سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

هر دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro ضمن برخورداری از طراحی زیبا قابلیت‌هایی را شامل می‌شود کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به در اختیار گرفتن نمایشگر لبه-به-لبه اشاره کرد تا از این نظر با «گلکسی اس۹» سامسونگ رقابت کند.

موبنا – بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پرچمدار داغ‌تر از هر زمان دیگر شده است و محصولاتی مانند «گوگل پیکسل  ایکس‌ال» و  آیفون ۸» توجه کاربران را به خود جلب کرده‌اند. با این وجود هوآوی که از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود از این عرصه عقب نمانده است و به صورت تنگاتنگ با دیگر شرکت‌ها رقابت می‌کند.

این شرکت چینی اواخر سال گذشته مدل بعدی گوشی هوشمند محبوب خود موسوم به Mate 9 را با نام Mate 10 و Mate 10 Pro وارد بازار کرد و پس از گذشت مدتی، مدل ارزان‌تر در همین خانواده با نام Mate 10 Lite وارد بازار شد.

هر دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro ضمن برخورداری از طراحی زیبا قابلیت‌هایی را شامل می‌شود کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به در اختیار گرفتن نمایشگر لبه-به-لبه اشاره کرد تا از این نظر با «گلکسی اس۹» سامسونگ رقابت کند و التبه شرکت هوآوی به جای استفاده از سری تراشه‌های مرسوم اسنپدراگون،‌ تراشه‌ای که به صورت داخلی تولید کرده را در این گوشی‌ها به کار گرفته است. البته بین این دو پرچمدار چینی که هوآوی آنها را روانه بازار کرده است تفاوت‌هایی هم وجود دارد و به عنوان مثال Mate 10 Pro نسبت به Mate 10 نمایشگر بزرگتری را شامل می‌شود و از نظر بخش‌های داخلی هم برخی تغییرات بین این دو محصول لحاظ شده است.

سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

قیمت و عرضه جهانی

از زمان معرفی Mate 10 و Mate 10 Pro تاکنون، این دو گوشی هوشمند در بازار جهانی عرضه شده است و همه کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند. گوشی هوشمند Mate 10 که امکانات و قابلیت‌های کمتری دارد با قیمت ۸۰۰ دلار وارد بازار جهانی شد و به جز هوآوی، شرکت‌های مختلف و اپراتورهای موبایلی آن را عرضه کردند.

شرکت هوآوی در مرحله نخست این گوشی را به صورت همزمان در ۲۴ کشور عرضه کرده بود و پس از گذشته مدتی این محصول به صورت رسمی در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسید. گوشی هوشمند Mate 10 Pro هم اکنون با قیمت ۱۲۰۰ یورو در منطقه اروپا فروخته می‌شود.

سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

معرفی Mate 10 Pro هوآوی

نخست سراغ مدل Mate 10 Pro می‌رویم که امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در خود جا داده است و یکی از دو پرچمدار اخیر هوآوی است. این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۶ اینچی مبتنی بر فناوری AMOLED را در خود جا داده است که نمایشگر تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است و به همین خاطر بیشترین درصد سطح روی دستگاه به نمایشگر اختصاص یافته است. مهم‌ترین تفاوتی که بین Mate 10 Pro و Mate 10 وجود دارد این است که مدل پیشرفته‌تر و بزرگتر اسکنر انگشت را در قسمت پشت بدنه شامل می‌شود و به همین خاطر شرکت هوآوی توانسته است آن را مبتنی بر استاندارد ۱۸:۹ طراحی کند تا درصد بیشتری از سطح روی دستگاه به نمایشگر اختصاص یابد. با این وجود کیفیت نمایشگر این محصول نسبت به برادر کوچک‌تر خود کمتر است و تصاویر در آن با کیفیت ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پخش می‌شوند. باید توجه داشت بیشتر شرکت‌هایی که گوشی هوشمند با این اندازه می‌سازند نمایشگر آن را با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل عرضه می‌کنند.

بخش پشت بدنه این گوشی هوشمند از جنس شیشه ساخته شده است و بالای حسگر نمایشگر، حسگر دوگانه دوربین دیجیتالی قرار دارد. یکی از این دوربین‌ها حسگر ۲۰ مگاپیکسلی را شامل می‌شود که تصاویر را به صورت سیاه و سفید یا مونوکروم تهیه می‌کند و دوربین دیگر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تصاویر رنگی را می‌گیرد و این دوربین به سیستم تثبیت تصویر اپتیکال هم مجهز شده است. از این نظر می‌توان گفت گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» نخستین محصولی بود که دیافراگم f/1.6 را در خود جا داده بود و با این وجود شرکت هوآوی هم اکنون دو گوشی هوشمند Mate 10 Pro و Mate 10 را به عنوان نخستین گوشی‌های هوشمند جهان مجهز به دیافراگم f/1.6 در هر دو دوربین پشت دستگاه روانه بازار کرده است. این قابلیت به دوربین‌ها امکان می‌دهد تا نور بیشتری را دریافت کنند و بنابراین با قابلیت مذکور می‌توان در فضاهایی با نور کم هم بهترین تصاویر را تهیه کرد. گوشی Mate 10 Pro مانند بیشتر گوشی‌های هوشمندی که به دوربین دیجیتالی دوگانه مجهز شده‌اند می‌تواند تصاویر پورتره تهیه کند و قابلیت زوم دو برابری دوگانه را هم در اختیار کاربر بگذارد.

گوشی هوشمند Mate 10 Pro به تراشه Kirin 970 ساخت شرکت هوآوی مجهز شده است و فناوری ویژه‌ای با نام «واحد پردازش شبکه‌ای» یا NPU در آن به کا رفته است که مبتنی بر سیستم شبکه‌های پردازش عصبی و هوش مصنوعی کار می‌کند. این گوشی هوشمند رم ۶ گیگابایتی را نیز شامل می‌شود تا امکان پردازش همزمان حجم زیاد اطلاعات برای آن فراهم شود و شرکت هوآوی می‌گوید فناوری NPU برای نخستین بار در جهان در این محصول به کار گرفته شده است تا کاربران بتوانند مبتنی بر هوش مصنوعی قابلیت‌های نرم‌افزاری را هوشمندتر به کار برند. به عنوان مثال با این فناوری جدید اگر شما در حال تماشای یک فیلم سینمایی باشید یا بازی مورد علاقه خود را انجام دهید، یک پیام اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد و گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد که تصویر را در حالت تما‌م-صفحه قرار دهید و بدون آنکه پخش فیلم سینمایی را قطع کنید، از تماشای تصویر در این حالت لذت ببرید. اگر این سیستم هوشمند تشخیص دهد شما تنظیمات گوشی را در حالت پخش با نور کم قرار داده‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهد که گوشی را در حالت مناسب چشم برای تماشای فیلم‌ها بگذارید.

با این وجود برای سیستم هوشمند NPU قابلیت‌های هوشمند دیگری هم در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال دوربین دیجیتالی Mate 10 Pro با این سیستم هوشمند تمامی اشیا پیرامون را تشخیص می‌دهد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که با دوربین دیجیتالی خود بتوانید بهترین عکس‌ها با بالاترین درجه تشخیص جزییات را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند شما تشخیص دهد که روی میز غذا وجود دارد، نهایت تلاش خود را می‌کند تا غذاها به بهترین شکل در تصویر ارایه شوند و تمامی جزییات آنها لحاظ شود.

گوشی هوشمند Mate 10 Pro همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و برای آن قابلیت پشیتبیانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی در نظر گرفته نشده است. بر خلاف مدل استاندارد Mate 10، این دستگاه سیستم ضدآب IP67 دارد و بنابراین شما می‌توانید همراه با این دستگاه به مدت ۳۰ دقیقه در عمر ۱.۵ متری آب باقی بمانید و از محیط پیرامون خود تصویربرداری کنید. نکته دیگری که در این محصول وجود دارد این است که ورودی هدفون در آن حذف شده است و کاربر می بایست از هدفون‌های مجهز به کابل ورودی USB-C استفاده کند.

سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

 معرفی Mate 10  هوآوی

مدل استاندارد جدیدترین محصول هوآوی با نام Mate 10 شناخته می‌شود که نمایشگر آن تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است و با این وجود مشابه Mate 10 Pro لبه‌های نمایشگر چندان باریک نیست. مهم‌ترین نکته این است که حسگر اثر انگشت در قسمت زیر نمایشگر به کار گرفته شده است و مانند Mate 10 Pro هوآوی آن را در قسمت پشت بدنه جاسازی نکرده است. این گوشی هوشمند در قسمت پشت بدنه حسگر دوگانه دوربین را به صورت عمودی شامل می شود که البته لنز دوربین هر دو گوشی هوشمند را شرکت Leica تولید کرده است. گوشی هوشمند Mate 10 طراحی تمام‌صفحه را برای نمایشگر خود شامل می‌شود و البته بر خلاف مدل دیگر، ورودی هدفون‌های معمول برای آن در نظر گرفته شده است.

این محصول برخلاف مدل بزرگتر می‌تواند از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی کند و به همین خاطر Mate 10 را با حافظه داخلی کمتر یعنی ۶۴ گیگابایت خریداری می‌کنید. نمایشگر این گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده است و تصاویر در آن با کیفیت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. نمایشگر این دستگاه ۵.۹ اینچی است که مبتنی بر استاندارد ۱۶:۹ طراحی شده است و دوربین دیجیتالی با کیفیت مشابه مدل بزرگتر کار می‌کند و همچنین به جای رم ۶ گیگابایتی در مدل بزرگتر، از رم ۴ گیگابایتی برای آن استفاده شده است.

روی هر دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro سیستم عامل اندروید ۸.۰ نصب شده است و هوآوی همچنین رابط کاربری EMUI 8.0 را نیز برای آنها مورد استفاده قرار داده است. هر یک از این دو گوشی هوشمند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را در خود جا داده‌اند که این باتری سیستم SuperCharge برای شارژ سریع را هم شامل می‌شود. در حالی که گوشی هوشمند Mate 10 ورودی ۳.۵ میلیمتری هدفون را شامل می‌شود مدل Mate 10 Pro فاقد ورودی هدفون است. مدل کوچک‌تر فناوری ارتباطی بلوتوث ۴.۲ و مدل بزرگتر هم سیستم بلوتوث ۵ را در خود جا داده است.

سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

معرفی Mate 10 Lite هوآوی

عرضه گوشی هوشمند Mate 10 Lite در شرایطی صورت گرفت که این محصول مدل مشابه Mate 10  و Mate 10 Pro محسوب نمی‌شد و البته مشخصات مشابه فراوانی را در خود جا داده بود تا در نهایت با قیمت ارزان‌تر روانه بازار شود. این گوشی هوشمند نیز دوربین دوگانه را در قسمت پشت و جلو در خود جا داده است. حسگرهای دوربین پشتی با کیفیت ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی تصویربرداری می‌کنند و دوربین اصلی با حسگر ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی قابلیت تصویربرداری دارد. دوربین اصلی دستگاه اندکی بالاتر از حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

نمایشگر این گوشی هوشمند ارزان ۵.۹ اینچی است که تصاویر در آن با کیفیت ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پخش می‌شوند و برای آن از تراشه میان‌رده Kirin 659 استفاده شده است. این گوشی هوشمند حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم ۴ گیگابایتی شاره کرد.

سیر تا پیاز خانواده محبوب Mate 10 هوآوی (+عکس)

حالت دسکتاپ

با قابلیت اتصال کابل USB-C به خروجی HDMI این امکان برای شما فراهم شده است تا گوشی‌های هوشمند Mate 10  و Mate 10 Pro را به گیرنده تلویزیون متصل کنید و در حالت دسکتاپ، از این دستگاه‌های موبایلی به شکل یک رایانه رومیزی استفاده کنید. شما می توانید کنترل نمایشگر خارجی را به راحتی از روی گوشی هوشمند خود در دست بگیرید یا اینکه با اتصال یک موشواره یا صفحه‌کلید، بتوانید آن را به یک رایانه کامل تبدیل کنید.

این امکان همچنین در نظر گرفته شده است که وقتی گوشی هوشمند به نمایشگر خارجی متصل است، از آن به عنوان یک دستگاه مجزا استفاده کنید تا به عنوان مثال بدون آنکه شخصی دیگری متن پیام شما را مشاهده کنید مسیج بفرستید یا به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید. این قابلیت دو گوشی هوشمند جدید هوآوی را به یک رقیب سرسخت برای محصولات سامسونگ تبدیل می‌کند. شرکت سامسونگ برای آنکه قابلیت مشابه را در پرچمداران خود ارایه دهد کاربران را مجبور می‌کند از یک دستگاه واسطه به نام DeX استفاه کنند. این قابلیت از مدل «گلکسی اس۸»  و «گلکسی نوت ۸» به بعد در پرچمداران سامسونگ ارایه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا