یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

این استارت‌آپ هم اکنون صاحب بزرگترین شبکه اجتماعی مخصوص بیماران جهان با سریع‌ترین رشد است و همچنین از آن به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان مخصوص والدینی محسوب می‌شود که فرزندان آنها به اوتیسم مبتلا شده‌اند.

موبنا – «مای‌هلث‌تیمز» نام استارت‌آپی است که در اصل یک شبکه اجتماعی تخصصی ارایه می‌کند تا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در شاخه‌های مختلف، از لوپوس و ام‌اِس گرفته تا اوتیسم و سرطان سینه بتوانند با یکدیگر ارتباط نزدیک برقرار کنند و در مورد مراحل پیشرفت بیماری و کنترل آن یکدیگر را مطلع سازند. این استارت‌آپ معتقد است زمانی که مردم به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا از این طریق نحوه پیشگیری، کنترل و درمان بیماری خود در نقاط مختلف جهان را بهتر بیاموزند، از یکدیگر سوال بپرسند، ارجاعات مربوط به بیماری خود را دریافت کنند و در نهایت نکات مهم را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا دیگر مبتلایان به بیماری مربوطه هم بتوانند از شرایط سلامت خود مطلع شوند، نسبت به وضعیت خود آگاهی پیدا کنند و نحوه درمان را بیاموزند.

مای‌هلث‌تیمز با شبکه اجتماعی گسترده‌ای که راه‌اندازی کرده است قصد دارد به بیماران جهان اعلام کند که آنها تنها نیستند و قرار نیست بیماری مزمن آنها یک اختلال نادر باشد تا روش درمانی برای آن ارایه نشود. هم اکنون که چند سال از زمان راه‌اندازی شبکه اجتماعی مای‌هلث‌تیمز می گذرد استارت‌آپ مذکور در کشور آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر بیماری مزمن در یک فرد تشخیص داده شود، پزشک مربوطه از وی می‌خواهد که در این استارت‌آپ حضور فعال داشته باشد و با دیگر بیماران که شرایط مشابه دارند ارتباط نزدیک برقرار کند.

باید توجه داشت سیستم مراقبت‌های بهداشتی در حال تغییر است و جزییات آن برای تایید اعتبار روزانه، چشم‌انداز و راهنمایی‌های عملی که سلامت بیماران را تضمین می‌کند تنظیم نشده است. بنابراین شواهد موجود از وضعیت درمانی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی اختصاصی برای بیماران می‌توانند خروجی بهتری در عرصه درمان داشته باشند و به بیماران کمک کنند مسیر خود را برای درمان شدن بهتر تشخیص دهند.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

استارت‌آپ مای‌هلث‌تیمز یک کمپانی خصوصی محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن در شهر سانفرانسیسکو آمریکا واقع شده است و با سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که طی سال‌های اخیر در آن انجام شده است، روی پروژه‌هایی کار می‌کند که برای کاربران خانگی بسیار مفید و کارآمد است.

چشم‌انداز این استارت‌آپ ایمنی، هدفمندی و کارآمدی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است تا مبتلایان به بیماری‌های مزمن از این طریق بتوانند مراحل درمانی خود را آسان‌تر طی کنند. این استارت‌آپ هم اکنون صاحب بزرگترین شبکه اجتماعی مخصوص بیماران جهان با سریع‌ترین رشد است و همچنین از آن به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان مخصوص والدینی محسوب می‌شود که فرزندان آنها به اوتیسم مبتلا شده‌اند.

از سال گذشته در شبکه اجتماعی مای‌هلث‌تیمز قابلیت جدیدی با نام «مای‌بی‌سی‌تیم» راه‌اندازی شده است که به صورت اختصاصی زنان مبتلا به سرطان سینه را تحت پوشش قرار می‌دهد و البته سرویس‌های تخصصی دیگری هم در شبکه اجتماعی مذکور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «مای‌ام‌اس‌تیم» محصوص مبتلایان به بیماری ام‌اس، «مای کرونزاَندکالیتیس‌تیم» که گفته می‌شود از هر دو بزرگسال آمریکایی مبتلا به بیماری‌های مزمن یک نفر در این سرویس حضور فعال دارد.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

این شبکه اجتماعی تخصصی در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون عضو، میلیون‌ها گفت‌وگوی تخصصی با پزشکان و … را تحت پوشش مستقیم قرار می‌دهد و از این نظر به پرسرعت‌ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی جهان برای ارایه خدمات بهداشتی و سلامتی تبدیل شده است و همچنین اپلیکیشن موبایلی آن در بین دیگر شبکه‌های اجتماعی تخصصی بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است.

این شبکه اجتماعی ۳۰ زیرمجموعه تخصصی تشکیل داده است و به عبارت دیگر ۳۰ بیماری مزمن در سرویس‌های اختصاصی آن عضو می‌پذیرند تا بیماران از این طریق بتوانند با دیگر افراد که شرایط مشابه دارند، ارتباط نزدیک برقرار کنند. در هر یک از این گروه‌های تخصصی پزشکان متخصص مربوطه به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و کاربران می‌توانند علاوه بر برقراری ارتباط با یکدیگر، با این پزشکان هم در تماس باشند و سوالات تخصصی خود را از آنها بپرسند.

اگر بخواهیم این استارت‌آپ را به صورت خلاصه معرفی کنیم، مای‌هلث‌تیمز یک کمپانی نوپا در شهر سانفرانسیسکو آمریکا محسوب می‌شود که به صورت ویژه بر خدمات شبکه‌های اجتماعی تاکید دارد و افرادی را تحت پوشش قرار می‌دهد که به انواع بیماری‌های مزمن مبتلا شده‌اند. مای‌هلث‌تیمز ابزارهای کارآمدی را ارایه کرده است که کاربران به کمک آنها به راحتی می‌توانند دیگر مبتلایان به یک بیماری مشخص را پیدا کنند و به صورت روزانه از شرایط و وضعیت بیماری خود آگاه شوند.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

این استارت‌آپ توسط دو نفر با نام‌های «اریک پیکاک» و «ماری رای» راه‌اندازی شد. استارت‌آپ مای‌هلث‌تیمز تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۴ شبکه اجتماعی اختصاصی را زیرمجموعه خود قرار داده بود و به کمک آنها موفق شد ۹۰ درصد افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در ۸ کشور مختلف را تحت پوشش قرار دهد. ارزش مجموع سرمایه‌گذاری‌هایی که از ابتدا تاکنون روی این شرکت انجام شده است به ۱۷.۴ میلیون دلار می‌رسد و آخرین سرمایه‌گذاری در این کمپانی به ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷ برمی‌گردد که در آن زمان سرمایه‌گذاری «سری سی» به ارزش ۷.۳ میلیون دلار در این شرکت انجام شد. پیش از این هم مای‌هلث‌تیمز موفق شد در نوامبر ۲۰۱۵ تحت «سری بی» سرمایه‌ای بالغ بر ۵ میلیون دلار را جذب کند. «اریک پیکاک» که یکی از بنیانگذاران این استارت‌آپ محسوب می‌شد هم اکنون به عنوان مدیرعامل در این شرکت فعالیت می‌کند و «ماری رای» دیگر موسس شرکت هم مدیر عملیاتی شرکت محسوب می‌شود.

استارت‌‌آپ مای‌هلث‌تیمز در سال ۲۰۱۰ میلادی در شهر سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا فعالیت خود را در قالب یک شرکت خصوصی آغاز کرد و همچنان با وجود دریافت سرمایه‌های فراوان به همین شکل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این شرکت که حوزه فعالیت‌های خود را خدمات بهداشتی  درمانی معرفی کرده است پس از گذشت دوره زمانی هفت سال توانست نام خود را به عنوان توسعه‌دهنده بزرگترین و پرسرعت‌ترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان معرفی کند و شبکه اجتماعی آنلاین آن در بسیاری از کشورهای جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. این شبکه اجتماعی در اصل ارتباط میان انسان‌هایی را برقرار می‌کند که به انواع مختلف بیماری‌های مزمن مبتلا شده‌اند و در شرایط بیماری با درجه‌های مختلف به سر می‌برند. شبکه اجتماعی مای‌هلث‌تیمز به کاربران خود مبتلا به بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا بتوانند با افرادی که در دیگر نقاط جهان به بیماری‌های مشابه مبتلا شده‌اند متصل شود.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

گروه تخصصی پزشکان که در این استارت‌آپ مشغول به کار است در زمینه‌های مختلف کاربران را تحت پوشش قرار می‌دهد که مهم‌ترین آنها به قرار زیر معرفی شده است:

  • دستیار پزشک: سرویس «دستیار پزشک» از جمله قابلیت‌های تخصصی در شبکه اجتماعی مای‌هلث‌تیمز محسوب می شود که در قالب یک پزشک آنلاین به صورت تخصصی به بیماران مختلف کمک می‌کند. این سرویس می‌تواند به صورت شبانه‌روزی با بیمار در ارتباط باشد و مشاورات پزشکی را در اختیار او قرار دهد.
  • خدمات پرستاری: این سرویس آنلاین به گونه‌ای طراحی شده است که ارتباطات گروهی میان پرستاران خانگی و بیماران را فراهم می‌کند تا در صورت لزوم، کاربران بتوانند از خدمات درمانی در زمینه‌های مختلف در دنیای واقعی بهره‌مند شوند.
  • تغذیه: در این سرویس به بیماران با شرایط مختلف رژیم‌های غذایی کاربردی ارایه می‌شود تا آنها بتوانند ضمن کنترل بهتر بیماری خود، شرایط درمان را آسان‌تر کنند.
  • درمانگر تنفسی: این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که خدمات تخصصی خود را برای همه بیماران مزمن با اختلالات تنفسی ارایه می‌کند و به صورت ویژه توصیه‌های لازم برای جلوگیری و درمان اختلالات تنفسی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
  • پرستار بیماری مزمن: همان طور که از نام این سرویس پیداست، کاربران در این بخش می‌توانند به صورت شخصی و انفرادی با پزشک متخصص ارتباط برقرار کنند و با ارایه وضعیت سلامت خود از او کمک بگیرند. این سرویس با بیمار و خانواده او ارتباط نزدیک برقرار می‌کند و در بخش‌های زیر به صورت تخصصی خدمات خود را ارایه می‌دهد: دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، آرتروز، بیماری‌های تنفسی، پوکی استخوان، فشار خون بالا، و کلسترل بالا. در این سرویس خدمات زیر ارایه می‌شود: بررسی شخصی پرونده بیمار و آموزش او برای جلوگیری از پیشرفت بیماری، برگزاری دوره‌های آموزشی گروهی، توصیه‌های لازم برای مراجعه مستمر در زمان‌های مشخص به پزشک متخصص، تشخیص و بررسی عوامل خطر در بیماری‌های مزمن، و پشتیبانی جامع از خدمات درمانی تخصصی.
  • درمانگر روانپزشکی: این سرویس اختلالات غیرفیزیکی ناشی از ابتلا به بیماری‌های مزمن را در کاربران بررسی می‌کند و شرایط روانی آنها را هم می‌سنجد.
  • کاربر اجتماعی: در این بخش بیماران می‌توانند به صورت عمومی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این طریق خدمات عمومی درمانی را در اختیار بگیرند و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

«اریک پیکاک» مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت به صورت ویژه بر توسعه سرویس‌های مذکور نظارت دارد. تاکید ویژه او بر توانمندسازی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن است و بر این باور است که برقراری ارتباط میان افراد فرآیند آسانی محسوب می شود تا از این طریق درمان افراد آسان‌تر دنبال شود. زمانی که اریک با یکی از دوستان خود به نام «ماری رای» که هم اکنون مدیر عملیاتی شرکت است صفحات مختلف پایگاه اینترنتی «اینسایدر پِیجز» را مرور می‌کرد، به این نتیجه رسید که هیچ راه ارتباطی میان مبتلایان به بیماری‌های مزمن وجود ندارد. پیش از این او در یک استارات آپ به نام «پِرلیژن ساینس» مشغول به کار بود که این استارت‌آپ به صورت مستقیم با افراد مبتلا به سرطان سینه، لوپوس، اوتیسم، پاریکینسون و دیگر بیماری‌های مزمن ارتباط داشت و با پیشبرد تحقیقات ژنتیکی به دنبال روش‌های جدید درمانی برای مبتلایان به این بیماری‌ها می‌گشت. این اتفاق نخستین جرقه‌ها را در ذهن اریک زد و باعث شد او به دنبال راهی بگردد تا بیماران مذکور را به یکدیگر متصل کند. این روزها اریک به عنوان یکی از برجسته‌ترین سخنرانان در کنفرانس‌ها مربوط به سلامت و بیماری‌های مزمن حضور میابد و با تاکید بر تقویت ارتباط بین بیماران، روش‌های درمان را برای آنها تسهیل می‌کند.

«ماری رای» از دیگر بنیانگذاران استارت‌آپ که هم اکنون مدیر عملیاتی شرکت هم محسوب می‌شود سال ۲۰۱۰ میلادی به این نتیجه رسیده بود که افراد به واسطه بروز بیماری دچار نگرانی‌های فراوان می‌شوند و تصور می‌کنند بیماری آنها نادر است و روشی برای درمان آنها وجود ندارد. او که این نگرانی روانی را بین بیماران رو به رشد می‌دید، تصمیم گرفت ارتباط میان آنها را تسهیل کند تا نگرانی‌ها در این زمینه کاهش یابد.

او یکی از اعضای خانواده خود را که به مدت سه دهه با بیماری ام‌اس دست و پنجه نرم می‌کرد از دست داده بود و دوستان زیادی داشت که به سرطان مبتلا بودند و برخی از آنها جان خود را از دست داده بودند. او سرانجام متوجه شد «اریک پیکاک» همکلاسی دانشگاهی‌اش طرحی را در این زمینه پیش می‌برد تا ارتباط میان افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را تسهیل کند و در نتیجا آنها تصمیم گرفتند با کمک یکدیگر استارت‌آپ «مای‌هلث‌تیمز» را راه‌اندازی کنند.

یک استارت‌آپ بابزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی جهان! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا