰ دقیقه می باشد .

آب و هوا در همه ی کشورهای دنیا متغیر است و برای داشتن سفری خوش باید آب و هوای مساعد و مطلوب باشد. ارمنستان دارای تابستان های گرم که دما آن بین ۲۲ تا ۳۶ درجه متغیر است و رطوبت نسبت هوا بسیار کم است و بخاطر قرار گرفتن این کشور در میان کوه ها و وزش بادهای ملایم آب و هوای تابستان را مطبوع می کند.

بهار در ارمنستان کوتاه است و دارای پاییزی طولانی می باشد دمای هوای در زمستان ها تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز می رسد که بسیار سرد و طاقت فرسا می باشد و بیشتر در این فصل هوا برف می باشد.

پس بهترین فصل سفر به ارمنستان در نظر عمومی در بهار ماه اردیبهشت و در تابستان ماه تیر ماه و در فصل های سرد سال نیز از دی ماه تا آخر سال می باشد.

ار اواسط اردیبهشت آب و هوای ارمنستان بی نظیر می شود هوایی لطیف و بهاری همراه با عطر گلهای بهاری و سرسبزی بی نظیر و واقعا روح نواز است برای کسانی که عاشق سرسبزی و لطافت بهاری هستند واقعا این فصل را توصیه می کنیم که به معنای واقعی با کلمه اردیبهشت آشنا شوند و به عظمت خدای متعال در آفرینش پی ببرند .

تابستان نیز در ارمنستان فصلی بینظیر با آب و هوای عالی برای شنا کردن و تفریحات آبی می باشد و شگفت انگیزترین نکته بخصوص در کنار دریاچه سوان این است که هوا در گرمترین روزهای سال در ساحل دریاچه سوان شرجی نیست و احساس بسیار خوب و متفاوتی از ساحل در فصل تابستان را تجربه خواهید کرد

فصل سزد یکی از بهترین جاذبه های ارمنستان بخصوص در نزدیکی زمان کریسمس می باشد که همه جا چراغانی و فضای رقص . شادی و جشن در همه جای شهر دیده می شود و بخصوص برای ما ایرانیان که مسلمان هستیم جذاب می باشد و بخصوص روز جشن کریسمس که جشن عمومی در میدان جمهوری برگزار می شود و خواننده های مطرح کشور ارمنستان برنامه های بسیار خوبی را اجرا می کنند

بهترین فصل سفر به ارمنستان و تایلند

بهترین فصل سفر به تایلند

اگر نظر ما را بخواهید هر ماهی از سال برای رفتن به تور تایلند مناسب است؛ ولی بهترین زمان برای سفر به این کشور، در حالت کلی خیلی به این بستگی دارد که شما از سفرتان چه انتظاری دارید. واقعیت این است که هر زمانی از سال مزایا و معایب خودش را دارد. برای بسیاری از مردم، وضعیت آب و هوا مهمترین عامل تصمیم‌گیری است، ولی اوضاع به سادگی گفتن این که بهتر است در فصل خشک سفر کنید و از فصل بارانی دوری کنید نیست.در مورد تور تایلند بیشتر بخوانید.

وقتی بحث از آب و هوای تایلند باشد، هیچ گزاره مطلق و هیچ ضمانتی وجود ندارد. همانطور که ممکن است روزهای پشت سر همِ آفتابی وجود داشته باشد، همانطور هم هر زمانی از سال ممکن است باران ببارد. هر وقتی از سال که به تور تایلند بروید، شما با آب و هوایی گرم و مرطوب مواجه هستید، ولی تفاوت‌هایی در منطقه و فصل‌ها وجود دارد. شاید در نگاه اول آنچنان واضح نباشد، اما تایلند خود را برای کنار آمدن با آب و هوای گرمسیری آماده کرده است: تجربه یک توفان تندری در بانکوک و تماشای مردمی که به کارهای معمولی هر روزه خود مشغول هستند، یک درس زندگی برای همه است.

از میان مطالب پیشین سایت: دانستنی های سفر به اتریش

فصل خنک تایلند (نوامبر تا فوریه)

بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند، در فصل خنک سال از نوامبر تا فوریه است. این ماه‌ها معمولا بیشترین ساعت‌های تابش آفتاب و کمترین میزان بارش را دارند. رطوبت نیز در این ماه‌ها پایین‌تر از همیشه است. به خاطر هوای خوب و این واقعیت که فصل خنک با فصل زمستان در کشورهای غربی همزمان است، این ماه‌ها فصل پر گردشگر تایلند را شکل می‌دهند. پروازها به تایلند در این وقت از سال معمولا گران‌تر هستند، مخصوصا در دسامبر و دوره کریسمس. قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هم، به خصوص در جزیره‌ها و سواحل بالاتر می‌رود. جاذبه‌های گردشگری تایلند مانند کاخ بزرگ و بازار شناور هم در این ماه‌ها شلوغ‌تر از هر وقتی هستند.

فصل گرم تایلند (مارس تا می)

مارس تا می فصل گرم تایلند است و این زمانی است که از بودن تهویه مطبوع در هتل یا مهمانخانه‌تان شکرگزار خواهید بود. دیدن جاذبه‌ها بهتر است برای صبح‌ها یا غروب‌ها برنامه‌ریزی شود و مطمئن شوید که آب زیادی می‌نوشید. بهترین راه برای خنک شدن در این زمان در تور تایلند شرکت در فستیوال سونگکران در نیمه آوریل است. مشهورترین فستیوال آب تایلند تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای جوانان و آن‌هایی است که دلشان همچنان جوان است.

فصل بارانی تایلند (ژوئن تا اکتبر)

فصل بارانی تایلند را می‌توان به ماه‌های ژوئن تا اکتبر نسبت داد، اما مناطقی وجود دارند که به نظر می‌آید در آنها این فصل از همان ماه می شروع می‌شود. جای تاسف دارد که خیلی از مسافران تور تایلند از آمدن به سفر در این ماه‌ها پرهیز می‌کنند. درست است که وقتی باران می‌بارد، سیل‌آسا می‌بارد، اما به طور معمول چند روز پشت سر هم این اتفاق نمی‌افتد. بین باران‌ها کلی آفتاب هم وجود دارد و هوا همچنان خیلی گرم است. یک چتر همراه خود بیاورید یا یک چتر ارزان در تایلند خریداری کنید و نگذارید باران لذت شما از سفر را خراب کند. سفر در این زمان از سال مزیت‌های مالی واضحی دارد؛ تور ارزان تایلند و پروازهای مقرون‌به‌صرفه به وفور یافت می‌شوند. به علاوه هتل‌ها و مهمانخانه‌ها در مناطق ساحلی و تفریحی، قیمت‌هایشان را به شدت پایین می‌آورند، گاهی حتی تا ۵۰ درصد پایین‌تر. رودخانه‌ها و آبشارها خروشان هستند و مناطق بیرون شهری در سرسبزترین حالتشان قرار دارند. بنابراین در مورد سفر به تایلند در فصل بارانی خیلی سختگیر نباشید.

 

بهترین فصل سفر به ارمنستان و تایلند

بهترین فصل سفر به دبی

فصول دبی به دو فصل گرم و گرم تر تقسیم بندی می شود که زمان بهتر برای سفر به این شهر بین ماه های نوامبر تا مارس می باشد که طی این ماه های به اصلاح زمستانی ، هوا مطبوع تر و نرمال تر است و نکته قابل تعمل اینجاست که با این آب و هوای گرم و خشک به هیچ عنوان از انبوه گردشگران این شهر زیبا کم نمیشود .مطالب بیشتر در مورد تور دبی در سایت موجود است.

اگر برای آفتاب گرفتن ، دریا و تفریحات ساحلی به دبی می کنید فصل بهار و پاییز بهترین فصل است در این هوا می توانید حمام آفتاب بگیرید و از سفرتان لذت ببرید و شب ها هم در رستوران های دبی ، مراکز خرید دبی و مناطق گردشگری دبی که بسیار متنوع هستند دیدن کنید .

اکثر گردشگران در سراسر دنیا ترجیح می دهند در فصل تابستان به دبی سفر نکنند زیرا گرمای شدید هوا اجازه لذت بردن و گردش های متنوع را به آنها نمی دهد ولی هزینه تهیه تور دبی در این فصل بسیار پایین تر است .

با توجه به تمام توضیحاتی که گفته شد آفتاب و سواحل از اصلی ترین جاذبه ها و مناطق گردشگری دبی محسوب می شود ، پس جای تعجب ندارد که در فصل تابستان هم نیز با ازدحام و هجوم گردشگران روبرو شویم و در نتیجه توصیه می کنیم در صورت سفر به این شهر و تهیه تور دبی در این فصل ، حتما نکات ایمنی از جمله قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید و سعی کنید از تفریحات بسیار زیادی مانند اسکی سرپوشیده ، آکواریوم دبی ، اسکی رو یخ و شهربازی دبی که در فضای سرپوشیده می باشند استفاده نمایید .

 

به طور کلی بهترین زمان سفر به دبی با استفاده از تور دبی بین ماه های دسامبر و مارچ است که هوا دلپذیر تر و عصرهای آن هوای ملایم و خنک تری نیز دارد و این را در نظر داشته باشید شهر دبی مرطوب و شرجی می باشد که در این فصل ها از رطوبت آن کاسته می شود و هوا خنک تر و قابل پذیرش تر می شود .

بهترین فصل سفر به ارمنستان و تایلند

بهترین فصل سفر به مشهد

 

شهر مشهد در شمال شرقی ایران قرار دارد و شهر مرکزی استان خراسان رضوی می باشد. این شهر با مساحتی حدود ۳۲۸ کیلومتر مربع دومین شهر بزرگ ایران محسوب می شود. همچنین با جمعیتی تقریبا ۳ میلیون نفر بعد از تهران پرجمعیت ترین شهر ایران نیز هست. به دلیل وجود بارگاه ملکوتی، حرم علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مشهد سالانه ۲۷ میلیون نفر از ایران و ۲ میلیون نفر از خارج کشور برای زیارت به این شهر سفر می کنند. بیشتر بخوانید: تور مشهد

در فصل تابستان به دلیل تعطیلات درسی و شغلی مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند، هوا در فصل تابستان گرم و خشک است و گاهی گرما به اوج خود می رسد که دمایی حدود ۴۰ درجه می باشد. اما با این حال شلوغ ترین فصل شهر مشهد تابستان است که مورد استقبال زیادی قرار می گیرد. در فصل پاییز مشهد بسیار خلوت و آرام می باشد و خیلی کم مسافر در شهر دیده می شود. همچنین تور مشهد در این فصل از قیمت ارزان تری برخوردار است، آب و هوا در فصل پاییز کمی سرد و خشک است. اگر در فصل پاییز توانایی سفر دارید این فصل بهترین زمان سفر به مشهد می باشد.

فصل زمستان نیز بسیار سرد است به گونه ای که برخی اوقات دما به ۲۰ درجه زیر صفر هم خواهد رسید. در این فصل شهر مشهد با استقبال خیلی کمی رو به رو می باشد و همچنین تورهای مسافرتی به این شهر هم با کمترین قیمت به فروش می رسد. فصل بهار با شروع تعطیلات نوروز شهر مشهد مورد استقبال بی نظیری قرار می گیرد البته توجه داشته باشید که در این فصل مشهد بسیار شلوغ و پر جمعیت بوده. آب و هوای بهار نه گرم و نه سرد می باشد که بسیار هوای متعدل و دلچسبی دارد، اگر ازدحام و شلوغی آزارتان نمی دهد بهار نیز یکی از بهترین زمان سفر به مشهد می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا