فستیوالهای غذا در ارمنستان، گرجستان و استانبول

در ادامه فستیوالهای غذا در ارمنستان ، تایلند، گرجستان و استانبول را ببینید.

فستیوالهای غذا در ارمنستان

۱۶ می فستیوال تولما ( دلمه )

فستیوال دلمه ارمنستان در محلی به نام آرماویر در مجموعه مموریال برگزار می شود و فرصت بسیار مناسبی برای امتحان کردن یک دلمه خوشمزه آن هم به سبک ارمنی است.در این جشنواره انواع دلمه های مختلف توسط شرکت کنندگان در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می گیرد و آشپزهای ارمنی در طرز تهیه این غذای خوشمزه و عطر و طعم آن با یکدیگر رقابت می پردازند.

دلمه ارمنی گوشت چرخ کرده ای است که در برگ مو پیچیده شده و برای بهتر شدن طعمش سس مخصوصی که متشکل از ماده خمیری به اسم «ماتسوم» و سیر است به آن می افزایند. این جشنواره با رقص و پایکوبی همراه است و علاه بر طبخ و نمایش دلمه ها، مسابقه ای برای تزئین کردن غذا نیز برگزار می شود. برای مشاهده سفر با تور های ارمنستان به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

.

۱۱ اپریل فستیوال ماهی

در این فستیوال ارمنی که در ۱۱ آپریل برگزار میشود، افراد زیادی شرکت داشته و در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی که در آن ماهی وجود دارد به چشم می خورد . محل برگزاری این جشنواره در ده کیلومتری ایروان در ابویان می باشد. حضور در فستیوال ماهی در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان، لذت سفر شما را دوچندان می کند.برای مشاهده آفر تورهای لحظه آخری سفر باتو به سایت مراجعه کنید.

 

 

۱۳ ژوئن فستیوال نان در کوه ها

در این فستیوال انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرد که هدف از برگزاری این جشنواره نشان دادن تاریخچه نان می باشد. تاریخ برگزاری جشنواره نان ارمنستان ۱۳ ژوئن است. پس از تهیه بلیط هواپیما ایروان به تماشای این فستیوال بروید.

 

اولین شنبه جولای فستیوال شاه توت

جشنواره توت ارمنستان در استان سیونیک و در شهر گوریس برگزار می شود که با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است. بازدیدکنندگان به تماشای انواع توت ها که در ظرفهای مختلف ارمنی چیده شدن می پردازند. این مراسم در اولین شنبه جولای برگزار می شود.شرکت در جشنواره رایگان است، اما شرکت کنندگان می توانند برای تهیه انواع سوغات که در آنجا وجود دارد هزینه کنند.

 

۱۸ آگوست فستیوال توت و عسل

محل برگزاری جشنواره عسل و توت در مرکز عسل ارمنستان؛ منطقه شامشادین است. انواع توت های مختلف و عسل برای بازدید وجود دارد و هر سال در تاریخ ۱۸ آگوست این فستیوال برگزار می شود. بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده در این جشنواره حضور دارند.همچنین علاوه بر توت و عسل انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود.

 

۱۱ و ۱۲ سپتامبر فستیوال باربیکیو( خرُواتس )

منطقه لُری دهکده آختالا (Akhtala) در ۱۴۵ کیلومتری ایروان محل برگزاری این جشنواره است. جشنواره باربیکیو یا گوشت های کبابی در ۱۲ و ۱۳ سپتامبر برگزار شده و فرصت خوبی برای امتحان کردن علاقه مندان این گوشت های کبابی است که  به سبک مردم ارمنستان تهیه می شود.

بیشتر از ۶۰ نوع گوشت کبابی یا خرواتس توسط آشپزان ارمنی پخته و ارئه می شود که با موسیقی ارمنی و بازیهای سنتی همراه است. ۳ برنده  نیز در این جشنواه اعلام می شود:برنده بهترین مزه، بهترین طراحی غذا و خلق بهترین ایده.

فستیوال بستنی در گرجستان

سالانه در شهر تفلیس چندین جشنواره و فستیوال برگزار می شود که از آن جمله می توان به جشنواره هولی یا رنگ در بهار، جشنواره و فستیوال بستنی، جشنواره گل، روز استقلال گرجستان، جشنواره پنیر تفلیس در اکتبر هر سال، جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره بین المللی فیلم تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره موسیقی اپن ایر تفلیس در ماه جولای، فستیوال ارتدکس گرجستان، جشنواره غذا سوپرا و جشنواره موسیقی جاز تفلیس اشاره کرد.

با نزدیک شدن به ماه جولای و گرم شدن هوا در گرجستان، حتی تصور خنکی زمستان در اوج گرما حس لذت بخشی را القاء می کند.

فستیوال بستنی گرجستان امسال ۱۶ جولای ۲۰۱۷ در پایتخت و پارک متاتسمیندا شهربازی تفلیس (Mtatsminda Park) از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰:۳۰ برگزار می گردد.

اگر طرفدار لذت بردن از طعم های مختلف بستنی در اوج گرمای تابستان هستید فستیوال بستنی گرجستان را به شما توصیه می کنیم.

 

جشنواره‌ی «بهشت خرید و غذای تایلند ۲۰۱۸»

 

در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ در تایلند برگزار می‌شود؛ طی این رویداد برنامه‌هایی مانند خودتان بپزید، خودتان انجام بدهید و غذا برای خیریه اجرا می‌شود. منوهای ویژه‌ای توسط سرآشپزهای مشهور تهیه می‌شوند تا برای بنیاد کودکان، صدقه جمع کنند.

چون تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری، مجتمع‌های خرید و مراکز تفریحی این شهر با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است، مقامات این شهر سیستم Skytrain را راه اندازی کرده‌اند که جذاب‌ترین مراکز خرید را معرفی می‌کند و مجتمع‌های خرید و فروشگاه‌های شرکت کننده در این جشنواره را به همراه جاده‌ی راما وان (Rama I Road)، جاده‌ی سوخومویت (Sukhumvit Road) و جاده‌‌ی بانگنا – ترات (Bangna-Trat) به یکدیگر متصل می‌کند.

از میان شرکت‌کننده‌های این جشنواره می‌توان به مرکز خرید ام بی کی، سیام دیسکاوری، سیام سنتر، سیام پاراژون، سیام اسکوار وان، میدان سیام، فروشگاه مرکزی، گروه مرکزی ZEN، سنترال ورلد، روستای گیسورن، ترمینال ۲۱، امپوریوم، امکواتیر، مگا بانگا، بازار مد پلاتینیوم، شو دی سی، تانگ هوا سنگ (Thon Buri)، تانگ هوا سنگ (Bang Lamphu)، آسیاتک و ریور سیتی بانکوک اشاره کرد.

از میان مطالب پیشین سایت:رستورانهای برتر استانبول را بشناسید

 

جشنواره بین المللی آشپزی استانبول

جشنواره بین‌المللی آشپزی استانبول در فاصله ۲۲ تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود و هدف از آن ایجاد راه‌های ارتباطی بین فرهنگ آشپزی ترکیه و سایر کشورهای خارجی است. سرآشپزهای ترکی و بین‌المللی در بیش از ۷۰ دسته‌بندی با هم رقابت می‌کنند و هدف از این جشنواره، کمک به اقتصاد گردشگری غذایی در کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا